Gå til innhold

Barnet beit meg hardt, farlig?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Min 2 åring drev å bet i genseren min, plutselig bet hun i huden. Altså igjennom superundertøyet og på skulderen. Ble selvfølgelig rødt merke, men også ett sted hvor hun bet litt igjennom huden. Ikke så dypt at jeg begynte å blø, men sikkert ikke mye om å gjøre. Heller ikke store "såret" 1-2mm sikkert. 

 

Er det noe å løpe til legen for?

Anonymkode: 0f829...074

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det blør ikke engang, og du lurer på om du trenger å gå til legen? Litt hysterisk kanskje??

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ring legen og hør i morgen. Om du får feber eller lignende så reiser du på legevakten. Det går sikkert helt fint siden det ikke gikk skikkelig hull, men menneskebitt kan være farlig.

Anonymkode: d1dc4...ede

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Catalina Culès

Ikke farlig i det hele tatt, har blitt bitt av tanteungen min for noen år siden, lever forsatt.

Endret av Catalina Culès
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man skal faktisk være firsiktig med mennedkebitt som går gjennom huden. Lurt å se etter infeksjonstegn, dersom det ikke er tegn til infeksjon i huden etter et døgn, har det gått bra. Dersom huden er rød og hoven kan det ha blitt en infeksjon, og da bør man oppsøke lege. Stort sett kan man vente til fastlegen har åpent, dagen etter. Fastlegen bør vurdere om det er nødendig med antibiotikabehandling.

Anonymkode: 99cd7...d5a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

16 minutter siden, TheGirlWhoWaited skrev:

Det blør ikke engang, og du lurer på om du trenger å gå til legen? Litt hysterisk kanskje??

 

Det trengs ikke blod for at en infeksjon skal kunne oppstå. Så nei, ts er ikke hysterisk.

Om det er en ting man skal passe seg for, rr det menneskebitt. Blir fort infeksjon av det.

Anonymkode: 5c332...3d9

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville nok vurdert å ringe legen om du plutselig føler trang til å spise andre.

Anonymkode: 3a7a6...b8a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ville nok vurdert å ringe legen om du plutselig føler trang til å spise andre.

Anonymkode: 3a7a6...b8a

Bedre å ringe Carol. 

Anonymkode: ee0e0...873

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du nylig har tatt stivkrampesprøyte går det bra, om ikke bør du få stivkrampesprøyte

Anonymkode: 56d2c...397

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ring legen eller legevakt for råd. Mulig du bør ta stivkrampevaksine.

Min 2-åringen ble bitt av ett annet barn i barnehagen, gikk ikke hull, men legen ville se på det. Han slapp vaksine siden han hadde nylig tatt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ved bitt gjennom huden har det alltid vært boosterdose med stivkrampe her, så fremt det er en stund siden sist.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, Rimfrost92 skrev:

Ring legen eller legevakt for råd. Mulig du bør ta stivkrampevaksine.

Min 2-åringen ble bitt av ett annet barn i barnehagen, gikk ikke hull, men legen ville se på det. Han slapp vaksine siden han hadde nylig tatt.

Det gjorde jeg du, da jeg så vidt kunne ense litt blod på kluten for litt siden. Legevakten sa bare at skulle vaske godt evt sette på plaster etterpå. Kunne vurdere stivkrampe i morgen, men hun trodde ikke det var nødvendig. 

Anonymkode: 0f829...074

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Bedre å ringe Carol. 

Anonymkode: ee0e0...873

Hahaha ja 😂

Anonymkode: 3a7a6...b8a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...