Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mens andre slipper det?

Jeg har tykt, bølgete hår som aldri får floker og jeg grer det heller aldri. Hvis det gres eller børstes ser det bare stort og frøsete ut. Men så er det jo mange som sier at de må gre håret hver eneste dag for å slippe floker og jeg lurer på hva som er årsaken :klo:

Altså, hva er forskjellen på håret vårt?

Anonymkode: 0fda6...dff

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det handler vel noe om hvor glatt og mykt håret er. Når håret mitt er det (noe det vanligvis er) slipper jeg å gre det. Men av og til, og særlig om vinteren, blir det ofte ekstra slitt og tørt, og da floker det seg hvis jeg ikke børster det. 

Anonymkode: ad4db...76f

Skrevet

Hvis du har mange hårstrå som i tillegg er fine/tynne så filtrerer håret seg lett inn i hverandre og må gres ofte for å unngå floker. 

Anonymkode: 20fe5...f53

Skrevet

Jeg har veldig mange men tynne hårstrå ifølge frisører, og håret mitt hjemmefarges jevnlig, så jeg skulle tro det er ganske slitt også. Merkelig at det skal være sånn forskjell.

Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Jeg har veldig mange men tynne hårstrå ifølge frisører, og håret mitt hjemmefarges jevnlig, så jeg skulle tro det er ganske slitt også. Merkelig at det skal være sånn forskjell.

Glemte å si at jeg er TS :)

Skrevet

Jeg har nordisk hårtype. Altså tynne rette hårstrå og veldig mange av de. Det floker seg enormt. Jeg grer det morgen og kveld. Og er avhengig av balsam. Sånn har det vært siden jeg var barn og det var sånn selv når jeg hadde kort hår (kort Bob) 

Anonymkode: bb7be...f92

• Liker 2
Skrevet

Jeg har veldig tykke hårstrå. Noen er bølgete. Dersom jeg ikke grer håret hver dag tover det seg skikkelig. Måtte klippe  av store hårdotter pga det i barndommen.

Anonymkode: 76140...da4

Skrevet

Mange vil beskrive håret mitt som veldig tykt, men jeg tror ikke selve hårstråene er tykke. Håret mitt er ganske mykt, og hårstråene limer seg omtrent sammen med hverandre, blir litt sånn spindelvevhår. Må gre håret minst morgen og kveld for at det ikke skal tove seg sammen. Utrolig frustrerende, men det må ha noe med hårtypen å gjøre.

Anonymkode: e06a8...dc8

Skrevet

Håret mitt er enormt tykt og hårstråene ligner mer på hestehår :fnise: Hvis det ikke greies så må man nesten klippe ut flokene. 

Skrevet

Jeg har grove, tykke hårstrå. Jeg grer kun håret når det er vått, etter vask. Vasker det 2 ggr pr uke. Det trengs ikke å gres ellers, og om jeg hadde gjort det så hadde det stått rundt meg som Ronja Røverdatter x100. 

Anonymkode: 099f5...e22

Skrevet
30 minutter siden, AnonymBruker said:

Mange vil beskrive håret mitt som veldig tykt, men jeg tror ikke selve hårstråene er tykke. Håret mitt er ganske mykt, og hårstråene limer seg omtrent sammen med hverandre, blir litt sånn spindelvevhår. Må gre håret minst morgen og kveld for at det ikke skal tove seg sammen. Utrolig frustrerende, men det må ha noe med hårtypen å gjøre.

Anonymkode: e06a8...dc8

Interessant. Mine limer seg ikke sammen i det hele tatt. Jeg prøvde å klemme hårstråene sammen nå :fnise: TS

Skrevet

Jeg grer aldri håret mitt. Har tykt, mykt og bølgete hår, hårstråene er også ganske tykke. 

Anonymkode: 71fbd...3b0

Skrevet

Jeg må gre hver gang før jeg går ut av døren jeg... Lener jeg meg litt tilbake i sofaen mens jeg ser tv, så ser det ut som en "pulefloke" i bakhodet. Har aldri lenger enn til kjeven, men likevel sliter jeg noe vanvittig med floker. 

Datteren min har likt hår, men litt tykkere. Om jeg skal flette håret hennes, så må jeg gre det underveis i flettingen, for det blir floker bare av å røre i det! 

Anonymkode: a3065...b79

Skrevet

Grer veldig sjeldent egentlig. Grer meg noen ganger om morgen hvis jeg har fått "sove" sveis. Aldri floker. Har tynt hår som rekker til brystet ca. 

Anonymkode: 28361...4ab

Skrevet

Jeg har ikke gredd håret siden jeg var 12år. Hååret mitt blir bare ENDA MER brusete dersom jeg grer det så da ser jeg ikke vitsen..

Anonymkode: cf1c3...e4c

Skrevet

Jeg har tjukt hår samtidig som det kan tove seg sammen veldig lett. Derfor må jeg gre det hver dag. Hvis jeg ikke gjør det danner det seg små eller store knuter i håret

Anonymkode: 8ca89...fde

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...