Gå til innhold

Fartsbot og sjåfør


Gjest making.a.mess

Anbefalte innlegg

Gjest making.a.mess

En ting lurer jeg på. Jeg fikk en fartsbot i posten. Fotoboks eller laser hvem vet. Ble ikke stoppet på stedet. Boten er kjip men jeg har jo kjørt for fort så det er ikke saken. Hvorfor sto boten i mitt navn når mannen står som eier av bilen? Han står som eier i brevet også og jeg står som sjåfør. Hvordan kunne de vite at jeg kjørte bilen? Teknisk sett så kunne han ha lånt bort bilen til hvem som helst. 

Og- kan de gi bot om de ikke vet hvem som er sjåfør? Og

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dere står begge registrert på bilen? I så fall kan de se på bildet fra fotoboksen hvem av dere som kjørte.

Anonymkode: 5de3e...209

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå vet ikke jeg hva de folka har tilgang til, men de kan kanskje slå opp i folkeregisteret og se hvem din mann er gift med. Så kan de kanskje slå opp i førerkortregisteret, og der ser de jo på førerkortbildet at det er deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tipper forklaringen ligger i at noen har sett på et fotoboks bilde og sett at det er en kjerring som kjørte bilen. Bilen er registrert på mannen og han kone, som er deg, er bildesjekket i førerkortarkivet. Du er dermed identifisert ved manuell sjekk. Ikke prøv å lure deg bort nå:)

Anonymkode: 87708...624

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vær glad det ikke var bilde av en annen kvinne. Det er en del ekteskap som har røket på den måten.

 

Anonymkode: e1c82...b6e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

38 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vær glad det ikke var bilde av en annen kvinne. Det er en del ekteskap som har røket på den måten.

 

Anonymkode: e1c82...b6e

Ja, jeg kjenner i hvert fall 18 slike konstellasjoner. 

bb59_f-maxage-0_s-200x150.gif

Anonymkode: c1e1b...294

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 23.2.2018 den 13.48, Mrs.Purdey skrev:

En ting lurer jeg på. Jeg fikk en fartsbot i posten. Fotoboks eller laser hvem vet. Ble ikke stoppet på stedet. Boten er kjip men jeg har jo kjørt for fort så det er ikke saken. Hvorfor sto boten i mitt navn når mannen står som eier av bilen? Han står som eier i brevet også og jeg står som sjåfør. Hvordan kunne de vite at jeg kjørte bilen? Teknisk sett så kunne han ha lånt bort bilen til hvem som helst. 

Og- kan de gi bot om de ikke vet hvem som er sjåfør? Og

Med laseren blir du stoppet. Ved fotoboksen blir du fotografert. 

Tror du skal lese brevet litt mer nøye, da finner du svar på spørmålene dine. 

Anonymkode: 6c73b...9f0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest making.a.mess
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Med laseren blir du stoppet. Ved fotoboksen blir du fotografert. 

Tror du skal lese brevet litt mer nøye, da finner du svar på spørmålene dine. 

Anonymkode: 6c73b...9f0

Jeg har et par issues om dagen, så jeg orket ikke forholde meg til brevet. Skrev under og stappet det i en konvolutt. Borte vekk.  Jeg vet når det skjedde og skyldig er jeg så det er ikke noe grunn til å la det ta noe tankekapasitet. Politiet var der men vinket meg ikke inn. Det er også fotoboks et sted der men jeg så ikke det lyste i den. Ble bare nysgjerrig på hvordan de kunne vite at det var meg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...