Gå til innhold

Dyr mobilforsikring, er det nødvendig?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei. Har sett på mobil og forsikringen til mobilen er på ca 25 prosent av mobilen sin 

kjøpspris. Kan det tenkes at innboforsikring eller andre forsikringer kan dekke det samme

som mobilforsikring? Synes det er mye penger å betale ca 25 prosent av kjøpssumen for ett års forsikring

på mobilen. Og, ja ønsker å ha en eller annen type forsikring på mobilen :) God helg!

Anonymkode: 64c1b...a29

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hei. Har sett på mobil og forsikringen til mobilen er på ca 25 prosent av mobilen sin 

kjøpspris. Kan det tenkes at innboforsikring eller andre forsikringer kan dekke det samme

som mobilforsikring? Synes det er mye penger å betale ca 25 prosent av kjøpssumen for ett års forsikring

på mobilen. Og, ja ønsker å ha en eller annen type forsikring på mobilen :) God helg!

Sjekk innboforsikringen din. Den vil dekke det meste, men noen av dem har ganske høy egenandel

Anonymkode: 53164...88e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For de fleste mobiler, nei. Kjøper du den dyreste iPhone X'en og skal bruke den i et hardt miljø og forsikringen man kjøper med har meget god dekning, også ved skader som kan karakteriseres som selvforskyldte, så *kanskje*. Sjekk innbo/løsøreforsikring du evt. har fra før, og vurder først om denne eventuelt også kan oppgraderes med bedre dekning. Som regel er det langt billigere enn å kjøpe dedikert forsikring til en gitt ting.  

De telefonene jeg kjøper privat gidder jeg ikke tegne forsikringer på. De er ikke så dyre, og forsikring er bortkastede penger. 

Anonymkode: 5f166...b36

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Innboforsikringen dekker omtrent aldri mobiltelefoner. 

Reiseforsikringen derimot kan ofte dekke opp mot det samme som mobilforsikring du blir prakket på ved kjøp. Du må nesten studere og sammenligne betingelsene på de forsikringene du har. Deretter forhandler du med forsikringsselskapet ditt både på tilbud og pris.

Anonymkode: 88d52...21b

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Reiseforsikringen derimot kan ofte dekke opp mot det samme som mobilforsikring du blir prakket på ved kjøp. Du må nesten studere og sammenligne betingelsene på de forsikringene du har. Deretter forhandler du med forsikringsselskapet ditt både på tilbud og pris.

Er det vanlig å ha reiseforsikring på en privat telefon via jobben? Tror at jobben har noen forsikringer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du føler behov for det har du kjøpt en dyrere mobil enn du har råd til. Forsikring skal dekke potensielle katastrofer og ting hvor det ikke er en øvre grense for hva kan koste. Hvis man må forsikre alt som er dyrt for å ta seg råd til det blir det nesten som å handle på kreditt..

Anonymkode: 50054...05c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hver gang et selskap tilbyr deg en slik engangsforsikring putter du pengene enten på en egen konto eller i et indeksfond. Når noe blir ødelagt kjøper du nytt.

Jeg knuste skjermen på min telefon. Det kostet 4000 å få fikset. Da ville jeg bare spart 2000 med den forsikringen din (telefonen kostet vel rundt 8000). Da er det like greit å spare pengene og heller ta den risikoen selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 hours ago, AnonymBruker said:

Innboforsikringer via LO, NITO og diverse andre fagforeninger dekker mobiltelefoner. 
Ellers kan man hos nesten alle selskaper få mobilen dekket av innboforsikringer også. 

Anonymkode: fc741...c5f

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Innboforsikringer via LO, NITO og diverse andre fagforeninger dekker mobiltelefoner. 
Ellers kan man hos nesten alle selskaper få mobilen dekket av innboforsikringer også. 

Anonymkode: fc741...c5f

Jo, men hva hvis skaden skjer uten for hjemmet, vi en innboforsikring dekke dette også? 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, abrasiveRefraction skrev:

Hver gang et selskap tilbyr deg en slik engangsforsikring putter du pengene enten på en egen konto eller i et indeksfond. Når noe blir ødelagt kjøper du nytt.

Jeg knuste skjermen på min telefon. Det kostet 4000 å få fikset. Da ville jeg bare spart 2000 med den forsikringen din (telefonen kostet vel rundt 8000). Da er det like greit å spare pengene og heller ta den risikoen selv.

Det var dyrt! Jeg betalte 800 for ny skjerm på min. Det var original skjerm, de hadde billigere alternativer også.

Anonymkode: 56b7f...a3d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det var dyrt! Jeg betalte 800 for ny skjerm på min. Det var original skjerm, de hadde billigere alternativer også.

Anonymkode: 56b7f...a3d

Du har sikkert en billig telefon.

Bare skjermen på min koster 350 dollar så vidt jeg kan se, og de byttet batteriet også. I tillegg var det merkeverkstedet slik at jeg slapp å risikere å miste vanntetthet og reklamasjonsmuligheter. Og de fikset den mens jeg satt å ventetet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har den LO KollektivHjem(?)-forsikringen. Det er en innboforsikring man får som medlem i fagforeninger under LO. På knust skjerm feks er det 500 kr i egenandel (gratis som student), og forsikringen gjelder også om skaden oppstod utenfor hjemmet. Veldig fornøyd med denne forsikringen så langt hvertfall :) 

Anonymkode: bde2e...259

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 år senere...
AnonymBruker skrev (På 24.2.2018 den 16.04):

Forsikrer aldri noe som er verdt under 100.000 kroner

Anonymkode: c3fb8...696

???????????????????????

Anonymkode: dc86b...acc

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

O.G. skrev (På 24.2.2018 den 15.39):

Niks, ikke nødvendig. Mobilen vil jo gå under innboforsikringen.

.... så lenge man har toppdekning ja. Det dekkes ikke på vanlig standardforsikring.

AnonymBruker skrev (På 25.2.2018 den 12.55):

Jo, men hva hvis skaden skjer uten for hjemmet, vi en innboforsikring dekke dette også? 

Ja, så lenge du har superforsikring så dekker det stort sett utenfor hjemmet innad Norge også, men dobbeltsjekk med selskapet ditt. Noen selskap er rett og slett utrolig dårlige.

Mvh forsikringsrådgiver 

Anonymkode: 93746...78a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (På 24.2.2018 den 16.56):

Altså ro ned med regelrett feilinformasjon her. Stort sett alle toppdekninger på innboforsikring  dekker uhell på mobil. Og det å "forhandle tilbud og pris på forsikring" er et komisk råd. 1998 ringte og ville ha tilbake forsikringspraksisen sin. Reiseforsikring er ikke rabatterbart heller.

Mvh forsikringsrådgiver 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har innboforsikring som tar telefonen om noe skulle gå galt, har aldri benyttet meg av disse forsikringene de selger med telefon. Hver gang vi kjøper en ny så gnåler de om denne forsikringen og jeg sier nei takk, det går under innbo. Nei sier de da, jo sier jeg og blabla bla. Er jo helt fjernt at man skal stå å diskutere med disse menneskene, jeg vet jo hva slags forsikring jeg har... :rolleyes: Mye lettere å bare bestille det på nett, da slipper man gnål.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har super reiseforsikring som gjør at jeg er dekket i det jeg går ut av døra. Har aldri ødelagt en mobil. Har det fordi det også dekker briller og mine koster godt over 15 000 kr. 

Anonymkode: 553b0...72f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg har super reiseforsikring som gjør at jeg er dekket i det jeg går ut av døra. Har aldri ødelagt en mobil. Har det fordi det også dekker briller og mine koster godt over 15 000 kr. 

Anonymkode: 553b0...72f

Du er dekket hvis det skjer en plutselig og uforutsett ytre påvirkning ja, typ at noen kjører på deg med en sparkesykkel og de knuser. Du har ikke dekning om du tar de på hodet og de faller av eller hvis du mister dem i bakken, setter deg på dem eller lignende. Da må du ha verdisakforsikring. De fleste skader på briller har ingenting med ytre påvirkning å gjøre. Just so you know.

Mvh forsikringsrådgiver 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...