Gå til innhold

Premiere på Camp Kulinaris 26 Februar

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
På 6.4.2018 den 1.53, Christiane_W skrev:

Så enig!:nori:

Blir interessant å se hvordan de klarer seg videre uten Hank, siden han uten tvil var en stor ressurs med mye kunnskap og erfaring fra kjøkkenet og de har jo støttet seg på ham.  

Jeg tror Audun blir restaurantsjef neste uke.

Tror de klarer seg helt fint. Hank ville nok gjerne at de skulle tro at de var avhengig av han, men det er de nok garantert ikke. 

Audun blir kjøkkensjef. Vi så vel en reklamesnutt hvor han hadde på seg den svarte jakken. 

Anonymkode: 473c5...ec1

• Liker 5
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Elsker at Kim vant over Hank! Tenk at Svein klarte å utkonkurrere Hank da :fnise:

Anonymkode: 85499...e69

• Liker 5
Skrevet

Jeg ble irritert da Hank ikke tok ansvaret for at biffene var for salte, men skyldte på Kim. Kim spurte jo Hank om råd og gjorde som han fikk beskjed om - altså var det Hanks feil. Koste meg mer enn litt da Hank snudde den svidde terten og Kims så perfekt ut. 

• Liker 11
Skrevet

Syns det var artig med Svein som slo til med så flott saus.:)

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

var nok veldig planlagt at ari skulle gjøre en så dårlig jobb at han ble stemt ut.. Tror ikke han hadde hatt tid til å være der i flere uker til..

Anonymkode: b9d3c...772

• Liker 5
Skrevet
36 minutter siden, AnonymBruker skrev:

var nok veldig planlagt at ari skulle gjøre en så dårlig jobb at han ble stemt ut.. Tror ikke han hadde hatt tid til å være der i flere uker til..

Tenkte det samme

Skrevet
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tror ikke det var planlagt i det hele tatt.  Tvert i mot, Ari var seg selv. 

Tror kameraten hans kan overraske nå :)

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Har Kjartan en slags talefeil?

Anonymkode: dc556...365

AnonymBruker
Skrevet

Svein må beskyttes mot seg selv. Makan til surrehue og kløne! 

Anonymkode: e3152...1c2

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Makan til surrehue og kløne! 

Nesten så man ikke tror det man ser....hadde aldri i verden klart å være så tålmodig som de andre deltagerne

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
17 minutter siden, Mkigjen skrev:

Nesten så man ikke tror det man ser....hadde aldri i verden klart å være så tålmodig som de andre deltagerne

Svein må jo ha ADHD ++++ Så slitsom og hyper han alltid er

Anonymkode: 7205b...a82

• Liker 1
Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker said:

Det værste er klønetheten,kan jo ikke ta i en ting uten at det velter, knuses eller tar fyr,utrolig at han blitt så gammel

• Liker 3
Skrevet
32 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Anonymkode: 7205b...a82

Han sier jo selv at han har ADHD. Men uansett er han jo godt voksen, ofte brenner det litt ut og veldig ofte lærer man seg noen strategier. Det virker mest som om hans strategier har blitt å lage enda mer støy med latter og "selvironi", ikke veldig hensiktsmessig. Jeg tror jeg kunne ha blitt voldelig av å være på et kjøkken med ham. 

• Liker 4
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Har Kjartan en slags talefeil?

Det har jeg ikke lagt merke til. Hva tenker du på? 

AnonymBruker
Skrevet
18 minutter siden, Guidet Kvinne skrev:

Det har jeg ikke lagt merke til. Hva tenker du på? 

han kutter R-ene

Skrevet
14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

han kutter R-ene

Det har jeg ikke lagt merke til, men det kan jo være at jeg ikke plukker det opp pga dialekten. 

For øvrig: er det mulig å være så talentløs når det gjelder den hjorteretten?!??? Herlighet, de kan jo Google fram noe bedre. Audun er ikke særlig flink, altså. 

At Kristin er veganer er dessuten én ting, men det betyr vel ikke at hun ikke kan plukke opp ett og annet gjennom oppholdet, dessuten kan jo veganere fint tilegne seg teoretisk kunnskap om mat. Jeg antar at hun ikke selv trodde at det bare skulle bli veganerretter på menyen før hun dro. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Begynte å se på dette for et par dager siden, fra starten av, og har nå kommet ajour :ler:  Lite å gjøre, med andre ord :P 
Men da Hank røk ut, tenkte jeg bare: Hovmod står for fall!  Syns han var en utrolig besserwisser...  Er noe med stilen der jeg ikke helt likte.  Når det kommer til Svein, så syns jeg han er en herlig type! Ja, han er mye noen ganger, og ja, han kløner det til en del. Men vi er alle forskjellige, og helt ærlig, syns jeg faktisk litt synd på han, slik som de andre til stadighet hakker på ham. Jeg så at han ble usikker på måten Audun (som egentlig er den som står han nærmest der inne) snakket til han på siste uka. Når man ikke lenger vet om det er kødd eller seriøst, da syns jeg egentlig det går litt for langt. Jeg hadde blitt kjempeusikker selv. 

Men som en annen skrev litt tidligere i debatten her, er det myyyye som minner om farmen. Eneste som er forskjell er at de ikke bor på og drifter en gård, samt at de ikke får noen andre "goder" enn at restaurantsjefen er fredet hvis de får i land oppdraget. Hadde vært morsommere dersom de fikk en ekstra belønning av noe slag ved godkjent, og en ekstra straff (annet enn at restaurantsjefen ikke er fredet) dersom de ikke klarer oppdraget.

Når det er sagt, syns jeg det er fantastisk å se læringskurven til deltakerne! Jeg hadde aldri klart å jobbe på et profesjonelt kjøkken pga det høye tempoet der. Hadde fått hjerteinfarkt etter første uka :ler:  Til alle de som jobber i den bransjen: Jeg bøyer meg i støvet (evnt. hatten, slik Heidi Weng så fint sa det :)

Anonymkode: 0ee27...d2e

• Liker 4
Skrevet

Gud, så kleint når de synger menyen..

• Liker 3
Skrevet

Jeg er helt enig i at det hadde vært morsommere om det stod mer på spille enn bare freding av restaurantsjefen eller ikke, f.eks. en eller annen form for "straff" ved underkjent servering og belønning ved godkjent.

• Liker 2
Skrevet
45 minutter siden, Christiane_W skrev:

Jeg er helt enig i at det hadde vært morsommere om det stod mer på spille enn bare freding av restaurantsjefen eller ikke, f.eks. en eller annen form for "straff" ved underkjent servering og belønning ved godkjent.

Ja, det blir litt for lite driv og det tok meg evigheter å forstå konseptet. :fnise: Nå straffes jo bare restaurantsjefen, og eventuelt den dårligste av de andre. På den annen side har jeg nå lært meg å like at konseptet muligens også er at de faktisk skal lære å lage mat, og fy søren, det har de jo gjort også. I begynnelsen var jo en del mest opptatt av vindrikking og gøy, men nå er jo alle på kjøkkenet omtrent døgnet rundt, og det er litt artig å se at egen heder og ære/selvrespekt/indre motivasjon for å gjøre det bra faktisk er drivkraft nok. Jeg synes det er morsomt å se hvordan alle har utviklet seg. 

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...