Gå til innhold

Mercedes A-klasse eller Kia Ceed?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vurderer ny bruktbil. Nyere A-klasse. Men ser at jeg får mye mer for pengene, noen flere hester og garanti om jeg heller går for en Kia Ceed....

Gidder Bertel O Steen å ta en ti år gammel bil i innbytte? Egentlig har jeg mest lyst på 2018 modellen av Opel Insignia, men da må jeg låne penger siden den er dobbelt så dyr...

Anonymkode: 24dd9...99e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bertel O Steen tar nok inn din gamle bil, og så tar de kontakt med en oppkjøper så de slipper å ha noe mer med den å gjøre. I det valget du står ovenfor, hadde jeg gått for Kia'n.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den nye A-klassen fra 2018 er dritkul. Men de gamle er også fantastiske.

Kia Ceed har så idiotisk navn at den kan jeg ikke tenke meg. "Jeg kjører en se-ee-de". A-klassen er iallefall morsom å kjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, abrasiveRefraction skrev:

Den nye A-klassen fra 2018 er dritkul. Men de gamle er også fantastiske.

Kia Ceed har så idiotisk navn at den kan jeg ikke tenke meg. "Jeg kjører en se-ee-de". A-klassen er iallefall morsom å kjøre.

Ja, det er skikkelig kult å gå for et bedre navn, enn å sikre seg nyere bil, med garanti. Og siden du er relativt "kort", så vil jeg understreke at jeg var sarkastisk her. 

 

TS, nyere asiatisk med garanti er alltid bedre enn statusmerker. Tenk også på driftskostnader, delepriser og timepris service. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Fjompen skrev:

Ja, det er skikkelig kult å gå for et bedre navn, enn å sikre seg nyere bil, med garanti. Og siden du er relativt "kort", så vil jeg understreke at jeg var sarkastisk her. 

 

TS, nyere asiatisk med garanti er alltid bedre enn statusmerker. Tenk også på driftskostnader, delepriser og timepris service. 

Service på min Mercedes kostet bare sånn 6000 på ene og 10 000 på andre. Det er ikke så dyrt.

A-klassen er en betydelig bedre bil. Trenger ikke garanti på biler som går en million kilometer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, abrasiveRefraction skrev:

Service på min Mercedes kostet bare sånn 6000 på ene og 10 000 på andre. Det er ikke så dyrt.

A-klassen er en betydelig bedre bil. Trenger ikke garanti på biler som går en million kilometer.

Det du skriver fremstår som hvit støy for min del, det har ingen sammenheng. Såklart er service og deler på Mercedes dyrere enn på f.eks koreanske biler. Og garanti er praktisk. Skal jeg minne deg på garantiproblemene med Mercedes sin varebil som alle rullestolbrukere valgte og ble ruinert av da garantien gikk ut, fordi bilen sugde, skikkelig? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, Fjompen skrev:

Det du skriver fremstår som hvit støy for min del, det har ingen sammenheng. Såklart er service og deler på Mercedes dyrere enn på f.eks koreanske biler. Og garanti er praktisk. Skal jeg minne deg på garantiproblemene med Mercedes sin varebil som alle rullestolbrukere valgte og ble ruinert av da garantien gikk ut, fordi bilen sugde, skikkelig? 

Noen av mercedes varebilene er bare pegeauter med annen logo. Styr unna.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg antar slitedeler som bremser og sånt ikke omfattes av garantien? Åssen er det med fôringer og hjuloppheng og sånn? Det er ting som jeg byttet for flere år siden på min nåværende bil, det var rett før 100.000 km jeg måtte skifte masse deler og ordne rust nederst på bilen...

Anonymkode: 24dd9...99e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg antar slitedeler som bremser og sånt ikke omfattes av garantien? Åssen er det med fôringer og hjuloppheng og sånn? Det er ting som jeg byttet for flere år siden på min nåværende bil, det var rett før 100.000 km jeg måtte skifte masse deler og ordne rust nederst på bilen...

Anonymkode: 24dd9...99e

Bremser går ikke under garantien. Vet det var en diskusjon hos Mitsubishi for mange år siden mtp slitte bremser, men der tror jeg nå absolutt alle merker sier nei til garantirep av bremser, slitasje da. For det kommer an på kjørestilen hvor fort de slites. Rust er veldig variasjon på, og det er da som regel snakk om rust innefra, ikke at det er slått hull i lakken av steinsprut. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært hos forhandler i dag, 2014 A-klasse til 200, får 30 i innbytte pga kampanje. Automat. 

2014 Ceed, manuell, 160. Innbytte blir nok lavere og må nok forhandles om.

Ser bil av min type går fra 30 til 70 på Finn, litt vanskelig å sammenligne da min har mer motor enn de andre, men er stygg i lakken. 

Så nå har jeg beslutningsvegring. Den jeg har funker helt fint, EU godkjent i sommer, byttet vannpumpe og registerreim, nettopp byttet bremser rundt, trenger et oljeskift. Har olje og filter, er bare tiden og viljen det står på. 

Jeg har penger på konto til å betale kontant for de to kandidatene. 

Jeg TRENGER ikke ny bil, har bare LYST på. 

What to do, liksom....

Anonymkode: 24dd9...99e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville også heller ha beholdt en bil i ok stand enn å bytte. Og i det valget ditt er det definitivt Kia som er bedre. Sjekk statistikken: Kia er mer pålitelig, billigere i drift, bedre garanti, og har mer fornøyde eiere enn Mercedes. Eneste grunnen til å kjøpe tysk er om du er over gjennomsnitt glad i fine sømmer og naboens fordommer mot biler.

Anonymkode: 1b4c2...d63

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 24.2.2018 den 15.44, AnonymBruker skrev:

Så nå har jeg beslutningsvegring. Den jeg har funker helt fint, EU godkjent i sommer, byttet vannpumpe og registerreim, nettopp byttet bremser rundt, trenger et oljeskift. Har olje og filter, er bare tiden og viljen det står på. 

Jeg har penger på konto til å betale kontant for de to kandidatene. 

Jeg TRENGER ikke ny bil, har bare LYST på. 

What to do, liksom....

Anonymkode: 24dd9...99e

Dersom du ikke trenger en ny bil så blir dette bare et spørsmål om hvor mye penger du har tenkt å kaste bort på et behov du ikke egentlig har:P

Anonymkode: 9cc97...d0f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...