Gå til innhold

Hvorfor har vi ikke KFC her til lands?

Er du sulten på litt KFC?  

121 stemmer

1. 1. Er du sulten på litt KFC?

• Ja, det burde vi hatt her
      74
    • Nei, det er frityr det smaker vondt
      23
    • Nei, det er frityr og smaker godt men er usunt!
      10
    • Vet ikke helt jeg
      14

Fremhevede innlegg

Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nå var jo dette ikke direkte mangel på kylling i den forstand men DHL som vant anbudet om å levere  ,og så fikk "drifts problemer"

Anonymkode: f7926...c21

Resultatet er likevel det samme, nesten alle filialene ble stengt. 

Anonymkode: 2ddf3...2be

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vet ikke om det er sant men hørte dette av en venn av en venn for noen år siden. Grunnen til at KFC ikke åpner i Norge er fordi vi har noen strenge krav til bruk av kylling els? At den må være norsk eller ja :P Så det ble for dyrt for KFC som ikke kunne bruke sin "egen" kylling. Men, dette kan jo bare være oppsinn også :)

• Liker 1
Skrevet

Skjønner ikke selv.. Hvorfor har vi ikke det, i stedenfor å kun ha pølser og kebabsjapper i alle hjørner?

Anonymkode: f7de4...7b4

• Liker 2
Skrevet

Trist fordi jeg elsker KFC, men tror det er fordi kylling som råvare er altfor dyrt her. Det er kanskje like greit vi ikke har det, fordi jeg ''craver'' det veldig mye av og til.

Skrevet

Kfc er utrolig oppskrytt. Jeg tror heller ikke det ville vært marked for det i Norge. Her er kylling noe man spiser som ett sunt middagsmåltid. Skal nordmenn ha kjapp junkfood er det kebab og burger det går i.

Anonymkode: 32901...f7f

• Liker 1
Skrevet
8 timer siden, Pmaxqueen skrev:

Vet ikke om det er sant men hørte dette av en venn av en venn for noen år siden. Grunnen til at KFC ikke åpner i Norge er fordi vi har noen strenge krav til bruk av kylling els? At den må være norsk eller ja :P Så det ble for dyrt for KFC som ikke kunne bruke sin "egen" kylling. Men, dette kan jo bare være oppsinn også :)

Ligger nok noe i det. Norge har mye strengere krav til hvor maten kommer fra og hvordan den behandles før den blir mat. Heldigvis stiller også norske forbrukere krav til hvor maten kommer fra og hvordan den blir behandlet. 

• Liker 2
Skrevet

Fordi det er usunn mat. 😉

• Liker 1
Skrevet
På 22.2.2018 den 0.00, Balian de Ibelin skrev:

Fordi vi trenger i motsetning til hva noen tror ikke å importere alt de har i USA.

Nei, det er bedre med ENDA flere kebabsjapper!

Skrevet
3 minutter siden, Freesia97 skrev:

Fordi det er usunn mat. 😉

Kylling er hvitt kjøtt. Hvitt kjøtt er sunt. :) 

Anonymkode: 58751...e11

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Men det er jo fritert kylling så veldig sunt er det nok ikke. 🙂

• Liker 7
Gjest Balian de Ibelin
Skrevet
2 timer siden, Peonjenta skrev:

Nei, det er bedre med ENDA flere kebabsjapper!

Utrolig i en tråd om KFC greier du å dra inn noe fra midtøsten.

Skrevet
1 time siden, Balian de Ibelin skrev:

Utrolig i en tråd om KFC greier du å dra inn noe fra midtøsten.

Ja hva så?   Jeg kunne like gjerne skrevet kinasjapper.  Poenget er at det er en kebabsjappe på hvert gatehjørne i alle norske byer.  Det samme gjelder kinarestauranter.

• Liker 3
  • 8 måneder senere...
Skrevet
På 22.2.2018 den 0.03, AnonymBruker skrev:

Du glemte: Det er kylling, og smaker ekkelt!

Anonymkode: bceed...cb4

KFC smaker fantastisk...Man kan fortsette å spise masse...Sverige har mange KFC i forskjellige byer...Norge har 0...!!!!!

Skrevet
På 23.2.2018 den 9.06, AnonymBruker skrev:

Kfc er utrolig oppskrytt. Jeg tror heller ikke det ville vært marked for det i Norge. Her er kylling noe man spiser som ett sunt middagsmåltid. Skal nordmenn ha kjapp junkfood er det kebab og burger det går i.

Helt enig. Jeg kunne sikkert spist frityrstekt kylling av og til, men da måtte det vært litt spenstigere tilbehør enn pommes frites og ketchup.  Tenåringene i huset elsker KFC, så de får alltid et måltid eller to når vi er Køben eller London (har familie begge steder, så de blir besøkt 2-3 besøk pr. år) 

Anonymkode: 7e289...ecb

• Liker 1
Skrevet

Som sagt tidligere i tråden, det var her på 80-tallet, men slo vel ikke helt an da...?  

Skrevet

Skal jeg ha hurtigmat kjøper jeg pølser og burgere på bensinstasjon. Søppelet til McDonald's, Burgerking og KFC trenger vi ikke her i landet. 

Anonymkode: bceed...cb4

Skrevet

Hadde nok spist der innimellom hvis det dukket opp her.

• 2 måneder senere...
Skrevet

Ja vi sku faen hatt KFC i Norge. helt utrolig at vi ikke har det. Kunne fått dem som jobber hos KFC rik, hadde spist mæ svær på KFC

Å folk som ikke like kylling e død til mæ

• Liker 2
Skrevet
På 24.2.2018 den 21.26, AnonymBruker skrev:

Nei, hvitt kjøtt er ikke nødvendigvis sunnere enn rødt kjøtt lenger pga fòr etc. 

Anonymkode: add85...1ca

Skrevet

KFC er en av mine "guilty pleasures" og til min manns fortvilelse må jeg alltid innom om det finnes på steder vi besøker når vi er på reise. Gi meg noen fillet bites, karri dip, mashed potatoes & gravy og coleslaw og jeg er i himmelen. Vet det er usunt, men sååååå godt. Mannen min står som regel over eller kanskje han motvillig spiser en salat.

Tror strengt tatt ikke det er et marked for et spisested som kun serverer frityrstekt kylling i forskjellige varianter i Norge. Hadde de trodd det var et marked her hadde de nok prøvd seg. I Danmark er det 10 restauranter. Fem av dem ligger i København og omegn. Det er ikke akkurat på hvert gatehjørne der heller. I Sverige finnes ikke kjeden.

Om du har lyst på noe lignende og befinner deg i Oslo kan jeg anbefale Lucky Bird ved Mathallen på Grünerløkka. https://www.luckybird.no/ 

Anonymkode: bf06e...341

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...