Gå til innhold

"Du er en flott dame"


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er ei dame i begynnelsen av 30-årene som er, hva kan jeg si, rimelig håpløs når det gjelder menn. Jeg er veldig sjenert, og tør derfor rett og slett ikke å spørre fyren som sa dette til meg.

Jeg har vært forelsket i ham i flere år (vi er kolleger), og har aldri turt å si eller gjøre noe. Men, pga ulike omstendigheter, klarte jeg å plumpe ut med at jeg hadde sterke følelser for han. Og han svarte: "du er en flott dame". Mer rakk han ikke å si, og siden har vi ikke fått snakket sammen. Da han sa det fikk jeg en yrende følelse i magen, men er det slik at jeg kan tolke det i en positiv retning? 

Altså. Jeg tolker det positivt, jeg er bare redd for at jeg atter en gang tolker eller legger for mye i et slikt utsagn. :sjenert:

Huff. Skulle ønske jeg var mer tøff enn det jeg er. 

Anonymkode: 81215...5ad

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tja, for meg så høres det ut som det kan komme et "men" etter den setningen, men hva vet vel jeg. 

Anonymkode: 77672...db6

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beklager. Tror ikke dette er noe å bygge videre på. 

Anonymkode: 7a726...c5e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tja, for meg så høres det ut som det kan komme et "men" etter den setningen, men hva vet vel jeg. 

Anonymkode: 77672...db6

Enig 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ts her.

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tja, for meg så høres det ut som det kan komme et "men" etter den setningen, men hva vet vel jeg. 

Anonymkode: 77672...db6

Sukk. Ja. Du har nok rett. :( 

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Var det i festsammenheng? 

Anonymkode: 9daf5...829

Nei. 

Anonymkode: 81215...5ad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tja, for meg så høres det ut som det kan komme et "men" etter den setningen, men hva vet vel jeg. 

Anonymkode: 77672...db6

Enig....

Anonymkode: edaba...826

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor lenge siden er dette? At dere ikke hadde mulighet til å prate mer der og da, så er det en mulighet for han å gjennomføre den setningen på andre måter. Ringe deg, sende melding osv.. Håper likevel for din skyld at det er positivt.

Anonymkode: 07c60...05b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvor lenge siden er dette? At dere ikke hadde mulighet til å prate mer der og da, så er det en mulighet for han å gjennomføre den setningen på andre måter. Ringe deg, sende melding osv.. Håper likevel for din skyld at det er positivt.

Anonymkode: 07c60...05b

Ts her. 

Skjedde forrige fredag. Grunnet ferie har vi ikke sett hverandre siden da.

Jeg ville neppe turt å ta telefonen om han hadde ringt, det tror jeg han vet. Blir spennende å se på mandag etter ferien.

Anonymkode: 81215...5ad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tja, for meg så høres det ut som det kan komme et "men" etter den setningen, men hva vet vel jeg. 

Anonymkode: 77672...db6

Jepp, og alt man sier før "men", teller ikke. 

Anonymkode: b33ad...10c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg også tolker det ikke som særlig positivt når man starter setningen sånn. Jeg føler det er noe menn sier når de ikke er interessert, men ikke vil såre damen. Man vil begynne med noe positivt, før man kommer med "men"-et som noen sier.

Jeg fikk nettopp høre en lignende setning fra en jeg hadde datet to ganger, da det ante meg pga. hans interesse at han ikke var ute etter noe seriøst. Så jeg spurte rett ut da jeg ser etter noe seriøst, da begynte han setningen med: "Du er en kul dame. Jeg liker å  henge med deg, men ja du har rett, jeg er ikke ute etter noe forhold så tett på det andre". Dette er så klassisk utsagn. Og ja, kanskje stemmer det at vedkommende ikke er klar for noe forhold, men jeg føler meg nå sikker på at når den riktige personen dukker opp og man blir betatt av den, så kommer man ikke med sånne ytringer dersom man faktisk ser at det kan bli noe. Så jeg var nok ikke det han er ute etter.

Endret av missmcbeal
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...