Gå til innhold

Noen som bor i Spania?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Lurer på om det er noen her som bor, eller har bodd i Spania. Hvor bodde/bor du? Og trives du? Har du fått noen spanske venner?

Anonymkode: 751c3...6ea

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har bodd i Spania, bodde i Alfaz del Pi. Trivdes veldig godt! Men veldig norsk/internasjonalt miljø og kunne fint gå dager mellom hver gang jeg måtte praktisere spansk. Fikk noen spanske venner kun pga idrett, men hadde det ikke vært pga det, så hadde det nok vært dårlig. 

Anonymkode: 19f87...62a

Skrevet

Har bodd fem år i Spania. Bodde og arbeidet på Lanzarote, trivdes veldig godt og hadde nesten bare spanske venner. Jeg var fast bestemt på at jeg ville lære meg både språket og kulturen for å få best utbytte av oppholdet. I starten hang jeg mest med de fra det skandinaviske miljøet, men ble fort kjent med spanjolene. 

Anonymkode: c47df...f33

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Har bodd i Spania, bodde i Alfaz del Pi. Trivdes veldig godt! Men veldig norsk/internasjonalt miljø og kunne fint gå dager mellom hver gang jeg måtte praktisere spansk. Fikk noen spanske venner kun pga idrett, men hadde det ikke vært pga det, så hadde det nok vært dårlig. 

Samme her! Gikk du på DNSCB? 

Gikk vgs der for en del år siden, foreldrene mine bor der fortsatt. Trivdes veldig godt

Anonymkode: cab0e...f8e

Skrevet

Har bodd i Málaga i 8 1/2 år så langt, og har ingen planer om å returnere til gamlelandet med det aller første i alle fall. Akkurat nå ser jeg ikke for meg at jeg kommer til å flytte hjem noen gang. Er større sjanse for at jeg flytter til et annet land, slik det føles nå. Elsker Spania, og føler tilknytning til stedet og landet. Elsker kulturen og historien, og synes det er så spennende og lærerikt å dra rundt i landet og se sporene fra mange århundrer tilbake i tid. For meg er Spania hjemme, rett og slett. 

Anonymkode: 486ab...cd1

Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Samme her! Gikk du på DNSCB? 

Gikk vgs der for en del år siden, foreldrene mine bor der fortsatt. Trivdes veldig godt

Anonymkode: cab0e...f8e

Gikk på DNSCB ja! :)

Skrevet

Har bod i Sevilla, i 2 år med min spanske mann, var skeptisk til å flytte ditt, men nå angrer jeg ikke, har blitt godt tatt i mot av familien og vennene hans, fått meg en god jobb og egne venner. Stortrives.

Anonymkode: b0c6a...d3c

Skrevet

Bodde 3 år i Spania, fra jeg var 11 til jeg var 14. Bodde mellom Alicante og Torrevieja, gikk på skole i Rojales, en norsk skole. Fine år det, masse minner derfra. Ville ikke ha flyttet dit igjen, men jeg drar ofte på besøk :) 

Anonymkode: 924b4...2e6

Skrevet

Er det deg isabelle?:fnise:

Skrevet

Dere to som bodde i Alfaz del pi, og gikk på videregående der. Fikk dere lett venner på skolen? Og trivdes dere på skolen? For jeg vurderer å flytte da sønnen min skal starte på videregående.

Skrevet
14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har bodd fem år i Spania. Bodde og arbeidet på Lanzarote, trivdes veldig godt og hadde nesten bare spanske venner. Jeg var fast bestemt på at jeg ville lære meg både språket og kulturen for å få best utbytte av oppholdet. I starten hang jeg mest med de fra det skandinaviske miljøet, men ble fort kjent med spanjolene. 

Anonymkode: c47df...f33

Syntes du det var mye å finne på der, eller litt lite å gjøre? Har vært på Lanzarote flere ganger, og flott sted. Men tenker jo selv at det er for lite. At jeg heller vil bo på fastlandet, fordi det skjer mer. Og jeg lett kan ta toget til ennå større byer.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...