Gå til innhold

Tips for å utnytte pc maksimalt?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Har ny pc... gledet meg så inmari til jeg endelig skulle få en ny maskin som er både rask og stillegående og ikke noe tull med osv...

Men, nå har jeg hatt den noen dager og begynte å bli litt kjent med den... og så er jeg i den samme tralten som jeg har vært med den gamle.

Jeg surfer på KG og et par andre forum og leser litt nyheter på nett. Ellers gjør jeg jo ikke noe særlig mer her...

Ikke får jeg meg til å drive med noe ellers heller...

Og da lurer jeg på: hva gjør dere andre som har pc? Kanskje dumt spørsmål, men jeg føler at jeg gledet meg for mye til å gjøre det samme som jeg alltid har gjort og trenger litt tips til hva jeg kan gjøre for å utnytte at jeg faktisk har en maskin som nå er ny og rask og slikt...

Videoannonse
Annonse
Gjest Anonymous
Skrevet

Hvis du har kjøpt ei datamaskin som er ny nå og du primært surfer på nettet, kan jeg ikke tenke meg at det er selve datamaskina som er flaskehalsen. Jeg tipper det er nettforbindelsen.

Det finnes mange sider på nettet om hvordan du kan "tweake" windows til å yte bedre, og også mange ulike programmer du kan laste ned som lover underverker.

Jeg prøvde disse ei stund og konkluderte med at det beste er å ikke tukle med windows-instillinger. Unntaket kan være oppsett av virtuelt minne.

Utover det kan det være problemer med spesielle ting som drivere, bios, harddisk-innstillinger o.l. som du trenger teknisk kunnskap for å finne ut av.

Dersom du ikke har behov for å kjøre helt spesielle programmer som bare finnes for Windows tror jeg de aller fleste hjemmebrukere ville vært bedre tjent med en Macintosh, fordi de er mye lettere å holde ved like.

Gjest Anonymous
Skrevet

For å utnytte den enda bedre har jeg følgende tips:

Bruke cd-spilleren til kaffekoppholder

Skjermen til å ha potteplanter på (litt vanskelig med laptop og flatskjerm)

Skrevet

Tja.. Jeg bruker min PC(bærbar) til:

- Surfing

- Chatting (MSN/IRC)

- Spilling

- Oversikt over div. viktige notater.. F.eks. kontonummer til personer.

- Netthandel. Kjøper musikk, sminke, hudpleieprodukter, klær, duppeditter osv.

- Bruker den til å notere ved forelesninger.

- Bruker den til kalender, adresseliste osv. Synkroniserer Qteken min mot PC-en og får alltid påminnelse når det er noe jeg MÅ huske. (jeg er fryktelig senil av meg)

- Bruker den som verktøy til nettverket mitt. Fjernstyrer servere og tester ut programvare og lærer meg nye ting.

- Spiller musikk, ser filmer og redigerer/oppbevarer bildene mine på den.

Skrevet

Laster ned (lovlige ting, selvfølgelig).

Koder mp3'er (fra cd'ene mine - fortsatt lov..)

Lager backup av DVD'er

Redigerer hjemmevideo

Lager nye DVD'er

Legger inn bilder fra digitalkameraet

Spiller av musikk og filmer

Nettbank

Og - viktigst av alt - donerer prosessorkraft til forskning :)

Akkurat nå er det Folding@Home.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...