AnonymBruker Skrevet 21. februar 2018 #1 Del Skrevet 21. februar 2018 Andre med OCD (tvangslidelse) diagnose? Eller som sliter med tvangshandlinger og eller tvangstanker.. Jeg sliter mye med tvangshandlinger og tvangstanker i hverdagen. Anonymkode: b4e92...b45 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2018 #2 Del Skrevet 4. mai 2018 Ja! Har vært til et OCD team nylig som kunne fortelle etter masse tester at jeg har svært alvorlig grad av det. Mine handlinger er tidkrevende. Det er slitsomt. Anonymkode: 3d5ca...1f3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2018 #3 Del Skrevet 5. mai 2018 Hva slags tvangstanker har dere? Anonymkode: bf274...c3c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2018 #4 Del Skrevet 5. mai 2018 min er at jeg må tømme ballene minst 4 ganger daglig Anonymkode: 5be2b...190 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SoWhat? Skrevet 5. mai 2018 #5 Del Skrevet 5. mai 2018 Kan dere som har det fortelle litt om det? Syns det er interessant. Har en i familien som har det, og jeg har lært at alt må stå på rett plass til enhver tid. Det er også annet, som at alt må være korrekt hele tiden. Til å begynne med syns jeg det var slitsomt, men nå går det bra. Unnskyld, men jeg må smile litt av det også. Tåler dere det? At vi rundt ikke tar det så høytidelig?? Mitt familiemedlem ler selv når jeg kan kommentere, og hun har selvironi på det. Hun går til psykolog, og er blitt litt bedre. Leste også boka "Kamelklubben", hvor en av hovedpersonene har tvangshandlinger. Det er politisk thriller, og hans tvangshandlinger kunne sette de andre i litt heavy situasjoner! Er det lov å le litt? Det er ikke ondskapsfullt, og så skjønner jeg at det må være utmattende til tider altså! Håper ikke jeg tråkker noen på tærne nå. I så fall tar jeg selvkritikk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2018 #6 Del Skrevet 5. mai 2018 Alt jeg gjør må repeteres 5 ganger,om jeg har en negativ tanke i hodet akkurat idet jeg gjør det,noe jeg stort sett har. ALT av gjøremål. På det verste har jeg stått og satt mobilen til lading,tatt ut ledning,satt den i igjen... om og om igjen over 3500 ganger på en dag. Riktig, 3500 ganger inn og ut med kabel. Påfølgende dag var jeg nede på 3000 ganger. Skuffer,skap,brytere,låser må åpnes og lukkes om igjen,glass,fat,eller andre ting må løftes og settes ned med samme repetisjon. Påkledning/avkledning må repeteres. Jeg kan ikke skrive koder og passord på tlf eller PC. Jeg kan ikke akseptere tall med unntak av 3,4 eller 5. Jeg unngår å se på tall/priser på butikk. Om jeg ser en pris med et tall jeg ikke liker må jeg gå rundt i butikken til jeg finner et jeg tåler å se. Alle bokstaver i alfabetet med unntak av z er bokstaver som for meg kan brukes til å skape ord jeg ikke tåler å høre eller lese. Alt dette trigger handlingene mine som går ut på å repetere alt jeg gjør 3 eller 5 ganger. Alle tall og sifre eller bokstaver og ord klarer jeg å vri til å bety noe negativt,som antall timer,dager,uker eller år til mitt barn dør eller at jeg mister det på en eller annen måte,samme med alle bokstaver eller ord. 99% av alle mine tvangstanker går ut på det å miste mitt barn på en eller annen måte. Anonymkode: 3d5ca...1f3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SoWhat? Skrevet 5. mai 2018 #7 Del Skrevet 5. mai 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Alt jeg gjør må repeteres 5 ganger,om jeg har en negativ tanke i hodet akkurat idet jeg gjør det,noe jeg stort sett har. ALT av gjøremål. På det verste har jeg stått og satt mobilen til lading,tatt ut ledning,satt den i igjen... om og om igjen over 3500 ganger på en dag. Riktig, 3500 ganger inn og ut med kabel. Påfølgende dag var jeg nede på 3000 ganger. Skuffer,skap,brytere,låser må åpnes og lukkes om igjen,glass,fat,eller andre ting må løftes og settes ned med samme repetisjon. Påkledning/avkledning må repeteres. Jeg kan ikke skrive koder og passord på tlf eller PC. Jeg kan ikke akseptere tall med unntak av 3,4 eller 5. Jeg unngår å se på tall/priser på butikk. Om jeg ser en pris med et tall jeg ikke liker må jeg gå rundt i butikken til jeg finner et jeg tåler å se. Alle bokstaver i alfabetet med unntak av z er bokstaver som for meg kan brukes til å skape ord jeg ikke tåler å høre eller lese. Alt dette trigger handlingene mine som går ut på å repetere alt jeg gjør 3 eller 5 ganger. Alle tall og sifre eller bokstaver og ord klarer jeg å vri til å bety noe negativt,som antall timer,dager,uker eller år til mitt barn dør eller at jeg mister det på en eller annen måte,samme med alle bokstaver eller ord. 99% av alle mine tvangstanker går ut på det å miste mitt barn på en eller annen måte. Anonymkode: 3d5ca...1f3 Det der så forferdelig slitsomt ut! Det er ikke mye å smile av! Uff. Men hva kommer det av egentlig? Er det for å ha kontroll fordi en er stresset og urolig innvendig? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2018 #8 Del Skrevet 5. mai 2018 Jeg må sjekke mange ganger at alarmene på mobilen jeg bruker som vekkerklokker er slått på. Og jeg kan ikke ha tall som inneholder 6 i alarmen. Så jeg kan bare ha f.eks. 07.35, 07.37 osv. Har også mange katastrofetanker. F.eks. må jeg ofte gjøre ting i bestemte rekkefølger. Ellers tror jeg at noen jeg er glad i kommer til å dø. Det er heldigvis bare småting dette gjelder, da, så det er ikke et stort problem i hverdagen. Anonymkode: 25d65...222 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2018 #9 Del Skrevet 5. mai 2018 jeg må tømme ballene mine minst 4 ganger daglig Anonymkode: 5be2b...190 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SoWhat? Skrevet 5. mai 2018 #10 Del Skrevet 5. mai 2018 19 minutter siden, AnonymBruker skrev: jeg må tømme ballene mine minst 4 ganger daglig Anonymkode: 5be2b...190 Er du veldig opmerksomhetssyk ? 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2018 #11 Del Skrevet 6. mai 2018 19 timer siden, AnonymBruker skrev: jeg må tømme ballene mine minst 4 ganger daglig Anonymkode: 5be2b...190 Du er rapportert Anonymkode: 8e7f5...5df 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Winza Skrevet 6. mai 2018 #12 Del Skrevet 6. mai 2018 (endret) . Endret 9. mai 2018 av Winza Ble for personlig det jeg skrev Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Winza Skrevet 6. mai 2018 #13 Del Skrevet 6. mai 2018 På 5.5.2018 den 16.24, AnonymBruker skrev: Jeg må sjekke mange ganger at alarmene på mobilen jeg bruker som vekkerklokker er slått på. Og jeg kan ikke ha tall som inneholder 6 i alarmen. Så jeg kan bare ha f.eks. 07.35, 07.37 osv. Har også mange katastrofetanker. F.eks. må jeg ofte gjøre ting i bestemte rekkefølger. Ellers tror jeg at noen jeg er glad i kommer til å dø. Det er heldigvis bare småting dette gjelder, da, så det er ikke et stort problem i hverdagen. Anonymkode: 25d65...222 Jeg har følt når jeg er ute og går at om jeg for eksempel går til venstre forbi den personen eller det objektet så vil noe galt skje Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2018 #14 Del Skrevet 6. mai 2018 Jeg er urolig for at jeg begynner å utvikle det, er heldigvis bare små ting. Anonymkode: 8d969...a00 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2018 #15 Del Skrevet 6. mai 2018 5 minutter siden, Winza said: Jeg har følt når jeg er ute og går at om jeg for eksempel går til venstre forbi den personen eller det objektet så vil noe galt skje Kalles å være overtroisk. Anonymkode: e0362...688 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Winza Skrevet 6. mai 2018 #16 Del Skrevet 6. mai 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Kalles å være overtroisk. Anonymkode: e0362...688 Det er tvangstanker med meg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2018 #17 Del Skrevet 6. mai 2018 Drar ut øyenvippene Anonymkode: cb02a...73d 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2018 #18 Del Skrevet 6. mai 2018 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Drar ut øyenvippene Anonymkode: cb02a...73d Trikotillomani, ikke OCD. Jeg har trikotillomani og OCPD (er mildere enn OCD). Samt BPD og angst. Anonymkode: 164fb...236 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2018 #19 Del Skrevet 6. mai 2018 Ikke akkurat tvsngstanker, men usunn vane. Jeg liker ikke oddetall på TV-volum, varme/kulde i bilen etc. Jeg liker hele tall bare, men ikke 14. 14 liker jeg ikke. Volum står alltid på 8,10,12,16 etc, samme med temperaturen i bilen. Men!! Alarm på mobilen er alltid oddetall kombinasjon. 07.23, 08,07 osv. Feks; 07.20 er tidlig, mens 07.25 er sent. Dermed er 07.23 perfekt. Jeg er rar 😅 Anonymkode: 13788...d9c 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Winza Skrevet 6. mai 2018 #20 Del Skrevet 6. mai 2018 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ikke akkurat tvsngstanker, men usunn vane. Jeg liker ikke oddetall på TV-volum, varme/kulde i bilen etc. Jeg liker hele tall bare, men ikke 14. 14 liker jeg ikke. Volum står alltid på 8,10,12,16 etc, samme med temperaturen i bilen. Men!! Alarm på mobilen er alltid oddetall kombinasjon. 07.23, 08,07 osv. Feks; 07.20 er tidlig, mens 07.25 er sent. Dermed er 07.23 perfekt. Jeg er rar 😅 Anonymkode: 13788...d9c Jeg har det slik med volumet at det enten kan være 10, 20, 30, 40, 50, 60, 75, 90 eller 100 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå