Gå til innhold

Redesign av fillerye


labine

Anbefalte innlegg

Jeg har masse filler til filleryer, men har egentlig nok filleryer. Noen forslag til hva jeg kan lage av filleryer? Har noen ideer selv:

  • Vesker
  • Puter
  • Løpere (til f.eks. kjøkkenbord om man setter opp en ganske smal renning)
  • Bordskånere og grytekluter (enten smal renning eller renning hvor man kan lage to grytekluter ved siden av hverandre)

Noen flere tips?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har ikke flere nye ideer, men du kan eventuelt også selge filleryer. Det gjør moren min, og det er faktisk relativt populært. Populært nok til at hun får solgt unna alt hun lager. Vi barna har fått filleryer så det rekker, for å si det sånn...

Anonymkode: 3efc4...bd0

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Artig! Hvordan lager man det egentlig, kan de hekles? Kan godt forstå at det er lettsolgt, spesielt hvis fargene er fine :) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, labine said:

God ide :) Vet du størrelsen på de hun lager, og vever hun i lerretsvev?

Hun vever helst over 150 fordi proporsjonene (ifølge henne) blir litt rare. De fleste er mellom 150 og 200 cm. Jeg vet bare at hun bruker så brei renning som mulig, 80-100 cm? Jeg vet ikke hva lerretsvev er, men hvis jeg kjenner henne rett går hun for det aller vanligste/mest tradisjonelle ;) 

Folk har stort sett meldt interesse selv, så hun har ikke reklamert særlig utenom å dele det hun lager på Facebook. Noen ganger vil folk ha det hun har, andre ganger ønsker de seg spesifikke farger eller lignende. 

Ellers likte jeg ideene dine, spesielt løper. Hva med sitteunderlag? Vi som er godt forsynte med filleryer har nemlig det også, og de er jeg veldig fornøyd med ;) De blir litt tunge til fjelltur, men er veldig gode på stranda f.eks. 

Anonymkode: 3efc4...bd0

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

 Hun vever helst over 150 fordi proporsjonene (ifølge henne) blir litt rare. De fleste er mellom 150 og 200 cm. Jeg vet bare at hun bruker så brei renning som mulig, 80-100 cm? Jeg vet ikke hva lerretsvev er, men hvis jeg kjenner henne rett går hun for det aller vanligste/mest tradisjonelle ;) 

Folk har stort sett meldt interesse selv, så hun har ikke reklamert særlig utenom å dele det hun lager på Facebook. Noen ganger vil folk ha det hun har, andre ganger ønsker de seg spesifikke farger eller lignende. 

Ellers likte jeg ideene dine, spesielt løper. Hva med sitteunderlag? Vi som er godt forsynte med filleryer har nemlig det også, og de er jeg veldig fornøyd med ;) De blir litt tunge til fjelltur, men er veldig gode på stranda f.eks. 

Anonymkode: 3efc4...bd0

Jeg har vevd sitteunderlag men da har jeg hatt ull både i renning og innslag og tovet etterpå. Funker sikkert med sitterunderlag i filler også om det ikke er veldig vått. Kanskje greit å sy to sammen slik at de blir litt tykkere. Lerretsvev er over-under-over-under slik man vev på barnevever. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, Pantoten skrev:

Artig! Hvordan lager man det egentlig, kan de hekles? Kan godt forstå at det er lettsolgt, spesielt hvis fargene er fine :) 

Jeg hekler filleryer av gammelt sengetøy ol :) lignende denne IMG_0633.JPG

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, alli634 skrev:

Jeg hekler filleryer av gammelt sengetøy ol :) lignende denne IMG_0633.JPG

Hvor tykk heklenål bruker du? Vet du om en grei oppskrift på nett? (gadd ikke Google akkurat nå :( ) Kan jo hekles i gryteklutstørrelse også :) 

Endret av labine
Lenke til kommentar
Del på andre sider

56 minutter siden, labine skrev:

Jeg har masse filler til filleryer, men har egentlig nok filleryer. Noen forslag til hva jeg kan lage av filleryer? Har noen ideer selv:

  • Vesker
  • Puter
  • Løpere (til f.eks. kjøkkenbord om man setter opp en ganske smal renning)
  • Bordskånere og grytekluter (enten smal renning eller renning hvor man kan lage to grytekluter ved siden av hverandre)

Noen flere tips?

Hei :vinke: Her er en ide som @Hoppetaujenta postet i en annen tråd. Den er heklet av plastposer, men man kan jo lage noe slikt av tøyremser også :jepp:  (Man kan jo hekle kurver i forskjellige størrelser til oppbevaring av diverse. Kanskje også potteskjulere (om man har en tett plastpotte mellom potteskjuleren og plantepotten?)

recycle-plastic-bag-designrulz-016.jpg

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, labine said:

Jeg har vevd sitteunderlag men da har jeg hatt ull både i renning og innslag og tovet etterpå. Funker sikkert med sitterunderlag i filler også om det ikke er veldig vått. Kanskje greit å sy to sammen slik at de blir litt tykkere. Lerretsvev er over-under-over-under slik man vev på barnevever. 

Jeg skulle gjerne hatt sitteunderlag av ryer :) 
Har overbygd veranda, og synes det er veldig greit med underlag over stolene, men har ikke behov for noe som er vannavstøtende eller noe. 
På sommeren sitter jeg ofte i trappa på veranda, og sitter jeg for lenge blir stumpen missfornøyd :fnise: 

men hva med potte-skjulere? 
gaveposer til vinflasker? 
 

Anonymkode: c1335...955

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, alli634 skrev:

Jeg hekler filleryer av gammelt sengetøy ol :) lignende denne 

X

Så fin! :) Hvor får dere tak i filler egentlig? Blir det virkelig nok materiale av gammelt sengetøy, etc.?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, An0nymBruker skrev:

Hei :vinke: Her er en ide som @Hoppetaujenta postet i en annen tråd. Den er heklet av plastposer, men man kan jo lage noe slikt av tøyremser også :jepp:  (Man kan jo hekle kurver i forskjellige størrelser til oppbevaring av diverse. Kanskje også potteskjulere (om man har en tett plastpotte mellom potteskjuleren og plantepotten?)

recycle-plastic-bag-designrulz-016.jpg

:) Kan jo bare bruke en skål under også om man bruker den som potte. Om man lager av filler av sengetøy kan den jo kokvaskes :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, labine skrev:

:) Kan jo bare bruke en skål under også om man bruker den som potte. Om man lager av filler av sengetøy kan den jo kokvaskes :)

Det var lurt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

3 minutter siden, Pantoten skrev:

Så fin! :) Hvor får dere tak i filler egentlig? Blir det virkelig nok materiale av gammelt sengetøy, etc.?

Du får ganske mye ut av et enkelt dynetrekk. For å få tak i har jeg spurt venner, svigermor osv. På ene bruktbutikken her tar de 10 kr for et dynetrekk. Om det er en kjøp/salg/gis bort-gruppe på Facebokk for området du bor i kan du jo også spørre der om det er noen som har noe å gi bort. Det beste sengetøyet å bruke er nemlig det som er ganske utvasket ;) 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, labine skrev:

Du får ganske mye ut av et enkelt dynetrekk. For å få tak i har jeg spurt venner, svigermor osv. På ene bruktbutikken her tar de 10 kr for et dynetrekk. Om det er en kjøp/salg/gis bort-gruppe på Facebokk for området du bor i kan du jo også spørre der om det er noen som har noe å gi bort. Det beste sengetøyet å bruke er nemlig det som er ganske utvasket ;) 

Så lurt! Ja, kan tenke meg det blir MYE bøss av nyere tekstiler...! :fnise:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, An0nymBruker skrev:

Om du vil strikke (eller kanskje hekle?) i nervøs fløyel, er det et supert tips fra @fiole her :)

 

så lurt :) kjøpte nervøs fløyel på jysk til duk i konfirmasjon så kan jeg gjenbruke den til noe slikt :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...