Ghostwalker Skrevet 6. mai 2018 #21 Skrevet 6. mai 2018 2 minutter siden, Winza skrev: Jeg har det slik med volumet at det enten kan være 10, 20, 30, 40, 50, 60, 75, 90 eller 100 Er det sånn at du faktisk kan ende med å se på en film uten å høre noe? Siden det må stå på 10? Hvis vi sier 10 er for lavt og 20 er for høyt i lyd.
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2018 #22 Skrevet 6. mai 2018 Heldigvis ingen tvangshandlinger. Men mye tvangstanker, ikke irrasjonelle i så måte at de er totalt ulogiske, men mer at jeg må tenke på de samme tankene og hendelsene om og om igjen. Kverning, blir aldri ferdig. Klarer fint å ha en normal hverdag likevel. Tror ikke det er så mange som vet eller skjønner at jeg er sånn, med mindre jeg forteller det. Og jo, snakker mye høyt med meg selv. Sier høyt det jeg tenker. Da blir det på en måte en tvangshandling. Vanskelig bare å holde tankene i stillhet inne i hodet. Dette tar en del krefter. Gjør dette når jeg er alene, men tar meg selv i å gå og mumle litt for meg selv ute blant folk også. Prøver ikke å åpne munnen så veldig da Huff. Flere her som snakker høyt med seg selv? Anonymkode: 660d9...57a 1
Salka Skrevet 6. mai 2018 #23 Skrevet 6. mai 2018 (endret) Ikke akkurat tvangslidelser, men litt kontrollfriktendenser har jeg. Noen vil kanskje kalle det lettere tvangstanker Jeg er livredd for brann og må derfor sjekke at komfyren er slått av og kontakten på kaffemaskinen er trukket ut flere ganger før jeg går ut eller legger meg. Må også sjekke at varmeovnene ikke er tildekket av noe om de står på Må dobbeltsjekke at døra er låst flere ganger før jeg kan gå fra huset Må sjekke at boksdørene til hestene mine er ordentlig lukket igjen flere ganger når jeg har satt hestene inn for natten og må dobbeltsjekke flere ganger at døra til fôrrommet er låst. Dette kaller jeg bare sikkerhet egentlig, for om en hest kommer seg inn på fôrrommet kan det få katastrofale følger Prøver å unngå tallene 7 og 13 hvis jeg kan. 7 er et ulykkestall for meg siden så mye vondt har skjedd på datoen den 7. 13 vet jeg ikke hvorfor jeg ikke liker, det er bare sånn. Kan ikke ha volumknappen på 13 f.eks, men jeg frykter ikke datoen den 13. eller tidspunktet 13, så er ikke overtroisk, jeg bare liker ikke tallet av en grunn. Må jeg gjøre noe spesielt akkurat kl 13:13 går det greit, men jeg venter helst til 13:14 om jeg kan. Jepp, jeg er sær. Foretrekker partall på volumet på TV, stereoanlegg, stereo i bilen osv. Virker som det er en veldig vanlig greie, er mange som har det sånn Endret 6. mai 2018 av Salka 1
SoWhat? Skrevet 7. mai 2018 #24 Skrevet 7. mai 2018 12 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg er urolig for at jeg begynner å utvikle det, er heldigvis bare små ting. Anonymkode: 8d969...a00 Jeg har lest at det er ganske normalt å ha litt tvangshandlinger, og det er det jeg kan le av. Av de som skriver her, er det jo mye mer alvorlig. Så jeg smiler ikke av det! Men når vi ikke går under stiger, oppe på kumlokk osv, så er det en form for tvangshandlinger.
SoWhat? Skrevet 7. mai 2018 #25 Skrevet 7. mai 2018 11 timer siden, Salka skrev: Ikke akkurat tvangslidelser, men litt kontrollfriktendenser har jeg. Noen vil kanskje kalle det lettere tvangstanker Jeg er livredd for brann og må derfor sjekke at komfyren er slått av og kontakten på kaffemaskinen er trukket ut flere ganger før jeg går ut eller legger meg. Må også sjekke at varmeovnene ikke er tildekket av noe om de står på Må dobbeltsjekke at døra er låst flere ganger før jeg kan gå fra huset Må sjekke at boksdørene til hestene mine er ordentlig lukket igjen flere ganger når jeg har satt hestene inn for natten og må dobbeltsjekke flere ganger at døra til fôrrommet er låst. Dette kaller jeg bare sikkerhet egentlig, for om en hest kommer seg inn på fôrrommet kan det få katastrofale følger Prøver å unngå tallene 7 og 13 hvis jeg kan. 7 er et ulykkestall for meg siden så mye vondt har skjedd på datoen den 7. 13 vet jeg ikke hvorfor jeg ikke liker, det er bare sånn. Kan ikke ha volumknappen på 13 f.eks, men jeg frykter ikke datoen den 13. eller tidspunktet 13, så er ikke overtroisk, jeg bare liker ikke tallet av en grunn. Må jeg gjøre noe spesielt akkurat kl 13:13 går det greit, men jeg venter helst til 13:14 om jeg kan. Jepp, jeg er sær. Foretrekker partall på volumet på TV, stereoanlegg, stereo i bilen osv. Virker som det er en veldig vanlig greie, er mange som har det sånn Du ser ut som eksen min. Han måtte sjekke sånt, og det tok tid. Han lo litt av det selv. Jeg liker ikke tallet 7 jeg heller, og unngår det i div sammenheng. Rart
SoWhat? Skrevet 7. mai 2018 #26 Skrevet 7. mai 2018 11 timer siden, AnonymBruker skrev: Heldigvis ingen tvangshandlinger. Men mye tvangstanker, ikke irrasjonelle i så måte at de er totalt ulogiske, men mer at jeg må tenke på de samme tankene og hendelsene om og om igjen. Kverning, blir aldri ferdig. Klarer fint å ha en normal hverdag likevel. Tror ikke det er så mange som vet eller skjønner at jeg er sånn, med mindre jeg forteller det. Og jo, snakker mye høyt med meg selv. Sier høyt det jeg tenker. Da blir det på en måte en tvangshandling. Vanskelig bare å holde tankene i stillhet inne i hodet. Dette tar en del krefter. Gjør dette når jeg er alene, men tar meg selv i å gå og mumle litt for meg selv ute blant folk også. Prøver ikke å åpne munnen så veldig da Huff. Flere her som snakker høyt med seg selv? Anonymkode: 660d9...57a Det er visst tegn på høy intelligens når en snakker høyt med seg selv, så ikke noe å bekymre seg for
Salka Skrevet 7. mai 2018 #27 Skrevet 7. mai 2018 19 minutter siden, SoWhat? skrev: Du ser ut som eksen min. Han måtte sjekke sånt, og det tok tid. Han lo litt av det selv. Jeg liker ikke tallet 7 jeg heller, og unngår det i div sammenheng. Rart Hehe, godt vi er flere. Er ikke sånn at jeg må sjekke det 100 ganger, men et par-tre-fire ganger, ja, både før jeg legger meg og før jeg går ut. Så tar jo litt tid selv om det er ingenting mot de som bruker timer på dette. Ler litt av meg selv jeg også, men kan bli litt irritert på meg selv også. Rart, ja. 7 er jo "egentlig" et lykketall selv om jeg ikke tror på sånt. Men for meg har det blitt et ulykkestall pga vonde ting som har skjedd den datoen, så unngår det om jeg kan. Rart det der med tall, hvor mange som har en "greie" med det i mindre eller større grad.
SoWhat? Skrevet 7. mai 2018 #28 Skrevet 7. mai 2018 8 minutter siden, Salka skrev: Hehe, godt vi er flere. Er ikke sånn at jeg må sjekke det 100 ganger, men et par-tre-fire ganger, ja, både før jeg legger meg og før jeg går ut. Så tar jo litt tid selv om det er ingenting mot de som bruker timer på dette. Ler litt av meg selv jeg også, men kan bli litt irritert på meg selv også. Rart, ja. 7 er jo "egentlig" et lykketall selv om jeg ikke tror på sånt. Men for meg har det blitt et ulykkestall pga vonde ting som har skjedd den datoen, så unngår det om jeg kan. Rart det der med tall, hvor mange som har en "greie" med det i mindre eller større grad. Ja, en er sjelden alene om ting syns også at det er interessant det med tall. Litt komisk at det er den 7. i dag mener ikke å le av at du har opplevd vonde ting altså! Men så det nå for et øyeblikk siden at det var den datoen, så ble litt merkelig! Håper du får en fin dag da, og det går nok bra!
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2018 #29 Skrevet 7. mai 2018 1 time siden, SoWhat? skrev: Det er visst tegn på høy intelligens når en snakker høyt med seg selv, så ikke noe å bekymre seg for Meg du siterte. Vi får håpe du har rett og at jeg slår igjennom på et eller annet krevende fagfelt en vakker dag Tror det er en vane jeg hadde som barn (mange barn snakker jo med seg selv) som jeg aldri klarte å legge av meg. Vet at at del mennesker gjør dette, men det er ikke noe som snakkes høyt om (bokstavelig talt). Føles litt idiotisk ikke klare å kontrollere de og. gå rundt sånn å bable høyt. Vet at mange ser på det som veldig "tullete", noe gamle litt surrete folk gjør. Også er det faktisk slitsomt å snakke så mye, spesielt fordi jeg gjentar meg selv hele tiden - det er også en del av tvangen i det. Er jo ofte helt "ferdig snakka" når jeg skal møte folk for å være sosial Anonymkode: 660d9...57a 1
Salka Skrevet 7. mai 2018 #30 Skrevet 7. mai 2018 1 time siden, SoWhat? skrev: Ja, en er sjelden alene om ting syns også at det er interessant det med tall. Litt komisk at det er den 7. i dag mener ikke å le av at du har opplevd vonde ting altså! Men så det nå for et øyeblikk siden at det var den datoen, så ble litt merkelig! Håper du får en fin dag da, og det går nok bra! Ja, og godt er det. Alltid noen i samme båt. Hehe, tenkte akkurat det samme selv. Går bra, jeg gjør det jeg pleier å gjøre, er bare det at 7 er et trist tall liksom pga ting som har skjedd. Takk og i like måte, ønsker deg også en fin dag! 1
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2018 #31 Skrevet 10. mai 2018 On 5/5/2018 at 3:41 PM, AnonymBruker said: Alt jeg gjør må repeteres 5 ganger,om jeg har en negativ tanke i hodet akkurat idet jeg gjør det,noe jeg stort sett har. ALT av gjøremål. På det verste har jeg stått og satt mobilen til lading,tatt ut ledning,satt den i igjen... om og om igjen over 3500 ganger på en dag. Riktig, 3500 ganger inn og ut med kabel. Påfølgende dag var jeg nede på 3000 ganger. Skuffer,skap,brytere,låser må åpnes og lukkes om igjen,glass,fat,eller andre ting må løftes og settes ned med samme repetisjon. Påkledning/avkledning må repeteres. Jeg kan ikke skrive koder og passord på tlf eller PC. Jeg kan ikke akseptere tall med unntak av 3,4 eller 5. Jeg unngår å se på tall/priser på butikk. Om jeg ser en pris med et tall jeg ikke liker må jeg gå rundt i butikken til jeg finner et jeg tåler å se. Alle bokstaver i alfabetet med unntak av z er bokstaver som for meg kan brukes til å skape ord jeg ikke tåler å høre eller lese. Alt dette trigger handlingene mine som går ut på å repetere alt jeg gjør 3 eller 5 ganger. Alle tall og sifre eller bokstaver og ord klarer jeg å vri til å bety noe negativt,som antall timer,dager,uker eller år til mitt barn dør eller at jeg mister det på en eller annen måte,samme med alle bokstaver eller ord. 99% av alle mine tvangstanker går ut på det å miste mitt barn på en eller annen måte. Anonymkode: 3d5ca...1f3 Kan legge til at jeg må låse alt 3 ganger,kle av og på klær 5 ganger før jeg kan beholde de på. Lage matpakke på gjøres 3 eller 5 ganger. Jeg kan ikke kle av meg klærne selv,når jeg går til sengs,det gjør min stakkars ektefelle. Jeg lader ikke mobilen min selv lengre,da det går så mye tid pga triggede handlinger. Skriver jeg signaturen min gjør jeg det med blyant pga jeg må viske den ut 4 ganger. Jeg tør ikke se datteren min når jeg går til sengs og går forbi rommet hennes da det trigger tanker om å miste henne. Tannkostene til meg og min datter må stå i en nøyaktig retning,hennes nærmest skolen og min nærmest sjøen,da jeg heller vil drukne enn at hun gjør det. Alt jeg leser eller hører trigger tanker og dagene mine er fylt opp av dette. Anonymkode: 3d5ca...1f3
duplexx Skrevet 11. mai 2018 #32 Skrevet 11. mai 2018 (endret) Ekstremt mange tvangstanker, lite tvangshandlinger. Sliter med SF, så de fleste av mine problemer er dyttet inn der. En av de verste tvangshandlinger er at dersom jeg spiser noe uforutsett (det skjedde i stad...) kan jeg ikke spise før to eller tre døgn etter. Så nå prøver jeg å tenke at det blir middag på søndag, mens jeg helst vil pushe den til mandag. Tvangstankene går mest ut på at alt på være symmetrisk. Hvis jeg tar meg på høyre kinn må jeg ta på venstre. Jeg bruker for lang tid på å pusse tenner, fordi det MÅ pusses symmetrisk... Ellers generelle tvangstanker jeg ikke lenger tenker over tror jeg, de er så integrerte... Endret 11. mai 2018 av duplexx
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2018 #33 Skrevet 11. mai 2018 I min angstperiode så sliter jeg med tvangslidelse. Jeg er dessverre i den perioden nå Anonymkode: c6de7...42e
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2018 #34 Skrevet 13. mai 2018 Disse tankene som trigger handlinger er uutholdbart å leve med. Dagene er fylt opp med dette. Går på diverse medisiner som ikke hjelper det grann. Ocd er en ekstremt slitsom sykdom. Anonymkode: 3d5ca...1f3
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2018 #35 Skrevet 13. mai 2018 On 5/5/2018 at 3:44 PM, SoWhat? said: Det der så forferdelig slitsomt ut! Det er ikke mye å smile av! Uff. Men hva kommer det av egentlig? Er det for å ha kontroll fordi en er stresset og urolig innvendig? Slitsomt er det. Er for å ha en viss kontroll eller «være føre var» på ting man ikke kan kontrollere. Alle tanker går på mitt barn,og jeg vet at handlingene ikke vil utgjøre noen ting,men likevel er det denne « for sikkerhets skyld». Anonymkode: 3d5ca...1f3
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå