AnonymBruker Skrevet 21. februar 2018 #1 Skrevet 21. februar 2018 I dag har jeg sittet og gjemt meg i en krok på kontoret. Har mens-smerter, er generelt SUR og alt irriterer meg Alt er bare ekstremt tungt. Har tatt meg en ibux og litt sjokolade, og har varmeflaske på magen. Er det vanlig å bli så grinete når man har pms eller? Jeg er godt voksen og prøver så hardt jeg kan å ikke la dette gå ut over noen. Men irriterer meg over absolutt alt, spiselyder, folk som snakker, ja jeg er et monster denne uka. Sånn, dagens utblåsning. Anonymkode: 7531d...169 2
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2018 #2 Skrevet 21. februar 2018 Ja, det er vanlig, men det er helt jævlig, så jeg føler veldig med deg! Anonymkode: c79fc...484
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2018 #3 Skrevet 21. februar 2018 Er det sånn hver måned? Hvor mange dager før mens har du det slik og hvor lenge varer problemene? Jeg er snart 40 og merker at jeg har fått mer PMS de siste årene. Jeg har ikke magesmerter, men mye hodepine og merker det på humøret/sinnsstemningen. Da jeg var yngre merket jeg nesten ingenting, men etter at barna ble født har det blitt gradvis verre. Fikk siste barn for 4 år siden og etter det har det vært ganske likt hver måned. Anonymkode: 394f0...74d
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2018 #4 Skrevet 21. februar 2018 Har også magesmerter når mensen kommer og litt murringer dagen før. Anonymkode: 394f0...74d
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2018 #5 Skrevet 21. februar 2018 25 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er det sånn hver måned? Hvor mange dager før mens har du det slik og hvor lenge varer problemene? Jeg er snart 40 og merker at jeg har fått mer PMS de siste årene. Jeg har ikke magesmerter, men mye hodepine og merker det på humøret/sinnsstemningen. Da jeg var yngre merket jeg nesten ingenting, men etter at barna ble født har det blitt gradvis verre. Fikk siste barn for 4 år siden og etter det har det vært ganske likt hver måned. Anonymkode: 394f0...74d Det var enda verre før, utrolig nok! Da pleide jeg å besvime og kaste opp pga ekstreme mens-smerter. Går på p-piller nå og det hjelper mot smertene, før hadde jeg vondt både dagene før mensen også hele uka da jeg hadde mensen. Spiste ofte 2 pakker ibux pga smertene var så ille. Nå er det mer humøret og det at jeg bare føler meg uvel. Er snakk om kanskje 2 dager bare.. men utrolig slitsomt. Oppblåst, vondt i magen, skiter som en måke av en eller annen grunn Anonymkode: 7531d...169
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2018 #6 Skrevet 21. februar 2018 Jeg var ekstremt plaget av pms før. Det mest virksomme middelet mot pms er faktisk ssri, antidepressiva. Nå går jeg på en moderat dose av det og kjenner ikke noe til pms i det hele tatt. Anonymkode: d8853...b2c
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2018 #7 Skrevet 21. februar 2018 Ja, jeg blir veldig deprimert og har stor angst. Anonymkode: f671b...6d7
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2018 #8 Skrevet 21. februar 2018 Jeg blir et monster. Jeg blir så sint en dag, griner ingen grunn neste dag, ler av rare ting neste dag, så noen dager med normalt humør men smerter i ryggen, beina og magen så mensen i 3-4 dager. Litt angst. En grinedag. så 2 uker normal. Så eggløsning søtsug delux. Normal. Og sånn her er det. For et liv. Og jeg er ikke 30 engang. Det blir verre for hvert år. Anonymkode: c130f...c9e
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2018 #9 Skrevet 21. februar 2018 Jeg har fått mye mer PMS etter som årene har gått. Er nå 36 og sliter i dagene før mensen. Jeg blir så sint og irritert. Kjenner det er et skikkelig sinne inni meg hele tiden. Jeg jobber hardt med å ikke la det gå utover noen. I tillegg er jeg veldig oppblåst og har sterke menssmerter, men det har jeg alltid hatt. Anonymkode: f2ab8...dd1
Atea Skrevet 21. februar 2018 #10 Skrevet 21. februar 2018 Jeg var også sånn. Men når man vet grunnen er det lettere, telle til ti, gå inn i et annet rom, roe seg ned, ikke la det gå utover andre. Tar johannesurt (de kan man ikke ta på p-piller), og alt ble bedre. Ingen humørsvingninger i overgangsalderen heller (er der nå). Johannesurt er en type antidepressiva, uten store bivirkninger. Er du veldig plaget ville jeg valgt å sette inn en spiral og ikke ta p-piller, har hørt at p-pillen i seg selv kan gi utslag på humøret.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå