Gå til innhold

Hvor mange av dere har testet dere for HIV?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Kanskje et litt alvorlig spørsmål, men har du testet deg for HIV, eller føler du at du burde gjort det? Selv har jeg gjort det tre ganger, men jeg er veeeldig stressa på sånne ting...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tester hvert tredje år, samtidig som gu.. Men jeg har nå aldri fått noe tilbakemelding så jeg regner med at ejg er frisk som en fisk (og i fast forhold da!)

Skrevet

Har aldri testet meg,..

Etter å ha skjært meg gjentatte ganger på dorull-holdere/håndtak på uteplasser har tanken streifet meg om at det kanskje hadde vært en idè å teste seg,...

(Men pga sprøyteskrekk blir det sikkert med tanken)

Når jeg tenker meg om,...så tok jeg blodprøve for 2 år tilbake,...går utifra jeg hadde fått vite det om jeg hadde vært syk.

Skrevet
Har aldri testet meg,..

Etter å ha skjært meg gjentatte ganger på dorull-holdere/håndtak på uteplasser har tanken streifet meg om at det kanskje hadde vært en idè å teste seg,...

(Men pga sprøyteskrekk blir det sikkert med tanken)

Når jeg tenker meg om,...så tok jeg blodprøve for 2 år tilbake,...går utifra jeg hadde fått vite det om jeg hadde vært syk.

Det er ikke sikkert du ble testet for HIV da.....

Skrevet

Ble testa et par år etter jeg ble voldtatt..

Gjest Moonshadow
Skrevet

Ble testet da jeg dro inn på kolektiv. Både for hepatitt og hiv. Frisk heldigvis :-)

Skrevet

Som blodgiver blir jeg testet hver gang jeg gir blod. Har også ansvar for å ikke utsette meg for risiko da, syns jeg.

Det skremmer meg at så mange unge tror at HIV ikke kan ramme dem, mener vi må frem med enda mer opplsyning i media.

Skrevet

Aldri testet, fordi jeg aldri har vært i situasjoner der jeg anser det som sannsynlig å ha bli smittet.

Skrevet

Jeg har blitt testet flere ganger bl a i hvert svangerskap. Dessuten tester legen min meg hvert tredje år, selvom man er i et fast forhold vet man aldri.

Gjest Persille i.i.
Skrevet

Jeg har testet meg noen ganger, bl.a. i forbindelse med svangerskap. Første gangen var noen år etter at HIV var blitt "oppdaget". Legen lurte på hvorfor jeg ville teste meg, og som jeg sa så har jeg da hatt noen partnere så.....

Da jeg innledet mitt siste forhold etter å ha vært singel en del år så ba jeg partneren om å HIV-teste seg. Han smilte litt (og det samme gjorde visst legen hans), men det var helt greit.

Synes egentlig at det er litt pes når man innleder et nytt forhold å bruke kondom inntil HIV-test for begge foreligger. Jeg vet at det er sånn det burde gjøres, men må innrømme at jeg har syndet litt.

Skrevet

2 ganger gjennom utredning for sykdom.Frisk og fin :D

Skrevet

Jeg har blitt testet to ganger.

Første gang i forbindelse med prøverørsforsøk, og andre gang i forbindlese med svangerskap.

Skrevet

Testet flere ganger, men det er noen år siden sist nå da.

Hadde jo en gubbe som viste seg å være smittet. Det ble tilfeldig oppdaget i forbindelse med en operasjon han skulle ha...

Skrevet

Aldri testet, men skal melde meg som blodgiver og da blir jeg det.

(dessuten har ikke leger lov å teste for HIV uten å si det til pasienten og at pasienten har gitt sitt samtykke)

Gjest *Fiona*
Skrevet

Ja, ifm to svangerskap og en gang for et år siden etter å ha funnet ut at eksen var notorisk utro... og ikke kresen....

Frisk som en fisk, ja :-)

Skrevet

Ble testet når mannen og jeg skulle gå i gang med prøverør.

:-)

Skrevet
Jeg har blitt testet to ganger.

Første gang i forbindelse med prøverørsforsøk, og andre gang i forbindlese med svangerskap.

Blir man testet for det når man går gjennom prøverør?

Jeg har testet en gang, for 11 år siden

Gjest *Fiona*
Skrevet

Skulle ikke det bare mangle?? Det er jo for å ikke smitte barnet. Helt logisk spør du meg...

Gjest Rimfrost
Skrevet

Har aldri testa meg.... Har aldri tenkt på det. (men så har jeg bare hatt sex med èn, og han har bare hatt sex med meg. Så hvor skal jeg ha blitt smittet hen ? :P )

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...