Gå til innhold

Er det mye/ofte utskiftinger av moderatorer her?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Syns det stadig er etterspørsel etter nye.At de former forumet er feil.Det er det brukerne som gjør.Hvor lang tid orker en å være moderator her?

Anonymkode: 7b809...e00

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Syns det stadig er etterspørsel etter nye.At de former forumet er feil.Det er det brukerne som gjør.Hvor lang tid orker en å være moderator her?

Anonymkode: 7b809...e00

Det er mye jobb og ikke betalt, så jeg skjønner godt at ikke folk orker å være det lenge.

• Liker 2
Skrevet

Kan moderatorer se hva brukerne skriver som "Anonym bruker"? 

Anonymkode: 3e7e9...be4

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ja 

• Liker 1
Skrevet
10 minutter siden, Peonjenta said:

Det er mye jobb og ikke betalt, så jeg skjønner godt at ikke folk orker å være det lenge.

Mye klaging også. :)

All respekt til de som setter av sin egen fritid for å holde forumet i gang. 

Anonymkode: 35a30...5bf

• Liker 3
Skrevet

Kan man bli moderator hvis man har vært utestengt?

Skrevet

Har opplevd en bruker som «truet» med at «når hun ble moderator så..!!» - helt grusomt. En bruker som fremsto relativt ustabil, anklaget folk i øst og vest om stalking, Og gudene vet ikke hva. Helt horribelt å tenke på at noen sånn faktisk kan sitte som moderator, ettersom de åpenlyst er ganske desperate.

De tar heller noen som er «uskikket» enn å betale noen seriøse. 

:( 

Anonymkode: eca9f...9ee

• Liker 5
Gjest NotNaomi
Skrevet

Det er ikke så mange grunner til at en vil vli moderator.De er jo knapt tilstede også,men det er muligens fordi de kan være opptatt med å "debbatere"i andre tråder under andre nick.Som er fullt lovlig her.Hvilket er spesielt for dette forumet.

Det tar uforholdsmessig lang tid fra en sender rapport til det blir en reaksjon.Helt tragisk hele greia spør en meg. 

Skrevet

Det som er litt trist er at vanlige brukere som en har snakket med lenge, plutselig blir sjefenes høyre hånd og blir dermed borte som vanlige brukere. De får vite alt en ellers aldri hadde tenkt å fortelle dem, hvis det er slik at de kan finne ut ubegrensede opplysninger om oss som AB`er. Det skulle kun ha vært betalte folk utenfra som ble modder. Jeg er villig til å betale for medlemskapet om det kunne ha blitt slik. 

Anonymkode: f4bf4...fd5

• Liker 4
Skrevet (endret)

Hadde også vært villig til å betale for medlemsskapet :)

Endret av Mippi
  • Liker 1
Skrevet
23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Når et innlegg lagres lagres også IPen (enkelt forklart, en slags "telefonnummer" til din maskin - enkelt forklart) sammen med innlegget.

Når moddene synes at en viss IP har skrevet nok av trakasserende innlegg går de inn og sjekker hvilke brukere som har logget inn fra den IPen.

Så enkelt er det.

Anonymkode: 75860...08c

• Liker 2
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Når et innlegg lagres lagres også IPen (enkelt forklart, en slags "telefonnummer" til din maskin - enkelt forklart) sammen med innlegget.

Når moddene synes at en viss IP har skrevet nok av trakasserende innlegg går de inn og sjekker hvilke brukere som har logget inn fra den IPen.

Så enkelt er det.

Jeg har en av moddene som venn på FB, det er slik jeg vet hvordan systemet ser ut på forumet.

Gjest Citronella
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det som er litt trist er at vanlige brukere som en har snakket med lenge, plutselig blir sjefenes høyre hånd og blir dermed borte som vanlige brukere. De får vite alt en ellers aldri hadde tenkt å fortelle dem, hvis det er slik at de kan finne ut ubegrensede opplysninger om oss som AB`er. Det skulle kun ha vært betalte folk utenfra som ble modder. Jeg er villig til å betale for medlemskapet om det kunne ha blitt slik. 

Anonymkode: f4bf4...fd5

Veldig enig. Jeg har etterspurt flere ganger hvilke etiske retningslinjer moderatorene har for å overholde taushetsplikt, men har egentlig ikke fått noe godt svar. Eller svaret har vært at det er basert på tillit. 

Skulle virkelig ønske at KG som er så stort forum kunne ivareta sine brukere på en mer seriøs måte.

Gjest NotNaomi
Skrevet
1 minutt siden, Citronella skrev:

Veldig enig. Jeg har etterspurt flere ganger hvilke etiske retningslinjer moderatorene har for å overholde taushetsplikt, men har egentlig ikke fått noe godt svar. Eller svaret har vært at det er basert på tillit. 

Skulle virkelig ønske at KG som er så stort forum kunne ivareta sine brukere på en mer seriøs måte.

Nettopp.

Skrevet

Jeg synes det er mye syting og klaging, men lite konkret. Hva er det moderatorene har gjort som er kritikkverdig? Hvis dere har så store hemmeligheter at verden faller i grus om noe skulle komme ut, hva med å holde den biten for seg selv?

Min oppfatning er at moderatorene får ufortjent mye kritikk, og det gjerne av den samme klanen av sutrete brukere. Legg konkrete saker på bordet, ellers blir det kun støy.

Anonymkode: 976b3...648

• Liker 1
Gjest Citronella
Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg synes det er mye syting og klaging, men lite konkret. Hva er det moderatorene har gjort som er kritikkverdig? Hvis dere har så store hemmeligheter at verden faller i grus om noe skulle komme ut, hva med å holde den biten for seg selv?

Min oppfatning er at moderatorene får ufortjent mye kritikk, og det gjerne av den samme klanen av sutrete brukere. Legg konkrete saker på bordet, ellers blir det kun støy.

Det handler om alminnelig personvern. Om du ikke skjønner det vet jeg ikke hvordan jeg på annen måte skal forklare det. Det er ikke moderatorene som personer som blir utsatt for kritikk, men formen og under hvilke regler/etikk moderatorene opererer.

Gjest NotNaomi
Skrevet
15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Syting? Hm.Jeg syns det tar for lang tid før de reagerer.Det er ikke syting.Velberettiget kritikk vil jeg heller si. 

Skrevet

Hvordan kan man bli moderator? :) 

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, Fjellmonkey skrev:

Se her

Anonymkode: d949b...2d2

• Liker 2
Skrevet
1 minutt siden, Fjellmonkey skrev:

Les her:

:)

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...