Berrykisses Skrevet 23. februar 2018 #1 Skrevet 23. februar 2018 Vi har tatt det tunge valget om å avlive vår 10 år gamle katt. Menjeg syns det er så trist! Jeg utsetter og utsetter og føler meg som verdens verste person selv om jeg vet det er det riktige valget for henne😢 Er det noen som har vært med på avlivning og kan gi meg noen trøstende ord?
Supernova17 Skrevet 23. februar 2018 #2 Skrevet 23. februar 2018 Dette er trist. Hvis du utsetter det, utsetter du dessverre smerten for både deg og katten. Gjør det riktige nå. Jeg tenker på deg <3 1
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2018 #3 Skrevet 23. februar 2018 Måtte avlive mi frøken på bare 9 mnd i høst. Det verste var i grunn utsettelsen. Hele prosessen gikk fint og rolig for seg. Tenk på dere har hatt 10 gode år og at du har gikk den et godt liv! Anonymkode: 7b5b1...b1b 2
Berrykisses Skrevet 23. februar 2018 Forfatter #4 Skrevet 23. februar 2018 9 minutter siden, Supernova17 skrev: Dette er trist. Hvis du utsetter det, utsetter du dessverre smerten for både deg og katten. Gjør det riktige nå. Jeg tenker på deg <3 Takk❤️ Ja jeg vet du har rett, men blir helt tussete av dette! Griner bare jeg tenker på det.. hun er jo en del av familien.. Skal prøve å få gjort det til uken! 1
Berrykisses Skrevet 23. februar 2018 Forfatter #5 Skrevet 23. februar 2018 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Måtte avlive mi frøken på bare 9 mnd i høst. Det verste var i grunn utsettelsen. Hele prosessen gikk fint og rolig for seg. Tenk på dere har hatt 10 gode år og at du har gikk den et godt liv! Anonymkode: 7b5b1...b1b Ja det er jo helt sant.. har vært 10 gode år.. Takk for at du tok deg tid å svare❤️
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2018 #6 Skrevet 23. februar 2018 Jeg har avlivet to katter opp igjennom årene. Det er trist, selvfølgelig. Men det går rolig og verdig for seg. Først så får hun en sprøyte som hun sovner av, også får hun en overdose med anestesimiddel som gjør at hjertet stopper. Sånn var det ihvertfall for oss. Og veterinæren gjorde ingenting før vi var klare for det. Tenk på de gode stundene og at hun har hatt et fint liv. Ikke utsett det mer, for hennes del. Anonymkode: 0ec3d...3a6 1
Berrykisses Skrevet 23. februar 2018 Forfatter #7 Skrevet 23. februar 2018 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg har avlivet to katter opp igjennom årene. Det er trist, selvfølgelig. Men det går rolig og verdig for seg. Først så får hun en sprøyte som hun sovner av, også får hun en overdose med anestesimiddel som gjør at hjertet stopper. Sånn var det ihvertfall for oss. Og veterinæren gjorde ingenting før vi var klare for det. Tenk på de gode stundene og at hun har hatt et fint liv. Ikke utsett det mer, for hennes del. Anonymkode: 0ec3d...3a6 Ja det var slik dyrlegen og forklarte det. Hun sa også at vi fikk sitte med henne så lenge vi ville etterpå. Skal prøve å få gjort det neste uke! Så får vi kose masse med henne og gi masse god mat den siste tiden 😢
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2018 #8 Skrevet 23. februar 2018 Kjenner den følelsen. Men tenk på hvordan livet til katten har vært, og husk alle de godene minnene. men er katten syk? Den er jo bare 10 år. Anonymkode: 6ec15...5f0 1
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2018 #9 Skrevet 23. februar 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kjenner den følelsen. Men tenk på hvordan livet til katten har vært, og husk alle de godene minnene. men er katten syk? Den er jo bare 10 år. Anonymkode: 6ec15...5f0 Det finnes dyr som er syke allerede når de blir født, du veit det? Anonymkode: c76ab...41d
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2018 #10 Skrevet 23. februar 2018 Det er vel veterinæren som har anbefalt avlivning? Du får lene deg litt på det, at det også er fagfolk som mener at dette er det rette. Det er vondt å ta farvel, men jeg tenkte på det slik: Jeg får det vondt fordi jeg vil spare pus for vondt. Bedre at jeg lider enn at pus lider. Når jeg tenkte på det slik så ble det lettere for meg å bære. Anonymkode: 754a5...ad0 4
Gjest PaN Skrevet 23. februar 2018 #11 Skrevet 23. februar 2018 Vet at du syns det er trist, og det forstår jeg. Men om dyret ditt lider så kan du tenke på at det beste for katten er det jeg antar dyrelegen anbefalt er avlivning av katten, ønsker deg lykke til, vet dette ikke er lett men dette er det beste for katten og den vil få det bedre
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2018 #12 Skrevet 23. februar 2018 Vi måtte avlive katten vår for noen uker siden. Han hadde fått en skade i hode å i tillegg til at det ikke grodde, begynte han å pisse i huset. Ringte en vi kjente i viltnemda som kom å hentet han samme dag. For min del var det veldig godt å slippe å være med å se på det hele, uansett om det hadde vært sprøyte eller skudd. Katta var over 10 år, så vi var også veldig knyttet til den Anonymkode: b5baf...992
Berrykisses Skrevet 23. februar 2018 Forfatter #13 Skrevet 23. februar 2018 55 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kjenner den følelsen. Men tenk på hvordan livet til katten har vært, og husk alle de godene minnene. men er katten syk? Den er jo bare 10 år. Anonymkode: 6ec15...5f0 Ja hun er syk og det er ingenting mer dyrlegen kan gjøre for henne. Har ikke så lyst å gå inn i detaljer for det er ofte så mange som mener så mye forskjellig. Men anbefaling fra dyrlegen er iallefall at hun bør få slippe mer nå. Så ja får ta med meg de gode minnene og bare få bestilt time😢
Berrykisses Skrevet 23. februar 2018 Forfatter #14 Skrevet 23. februar 2018 36 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vi måtte avlive katten vår for noen uker siden. Han hadde fått en skade i hode å i tillegg til at det ikke grodde, begynte han å pisse i huset. Ringte en vi kjente i viltnemda som kom å hentet han samme dag. For min del var det veldig godt å slippe å være med å se på det hele, uansett om det hadde vært sprøyte eller skudd. Katta var over 10 år, så vi var også veldig knyttet til den Anonymkode: b5baf...992 Uff så trist! Gruer meg til tomheten jeg kommer hjem til.. er jo så vant til å ha henne her..
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2018 #15 Skrevet 23. februar 2018 1 time siden, Berrykisses skrev: Uff så trist! Gruer meg til tomheten jeg kommer hjem til.. er jo så vant til å ha henne her.. Verste var de to første dagene når man forventer at han lusker rundt hvert hjørne Anonymkode: b5baf...992 1
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2018 #16 Skrevet 23. februar 2018 Føler sånn med deg ❤️ Kattene mine har vært som babyene mine. Bortskjemte som få og har vært med på alt mulig. Den ene var trygg i bånd sammen med meg, så han var lett med på Felleskjøpet og dyrebutikker (han fikk godis av de ansatte så da var det så klart greit). Dyrlegen hadde aldri sett en så trygg katt. Hun la han på rygg i fanget sitt for å fikse en betennelse etter at han hadde tråkket på noe. Å de færreste ville vel godtatt det med en fremmed. Herregud jeg savner han ❤️❤️ Men det er ikke vondt lenger. Nå tenker jeg bare på det gode. Savnet er der, men jeg har innfunnet meg med at sånn er det bare. Anonymkode: c76ab...41d 1
Rumle Skrevet 23. februar 2018 #17 Skrevet 23. februar 2018 (endret) Føler med deg, ts ❤ Endret 23. februar 2018 av Rumle 1
Gjest JeSuisLouise Skrevet 23. februar 2018 #18 Skrevet 23. februar 2018 Føler med deg Måtte jo avlive min katt selv i høst etter at hun fikk UVI og ble lam. Det var helt grusomt, og de første dagene/ukene var verst. Jeg orket ikke se på at dyrlegen gjorde det så jeg måtte bare gå derifra. Satt på t-banen og gråt og var helt fra meg.. Men som du skriver så er hun syk og da er det bedre at hun får slippe. Vet at det er ufattelig trist og leit altså.
Lollybby Skrevet 23. februar 2018 #19 Skrevet 23. februar 2018 8 hours ago, AnonymBruker said: Vi måtte avlive katten vår for noen uker siden. Han hadde fått en skade i hode å i tillegg til at det ikke grodde, begynte han å pisse i huset. Ringte en vi kjente i viltnemda som kom å hentet han samme dag. For min del var det veldig godt å slippe å være med å se på det hele, uansett om det hadde vært sprøyte eller skudd. Katta var over 10 år, så vi var også veldig knyttet til den Anonymkode: b5baf...992 Motbydelig!! Empatisk kloke mennesker DRAR TIL VETERINÆR SOM VERDIG SETTER SPRØYTE OG EIERE ER MED!! 2
Papirfly Skrevet 24. februar 2018 #20 Skrevet 24. februar 2018 Tråden er ryddet for avsporinger. Papirfly, mod.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå