AnonymBruker Skrevet 23. februar 2018 #1 Skrevet 23. februar 2018 Vi (samboeren og jeg) er invitert med på en fellestur med foreldrene mine i forbindelse med sølvbryllupet deres, vi fikk invitasjonen til jul. Turen går til Paris i juli, vi skal være der fem netter, og de tar med seg barn og barnebarn (om alle blir med blir reisefølget på 13 personer, åtte voksne og fem barn fra fire til 12 år). Mamma og pappa betaler fly og hotell for alle sammen, samt fellesmåltider. I dag fikk jeg en epost fra pappa med et foreløpig program. Det er lagt opp til at vi skal tilbringe to av dagene i Eurodisney. Ettersom samboeren min og jeg er barnløse frister det lite å bruke to av fire hele dager der. Vi har ikke vært i Paris før og vil heller bruke tiden på å utforske byen, eller utflukter som f.eks. å besøke slottet i Versailles. Er det uhøflig av oss å si at vi ikke vil være med til Eurodisney siden mamma og pappa er vertskap og betaler det meste? Anonymkode: 43779...294
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2018 #2 Skrevet 23. februar 2018 Har de allerede betalt for eurodisney og ikke får refundert, er det vel greit at dere er med. Er det ikke betalt, hadde ikke jeg heller blitt med på det Anonymkode: 51760...ded 9
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2018 #3 Skrevet 23. februar 2018 Nå er jeg godt voksen, og elsker Euro disney. Og vil vel si at man trenger minst 2 dager der. Det er 2 parker, flere show og det fyrverkeriet ved midnatt og parader. Og det er vanskelig å få med seg alt på en dag. Så tenker jeg at siden de betaler, så er det vel litt frekt, om dere bare skal bli med, men bare gjøre deres ting alene. Da får dere heller reise alene en annen gang. Dere får jo 2 dager for dere selv. Anonymkode: adb7d...707 16
Rosa Sitron Skrevet 23. februar 2018 #4 Skrevet 23. februar 2018 Jeg ville prøvd meg på et kompromiss med en dag eurodisney 4
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2018 #5 Skrevet 23. februar 2018 Jeg ville bare spurt foreldrene mine rett ut jeg. Er det greit om vi dropper Euro Disney siden vi ikke har barn, eventuelt bare blir med en dag? Jeg ville også sagt at jeg synes det er flott at de spanderer tur på dere og at de legger vekt på aktiviteter som passer for barnabarna sine også, men at dere kunne tenkt dere på en tur til Versailles, mens barna koser seg i Euro Disney. Anonymkode: 0556a...3bf 18
addict Skrevet 23. februar 2018 #6 Skrevet 23. februar 2018 Jeg og ei venninne var der på jentetur i sommer. Ville ikke gjort det igjen, det er kanskje 5 turer totalt som er artige for voksne. Men altså. Snakk bare med foreldrene dine da? 😜
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2018 #8 Skrevet 23. februar 2018 Jeg har forresten også vært i Euro Disney som voksen og jeg likte det, så mulig dere også ville likt det. Jeg var bare en dag da... Anonymkode: 0556a...3bf
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2018 #10 Skrevet 23. februar 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Vi (samboeren og jeg) er invitert med på en fellestur med foreldrene mine i forbindelse med sølvbryllupet deres, vi fikk invitasjonen til jul. Turen går til Paris i juli, vi skal være der fem netter, og de tar med seg barn og barnebarn (om alle blir med blir reisefølget på 13 personer, åtte voksne og fem barn fra fire til 12 år). Mamma og pappa betaler fly og hotell for alle sammen, samt fellesmåltider. I dag fikk jeg en epost fra pappa med et foreløpig program. Det er lagt opp til at vi skal tilbringe to av dagene i Eurodisney. Ettersom samboeren min og jeg er barnløse frister det lite å bruke to av fire hele dager der. Vi har ikke vært i Paris før og vil heller bruke tiden på å utforske byen, eller utflukter som f.eks. å besøke slottet i Versailles. Er det uhøflig av oss å si at vi ikke vil være med til Eurodisney siden mamma og pappa er vertskap og betaler det meste? Anonymkode: 43779...294 Kan du ikke bare spørre foreldrene dine hva de tenker om det? Anonymkode: 4ee54...53c 2
Gjest GoldenLioness Skrevet 23. februar 2018 #11 Skrevet 23. februar 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Vi (samboeren og jeg) er invitert med på en fellestur med foreldrene mine i forbindelse med sølvbryllupet deres, vi fikk invitasjonen til jul. Turen går til Paris i juli, vi skal være der fem netter, og de tar med seg barn og barnebarn (om alle blir med blir reisefølget på 13 personer, åtte voksne og fem barn fra fire til 12 år). Mamma og pappa betaler fly og hotell for alle sammen, samt fellesmåltider. I dag fikk jeg en epost fra pappa med et foreløpig program. Det er lagt opp til at vi skal tilbringe to av dagene i Eurodisney. Ettersom samboeren min og jeg er barnløse frister det lite å bruke to av fire hele dager der. Vi har ikke vært i Paris før og vil heller bruke tiden på å utforske byen, eller utflukter som f.eks. å besøke slottet i Versailles. Er det uhøflig av oss å si at vi ikke vil være med til Eurodisney siden mamma og pappa er vertskap og betaler det meste? Anonymkode: 43779...294 Euro Disney er dødsgøy 😃 Og dette er en betalt ferie der poenget er å tilbringe tid sammen som en familie. Om dere vil ha romantisk tur så booker dere egen tur.
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2018 #12 Skrevet 23. februar 2018 Siden dette er feiring av dem synes jeg det er litt merkelig å forsøke legge dagene til å være alene dere to. Dere er jo der for å feire familie/ ekteskap, ikke gå på egotripp og opplevelsestur. Om dere ønsker oppleve Paris synes jeg dere burde reise dit på egen hånd en annen gang. Det blir ganske merkelig å skal reise på en familietur, men så bare gå og gjøre noe annet. Anonymkode: 5acd5...4b9 15
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2018 #13 Skrevet 23. februar 2018 Kompromiss? En dag i parken og en dag med det dere har lyst til selv? Dette er tross alt ikke en ferie bare for deres del. Anonymkode: 9bbe2...89e 1
Minlillesky Skrevet 23. februar 2018 #14 Skrevet 23. februar 2018 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Vi (samboeren og jeg) er invitert med på en fellestur med foreldrene mine i forbindelse med sølvbryllupet deres, vi fikk invitasjonen til jul. Turen går til Paris i juli, vi skal være der fem netter, og de tar med seg barn og barnebarn (om alle blir med blir reisefølget på 13 personer, åtte voksne og fem barn fra fire til 12 år). Mamma og pappa betaler fly og hotell for alle sammen, samt fellesmåltider. I dag fikk jeg en epost fra pappa med et foreløpig program. Det er lagt opp til at vi skal tilbringe to av dagene i Eurodisney. Ettersom samboeren min og jeg er barnløse frister det lite å bruke to av fire hele dager der. Vi har ikke vært i Paris før og vil heller bruke tiden på å utforske byen, eller utflukter som f.eks. å besøke slottet i Versailles. Er det uhøflig av oss å si at vi ikke vil være med til Eurodisney siden mamma og pappa er vertskap og betaler det meste? Anonymkode: 43779...294 Kan dere ikke reise på egenhånd til Paris senere da? Hvis de betaler det meste, så synes jeg det er litt frekt. Selv om dere ikke vil være der de to dagene, så kan det bli utrolig koselig for alle sammen 3
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2018 #15 Skrevet 23. februar 2018 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Vi (samboeren og jeg) er invitert med på en fellestur med foreldrene mine i forbindelse med sølvbryllupet deres, vi fikk invitasjonen til jul. Turen går til Paris i juli, vi skal være der fem netter, og de tar med seg barn og barnebarn (om alle blir med blir reisefølget på 13 personer, åtte voksne og fem barn fra fire til 12 år). Mamma og pappa betaler fly og hotell for alle sammen, samt fellesmåltider. I dag fikk jeg en epost fra pappa med et foreløpig program. Det er lagt opp til at vi skal tilbringe to av dagene i Eurodisney. Ettersom samboeren min og jeg er barnløse frister det lite å bruke to av fire hele dager der. Vi har ikke vært i Paris før og vil heller bruke tiden på å utforske byen, eller utflukter som f.eks. å besøke slottet i Versailles. Er det uhøflig av oss å si at vi ikke vil være med til Eurodisney siden mamma og pappa er vertskap og betaler det meste? Anonymkode: 43779...294 Jeg har vært i EuroDisney med to mat- og vinglade franskmenn, og de har gode restauranter både til lunsj og middag. Så man kan ha fine voksen-opplevelser der. Anonymkode: 16faf...32f 2
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2018 #16 Skrevet 23. februar 2018 Takk for svar! Mulig jeg uttrykte meg litt klønete i HI, så for å avklare; i den foreløpige planen pappa sendte er det foreslått fellesaktiviteter alle dagene, den ene dagen dagen er det lagt inn litt egentid før lunsj og avreisedagen har vi også noen timer egentid før vi må reise til flyplassen 17-tiden på ettermiddagen (kveldsfly hjem). Det er ikke sånn at vi har står fritt til å gjøre våre egne ting de dagene vi ikke er i Eurodisney. Jeg snakket med broren min i kveld og de to dagene i Eurodisney har kommet på planen etter ønske fra barnebarna. Jeg forstår jo at de har lyst til det og foreldrene er jo vant til å være med barna på den typen steder, men samboeren min og jeg liker ikke fornøyelsesparker. Vi er ikke av typen som morer oss med en dag i Tusenfryd. I Køben har vi bare vært i Tivoli en gang og til tross for at det er opptil flere "voksentilbud" der syntes vi ikke det var noe særlig. Hadde det vært snakk om bare en dag i Eurodisney hadde vi ikke vurdert å si noe, men to av fire dager synes vi blir i overkant. Selv om foreldrene mine betaler det meste må vi faktisk ta bruke feriedager for å være med og helt gratis blir det jo ikke. Vi blir selvsagt med på opplegget de andre dagene - men håper vi kan komme unna med maks en dag i Eurodisney. TS Anonymkode: 43779...294 4
Gjest Tjoppa Skrevet 23. februar 2018 #17 Skrevet 23. februar 2018 Vi kan ikke svare på hva vertsskapet syns er greit. Du må spørre dem.
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2018 #18 Skrevet 23. februar 2018 6 minutter siden, Tjoppa skrev: Vi kan ikke svare på hva vertsskapet syns er greit. Du må spørre dem. Vet det. Grunnen til at jeg spør her er for å få noen innspill før jeg kontakter foreldrene mine. Første gangen vi har blitt invitert på noe sånt, så greit å høre litt om andres erfaringer. Anonymkode: 43779...294
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2018 #19 Skrevet 23. februar 2018 40 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vet det. Grunnen til at jeg spør her er for å få noen innspill før jeg kontakter foreldrene mine. Første gangen vi har blitt invitert på noe sånt, så greit å høre litt om andres erfaringer. Anonymkode: 43779...294 Kompromiss syns jeg må være greit. Det er tross alt ikke for alle å være to dager i en sånn park, men en dag burde dere klare uten å mukke. Anonymkode: 9bbe2...89e 4
SesameStreet Skrevet 23. februar 2018 #20 Skrevet 23. februar 2018 (endret) 1 time siden, AnonymBruker skrev: Vi blir selvsagt med på opplegget de andre dagene - men håper vi kan komme unna med maks en dag i Eurodisney. TS Anonymkode: 43779...294 Ja, du uttrykte deg litt klønete. Jeg syns du har fått mange fine forslag. Spør om det er greit at dere blir med kun en av dagene, at det ikke er helt deres greie, men at det er veldig hyggelig at de setter av to dager til det og barnebarna er nok veldig glad over det. Hva som går og ikke går hos din familie, det kan ingen svare på. Jeg syns du skal foreslå at dere blir med en av dagene i Disneyland Paris og heller ta det som en positiv overraskelse om de ønsker dere en god tur på begge dagene. Det er en familieferie og de spanderer alt på dere. Og det er kanskje hyggelig å være der med tantebarna? Det kan være at det er hyggelig å kjøre noen runder med dem, og dele litt av opplevelsen med å være der med dem? Edit: Jeg må bare legge til at jeg syns det er stor forskjell på Tusenfryd, tivoliet i København og Disneyland. De har uansett utrolig fine parader i Disneyland. Nydelig. Endret 23. februar 2018 av SesameStreet 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå