Gå til innhold

Vært i Gibraltar?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Vurderer en tur dit når jeg skal til Malaga....

Anonymkode: ff21d...c7e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi var også ved Malaga, og tok en dagstur i Gibraltar. Det var veldig spennende! Selve "byen" var ikke så minneverdig, en lang gate med tax-free-butikker, mer eller mindre. Artig å ha vært der, da... Vi tok kabelbanen opp til toppen av fjellet, og det var strålende sol og en fantastisk utsikt. Apene var en opplevelse de også, MYE større enn jeg hadde trodd. Jeg trodde det var små, søte "herr Nilsson"-aper... Det var de langt ifra. Det er veldig viktig å følge reglene om å ikke ha poser med noe i lommene, eller spise på noe i det hele tatt der oppe. Jeg så et par unge gutter bli hoppet på av to aper på grunn av at de småspiste fra noen poser som stakk ut fra lommene. Skarpe tenner og klør, gitt.....

Anonymkode: 69834...7a9

Skrevet (endret)

Vi var i Torremolinos og tok dagstur til Gibraltar i fjor. Vi var på en guidet tur med bussjåfør som kjørte rundt på Gibraltar og deretter opp på fjellet for å se på apene 😊 husk å ta med passet om dere skal dra, endte gyldig legitimasjon for å komme inn til Gibraltar.

Endret av Sunnysun
Gjest padawan
Skrevet

Det er jo mer britisk i Gibraltar enn det det er i England så det var en litt annerledes opplevelse.

Skrevet

Gibraltar er kult! Plutselig en veldig britisk småby mellom alt det spanske 😛

Apene er kule 😃

• Liker 1
Skrevet

Enig med alle foregående svar. Gibraltar var kult.
Vi var der i høst da vi var på ferie i Malaga. Parkerte leiebilen på utsiden og gikk inn, tok buss inn til sentrum (det går busser hele tiden fra grensen. Koselig sentrum med mange fine butikker. Her finner du alle de vanlige britiske kjedebutikkene, som MS og lignende.
Vi tok gondolen opp til toppen og gikk ned igjen. En fin tur med mye å se på.
Apene er skikkelig innpåslitne og vi opplevde flere ganger at de kom inn i kafeen og stjal mat fra de som satt der og spiste. Man skal ABSOLUTT følge rådene om å ikke ha åpne vesker, sekker eller noe i lommene, de stjeler alt de får tak i og de er ganske voldsomme. Vi så flere som fikk frastjålet briller og andre ting fra veskene sine.

Vi reiste fra Malaga på morgenen og var hjemme igjen ganske sent på kvelden. Men en dag var helt passe å tilbringe i Gibraltar.

Gjest padawan
Skrevet

et lite tips. Skal du reise dit med buss så se etter busser som går til "La linea". Det er det spanske navnet på grensen mellom Spania og Gibraltar.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...