Gjest Rimfrost Skrevet 13. februar 2005 #1 Skrevet 13. februar 2005 Okey, sikker et par dumme spørsmål men la gå; 1.Hvilke dyreutdanninger finnes det i sverige? (og evt hva er opptakskravene?) 2.Når man skal søke på skole i sverige, sender jeg mail til skolene og ber om å gå tilsendt søknadskjema ? 3.Og hvor skal jeg henvende meg for å finne hybel i de forskjellige byene ? 4.Studielån og stipend, fungerer det på samme måte som i norge? Og til slutt; hvis jeg søker på skoler i mange forskjellige byer, da må jeg vel søke på hybel i alle byene jeg søker på skole i. Men hva om jeg ikke får hybel i den byen jeg får studert i ? Eller omvendt, hva om jeg får hybel i flere av byene jeg IKKE får studert i ? Sorry hvis jeg spør teit her nå.. føler meg helt på viddene (meg og skolegreier )
liv Skrevet 14. februar 2005 #2 Skrevet 14. februar 2005 du venter til du får plass til å lete etter hybel! Og så når det gjelder stipend så får du fra den norske lånekassen så da er det bare å se på nett der. Når det gjelder skoleplass så vet jeg ikke..
Gjest Litjmæ Skrevet 14. februar 2005 #3 Skrevet 14. februar 2005 På linken under finner du det meste du trenger av informasjon om å studere i Sverige. Når du har funnet ut hvilket studie du kan tenke deg, kontakt Lånekasse for å se om de godkjenner studiet, så kan du få lån og stipend der som vanlig. http://www.studera.nu/
Gjest Rimfrost Skrevet 14. februar 2005 #4 Skrevet 14. februar 2005 Takk for svar Noen her som har studert i sverige og som vil fortelle hvordan det var ?
Gjest Litjmæ Skrevet 14. februar 2005 #5 Skrevet 14. februar 2005 Jeg har studert i Sverige ja, hvis det ikke gikk fram Var veldig greit det. Jeg regner med at det vil variere fra studie til studie og fra sted til sted akkurat som i Norge. Noe spesielt du lurer på?
Gjest Rimfrost Skrevet 14. februar 2005 #6 Skrevet 14. februar 2005 Ja.. hehe. Må man skrive innleveringer og sånt på svensk ? (kanskje dumt spørsmål..? ) Og når er søknadsfristene i sverige ?
Gjest Litjmæ Skrevet 14. februar 2005 #7 Skrevet 14. februar 2005 Neida, du trenger ikke skrive noe som helst på svensk, det går fint med norsk. Det er en del norske studenter i Sverige, så jeg regner med at de fleste lærestedene er vant til det. Søknadsfristen er 15 april for høstterminen og 15 oktober for vårterminen. Samme frister hvert år. Du kan også ta kontakt med ANSA - den norske studentorganisasjonen for studenter i utlandet, de er veldig aktive i Sverige også. http://www.ansa.no/sverige
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå