AnonymBruker Skrevet 22. februar 2018 #1 Skrevet 22. februar 2018 Jeg er midt oppi en smørje hvor han her har holdt på med er redd for følelser og forpliktelser etter tidligere forhold. Per i dag har han trukket seg nesten helt tilbake for å skåne seg selv og ha kontrollen over om han blir såret eller ikke. Men jeg vet at han har fått litt følelser. Vi startet som flørt og litt sex i blant og gikk etterhvert over til å tilbringe ordentlig tid sammen. Jeg har ikke turt å falle for han fordi han har vært usikker, men jeg er småforelska og vil se hva dette kan bli. Vi har egentlig sagt at vi bare er venner nå, selv om jeg ville fortsette som før, og jeg tør ikke si noe mer om hva jeg føler fordi han nektet for at han føler noe for meg (men handlingene hans sier noe helt annet, så jeg vet at det er noe der). Han sluttet først å snakke til meg, så jeg sendte ingen melding på noen dager. Fikk etterhvert melding av ham, men vi har ikke slik kontakt som før. Han klarer ikke kutte helt, så derfor tenker jeg å la han kjenne litt på savnet etter meg, slik jeg merker litt at han gjør nå. Jeg var veldig tilgjengelig og «på» før, nå prøver jeg å være litt mer utilgjengelig for at han skal ombestemme seg. Noen som har vært i samme situasjon eller gjort som meg, med godt resultat? Anonymkode: 5be1d...d45
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2018 #2 Skrevet 22. februar 2018 Høres litt ut som at han vil ha sex men ikke forhold, og du unnskylder han. Men jeg kjenner ikke situasjonen så godt. Anonymkode: 7cd9e...b81 9
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2018 #3 Skrevet 22. februar 2018 Been there done that, og kjenner utallige menn som er sånn. Når de ikke er klar for å slippe guarden sin ned, så vil de ikke bli klare for det med deg heller. Det er en aldersgreie, og en persongreie. Du er ikke den personen som kan "kurere" de. Og utallige menn "oppfører" seg som at det er noe "mer " der, som naturligvis gjør oss kvinner forvirret når de sier det motsatte. Men det er det de sier man skal forholde seg til, ikke det det de gjør en gang i blandt eller sier når de er fulle og kåte om at de liker deg så godt. For ja, de kan like deg godt, men tydeligvis ikke godt nok, og er ikke klare nok følelsesmessige til å begynne å like noen (deg) heller. Ikke fortsett å håp og tro med han, han er tydelig på at det ikke kan bli noe ordenltig mellom dere, så du vil bare såre deg selv hundre ganger mer om du fortsetter å være pauseunderholdningen hans pga du har forhåpninger om utvikling. Det kommer ikke til å skje. Anonymkode: fd24f...0f7 7
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2018 #4 Skrevet 22. februar 2018 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Høres litt ut som at han vil ha sex men ikke forhold, og du unnskylder han. Anonymkode: 7cd9e...b81 Dette! Vi damer er mestere på å overtolke i vår favør, for eksempel sover man sammen og holder rundt hverandre så må det liksom bety at det er noe mer enn sex. Nei det betyr ikke det, det betyr at han syns det er koselig å holde rundt noen av og til, og ha sex. De ligger ikke sånn som vi gjør å bare "åhh så søtt nå connecter vi, nå har vi det koselig, han må være glad i meg, jeg blir mer glad i han av å ligge sånn så da gjelder det sikkert han også".... Han er ærlig og åpen med at han ikke vil noe ts, så ikke tolk alle mulige ting som et tegn på det motsatte. Du går i den typiske fella med å kaste bort flere år som noens pulevenn i håp om at det dere har skal bli noe seriøst fordi det føles så spesielt (for deg) når dere er sammen, og vil føle det hundre ganger mer brukt og såret jo lengere du "gir han tid" og venter på at han "skal bli klar". Aint gonna happen (med deg) , og vil bli jævlig kjipt den dagen om 7 mnd du tror at nå er dere snart kjærester og han sitter å smiler over sms fra en annen, som du finner ut er en dame han liker, og som han begynner å prioritere mere enn deg, og du oppfatter han som en respektløs player men egentlig har han bare vært ærlig hele tiden. Anonymkode: fd24f...0f7 9
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2018 #5 Skrevet 22. februar 2018 Angående hard to get/mindre tilgjengelig, ja det kan kanskje vekke jaktinnstinktet hans litt, eller gjøre at han blir usikker på hvor han har deg (som pulevenn) og begynner å sende deg komplimenter og oppmerksomhet bare for å få deg tilbake i posisjonen han vet han har deg til sex (fordi sex er chill og menn vil ikke miste en grei pulevenn) , men det vil ikke gjøre at han endrer hverken følelsene sine for deg, eller vil noe mer med deg. Anonymkode: fd24f...0f7 3
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2018 #6 Skrevet 22. februar 2018 Ja stakkars han. Han er sikkert innerst inne en veldig følsom og fin mann som ikke vet hva han vil. Plutselig en dag går det opp for han at du er hans store kjærlighet og drømmekvinne. Han bare hadde sånn en grusom eks som ødela tilliten hans til kvinner. En skikkelig monstereks som vil treffe han oftere en annen hver uke og ble lei seg for at han han aldri gadd svare på meldinger f.eks. Herregud ts: slutt å trygle en mann som behandler deg DÅRLIG om kjærlighet. Han bruker deg til sex og driter i dine følelser. Det kommer ikke til å gå et lys opp for han en vakker dag. Det eneste som kommer til å skje her er at du i beste fall utsetter et brudd en stund til, hvis du jenker deg etter han, der du blir enda mer såret når det blir slutt. For det blir det. Ingen mann som er genuint glad i deg, ville ha oppført seg sånn. Det er trist å forelske seg i noen som enten ikke er interessert nok tilbake, eller som er for kald til å være glad i noe annet enn sitt eget ego. Men ikke bruk mer tid på dette. Det er dødfødt. Finn noen som setter pris på deg og føler seg heldig for å ha deg Anonymkode: 9fe89...f3a 4
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2018 #7 Skrevet 22. februar 2018 48 minutter siden, AnonymBruker skrev: Angående hard to get/mindre tilgjengelig, ja det kan kanskje vekke jaktinnstinktet hans litt, eller gjøre at han blir usikker på hvor han har deg Eneste måten å¨håndtere slike på, uansett kjønn, er å vise følelsene dine og slukke jaktinstinktet. Se hvor interessert de er etterpå. Anonymkode: 8811f...22a 2
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2018 #8 Skrevet 22. februar 2018 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg er midt oppi en smørje hvor han her har holdt på med er redd for følelser og forpliktelser etter tidligere forhold. Per i dag har han trukket seg nesten helt tilbake for å skåne seg selv og ha kontrollen over om han blir såret eller ikke. Men jeg vet at han har fått litt følelser. Vi har egentlig sagt at vi bare er venner nå, selv om jeg ville fortsette som før, og jeg tør ikke si noe mer om hva jeg føler fordi han nektet for at han føler noe for meg (men handlingene hans sier noe helt annet, så jeg vet at det er noe der). Anonymkode: 5be1d...d45 Å håndtere jaktinstinktet til noen slukkes ved å vise følelser, vise at de har "fått viljen sin", så slutter de å jakte på deg eller viser seg ekte frem. Det du nevner her er ganske typisk og normal respons hos den andre som er redd for forhold etter tidligere opplevelser. Hvis du leker og er redd osv, så kommer ikke det til å funke. Du må bare vise hva du føler, være ærlig og åpen om det. Han må finne ut av sine ting på egenhånd. Hvis du er redd for følelsene dine så skaper du mer frykt hos den andre. Mitt tips er å være det motsatte av det han er... Vær følelsesmessig modigere, vær mer åpen om følelser, vis frem følelsene dine og la han kjenne på at forelskelse og følelser ikke trenger å bety faenskap. Anonymkode: 8811f...22a 4
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2018 #9 Skrevet 22. februar 2018 Du må høre på det han SIER, ikke det han GJØR. For menn betyr ikke søte, koselige handlinger det samme som oss kvinner, de kan gjerne være romantiske som bare dét, men kun være interessert i sex. Om han sier at han ikke har følelser, så må du stole på det. Utallige jenter har brent seg på denne måten og det høres ut som du kanskje også blir en av dem. Anonymkode: c5aac...de0 5
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2018 #10 Skrevet 22. februar 2018 Hahaha det her var som å lese min egen situasjon?? Men jeg tenker at jeg ikke gidder å bry meg så mye egentlig, kan jo ikke endre følelsene hans liksom. Hvor gamle er dere? Anonymkode: 59c74...3e4
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2018 #11 Skrevet 23. februar 2018 Det beste er å trekke seg litt unna. Kanskje ikke helt, men leve livet som før.. treffe venner.. andre menn kanskje.. Og OM det stemmer at han holder seg unna fordi han er redd for å utvikle følelser pga tidligere erfaringer så vil han komme tilbake .. mulig litt forsiktig. Ikke stress med å definere noe som helst... ta det i rolig tempo. Klart.. godt mulig han BARE er ute etter sex, men jeg tror også menn kan ha følelser som de ikke helt vet hvordan de skal håndtere. Jeg er selv litt sånn.. enten vet jeg helt fra starten av at jeg VIL noe mer med en mann. Men.. så kan det også være jeg trenger litt tid.. la følelser modnes og da uten å føle press. Anonymkode: 16517...fdd 2
sjonkelrolf Skrevet 23. februar 2018 #12 Skrevet 23. februar 2018 På 2/22/2018 den 5.29, AnonymBruker skrev: Du må høre på det han SIER, ikke det han GJØR. For menn betyr ikke søte, koselige handlinger det samme som oss kvinner, de kan gjerne være romantiske som bare dét, men kun være interessert i sex. Om han sier at han ikke har følelser, så må du stole på det. Utallige jenter har brent seg på denne måten og det høres ut som du kanskje også blir en av dem. Anonymkode: c5aac...de0 Selv pleier jeg å se på hva jenter gjør, ikke høre så mye på hva de sier, når jeg ser motstrid mellom de to. 1
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2018 #13 Skrevet 23. februar 2018 På 22.2.2018 den 5.29, AnonymBruker skrev: Du må høre på det han SIER, ikke det han GJØR. For menn betyr ikke søte, koselige handlinger det samme som oss kvinner, de kan gjerne være romantiske som bare dét, men kun være interessert i sex. Om han sier at han ikke har følelser, så må du stole på det. Utallige jenter har brent seg på denne måten og det høres ut som du kanskje også blir en av dem. Anonymkode: c5aac...de0 Sant dette. Hør alltid på hva de sier, og helst når de ikke er i kose/sexhumør. Får du meldinger ? Nattameldinger? Anstrenger han seg feks med å undersøke noe for deg eller hjelpe deg med noe? Snakker han om dagen sin og vil høre om din? Tar han deg med på steder som han tror du vil like fordi du i en bisetning sa hva favorittmaten din er eller kjører han sitt løp? Tar han det litt forsiktig og virker sympatisk? Er han forsiktig med deg? Snapper han bilder av ting som minner han om deg? Virker han til å falle for deg? Hvis han kjører fort på, sier mye sweet talk og virker ekstremt lite nervøs santidig som han gir deg utallige komplimenter, så er det bare bløff. Det er som Leonardo Di Caprio i filmen hvor han lurer alle for penger. Det er et skuespill med masse sjarm og glimt i øyet. Du er prinsessa den ene dagen og dørmatta den neste. Du får i overflod den ene dagen og du tror du har møtt drømmemannen. Det er manipulasjon. Du får middagen, drinken og rosene. Han lar deg være fokus og ikke minst kroppen din er fokus. Du får høre at du ser ut som en blanding av Selena Gomez og Angelina Jolie, bare vakrere. Eller at du må ha vakre foreldre siden du har så flotte trekk. Du hører at mannen kan å gi komplimenter og at han ikke finnes sjenert. Plutselig ringer det og han kjører en telefonsamtale som om ingenting skjer. Multitasker og du er en av flere ting på agendaen for dagen. Så kommer hverdagen og du hører ikke noe fra han inntil dagen han har tid til å se deg. Så er det samme greia. Hot and cold. Hold deg unna sånne Anonymkode: fc938...629 3
sjonkelrolf Skrevet 24. februar 2018 #14 Skrevet 24. februar 2018 Det å høre på hva de sier når det er motstrid mellom ord og handling er stikk motsatt av det jeg har fått av livserfaring. Jeg har brent meg nettopp når jeg har lyttet til hva de sier, og ikke sett hva man faktisk gjør. For meg er det som sagt ens handlinger som forteller hva personen egentlig vil. 2
Gjest Overrasket Skrevet 24. februar 2018 #15 Skrevet 24. februar 2018 Nå driver ikke jeg med slike type forhold selv, så dette er ikke i selvforsvar, men dersom du har sagt deg enig med ham at dere bare er venner på tross av at du har sterkere følelser for ham, så er det du som lurer ham og du som ikke kommuniserer ærlig. Mannfolk tenker: "Bare jeg er ærlig og rett frem kan jeg ha masse sex uten at jeg må binde meg." Mannfolk sier: "Vi er bare venner." Kvinnfolk tenker: "Vi sa vi bare er venner, menn dersom jeg lar ham knulle meg mange nok ganger må han jo falle for meg, og da kan jeg fortelle ham at jeg egentlig vil ha noe mer." Kvinnefolk sier: "Ja, vi er bare venner". 3 måneder senere kommer en ny tråd på KG: Han LURTE meg trill rundt!
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2018 #16 Skrevet 24. februar 2018 1 time siden, Overrasket skrev: Nå driver ikke jeg med slike type forhold selv, så dette er ikke i selvforsvar, men dersom du har sagt deg enig med ham at dere bare er venner på tross av at du har sterkere følelser for ham, så er det du som lurer ham og du som ikke kommuniserer ærlig. Mannfolk tenker: "Bare jeg er ærlig og rett frem kan jeg ha masse sex uten at jeg må binde meg." Mannfolk sier: "Vi er bare venner." Kvinnfolk tenker: "Vi sa vi bare er venner, menn dersom jeg lar ham knulle meg mange nok ganger må han jo falle for meg, og da kan jeg fortelle ham at jeg egentlig vil ha noe mer." Kvinnefolk sier: "Ja, vi er bare venner". 3 måneder senere kommer en ny tråd på KG: Han LURTE meg trill rundt! Det der er å få damer tii å fremstå som dumme. En som datet meg, sa aldri at vi var venner. De har nok en lei tendens til å flørte, flørte og flørte. De kan oppføre seg som kjæresten din og ghoste etter sex. Har lært at du må høre på de ting som blir sagt i bisetninger og evt spørre rett ut. "Deilig å være single også da". Da må du spørre ( så du er ikke ute etter et forhold ). Osv. Dersom de faktisk sier ting så rett ut som "vi er bare venner". Da må du høre på det. Anonymkode: fc938...629
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2018 #17 Skrevet 24. februar 2018 10 timer siden, AnonymBruker skrev: Sant dette. Hør alltid på hva de sier, og helst når de ikke er i kose/sexhumør. Får du meldinger ? Nattameldinger? Anstrenger han seg feks med å undersøke noe for deg eller hjelpe deg med noe? Snakker han om dagen sin og vil høre om din? Tar han deg med på steder som han tror du vil like fordi du i en bisetning sa hva favorittmaten din er eller kjører han sitt løp? Tar han det litt forsiktig og virker sympatisk? Er han forsiktig med deg? Snapper han bilder av ting som minner han om deg? Virker han til å falle for deg? Hvis han kjører fort på, sier mye sweet talk og virker ekstremt lite nervøs santidig som han gir deg utallige komplimenter, så er det bare bløff. Det er som Leonardo Di Caprio i filmen hvor han lurer alle for penger. Det er et skuespill med masse sjarm og glimt i øyet. Du er prinsessa den ene dagen og dørmatta den neste. Du får i overflod den ene dagen og du tror du har møtt drømmemannen. Det er manipulasjon. Du får middagen, drinken og rosene. Han lar deg være fokus og ikke minst kroppen din er fokus. Du får høre at du ser ut som en blanding av Selena Gomez og Angelina Jolie, bare vakrere. Eller at du må ha vakre foreldre siden du har så flotte trekk. Du hører at mannen kan å gi komplimenter og at han ikke finnes sjenert. Plutselig ringer det og han kjører en telefonsamtale som om ingenting skjer. Multitasker og du er en av flere ting på agendaen for dagen. Så kommer hverdagen og du hører ikke noe fra han inntil dagen han har tid til å se deg. Så er det samme greia. Hot and cold. Hold deg unna sånne Anonymkode: fc938...629 Dette kan være ganske gøy så lenge man ser gjennom det og skjønner hva som foregår. Hvis man ikke vil ha noe av han kan man bare ignorere det, hvis man vil ha ett eller annet så kan man bare spille dum, la seg forføre og spille med, tar det man vil ha (oppmerksomhet). Mange slike menn blir lurt uten å ane det. De fleste ser jo gjennom dette Anonymkode: 8811f...22a
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2018 #18 Skrevet 24. februar 2018 KG livet lenge leve Hvis dere er eldre enn 25 år så bør dere skamme dere. Seriøst, bruk livet på noe fornuftig. Anonymkode: cff64...2b8
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2018 #19 Skrevet 24. februar 2018 23 minutter siden, AnonymBruker skrev: KG livet lenge leve Hvis dere er eldre enn 25 år så bør dere skamme dere. Seriøst, bruk livet på noe fornuftig. Anonymkode: cff64...2b8 Noe du selv er bevis på så fordømmende som du er, ingen tråd uten at en eller annen ingnorant besserwisser skal latterliggjøre ved å fordekke det som «råd» Anonymkode: 561bf...2e5 1
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2018 #20 Skrevet 24. februar 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Dette kan være ganske gøy så lenge man ser gjennom det og skjønner hva som foregår. Hvis man ikke vil ha noe av han kan man bare ignorere det, hvis man vil ha ett eller annet så kan man bare spille dum, la seg forføre og spille med, tar det man vil ha (oppmerksomhet). Mange slike menn blir lurt uten å ane det. De fleste ser jo gjennom dette Anonymkode: 8811f...22a De fleste som har vært ute en vinternatt før. Dessverre må mange erfare på den vonde måten og de blir hekta på kroken, gir kroppen sin og masse energi. Sånn fortsetter de å "hoppe" hver gang han sier " hopp" og blir skuffet hver gang de ikke hører noe når mandagen kommer, heller ikke tirsdag...osv. Men på forrige date lå dere jo sammen og så hverandre dypt inn i øynene, leide i parken og du fikk en rose. Du blir kjørt hjem og får kyss på hånden. Så er de borte for godt og du føler deg som en eskortepike. Noen opererer i gråsonen og da er det veldig vanskelig å vite om de bare er av den romantiske, litt rare sorten eller om de er playere. Anonymkode: fc938...629
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå