Gå til innhold

Premiere på Camp Kulinaris 26 Februar

Anbefalte innlegg

Skrevet

Rettelse: det var egentlig dritkjedelig. Er det Brita vi savner eller noen dyktige klippere? 

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
16 minutter siden, Guidet Kvinne skrev:

Jeg synes også det var sånn passe idag. Hva skjer egentlig hvis de ikke får godkjent? 

Sånn som jeg har forstått det så betyr det mest for restaurantsjefen om de får godkjent eller ikke. Opplegget er:

Godkjent: Restaurantsjefen velger 1. lærling og 1. lærling velger 2. lærling. Restaurantsjefen er fredet.

Ikke godkjent: Restaurantsjefen velger 1. lærling og 1. lærling velger 2. lærling. Restaurantsjefen er ikke fredet.

Om de ikke får godkjent er det vel stor sjans for at restaurantsjefen som ikke lykkes med få i land ukas servering blir valgt til 2. kjempe og dermed står vedkommende i fare for å ryke ut.

21 minutter siden, Guidet Kvinne skrev:

Rettelse: det var egentlig dritkjedelig. Er det Brita vi savner eller noen dyktige klippere? 

Jeg savner Brita! 

• Liker 1
Skrevet
3 minutter siden, Christiane_W skrev:

Sånn som jeg har forstått det så betyr det mest for restaurantsjefen om de får godkjent eller ikke. Opplegget er:

Godkjent: Restaurantsjefen velger 1. lærling og 1. lærling velger 2. lærling. Restaurantsjefen er fredet.

Ikke godkjent: Restaurantsjefen velger 1. lærling og 1. lærling velger 2. lærling. Restaurantsjefen er ikke fredet.

Om de ikke får godkjent er det vel stor sjans for at restaurantsjefen som ikke lykkes med få i land ukas servering blir valgt til 2. kjempe og dermed står vedkommende i fare for å ryke ut.

Jeg savner Brita! 

Takk! Det gir jo mening, jeg bare trodde kanskje det var enda en greie hvis de ikke fikk godkjent. 

Jeg savner også Brita. Hun er bare så kul. 

• Liker 1
Skrevet
Akkurat nå, Guidet Kvinne skrev:

Takk! Det gir jo mening, jeg bare trodde kanskje det var enda en greie hvis de ikke fikk godkjent. 

Jeg savner også Brita. Hun er bare så kul. 

De to første ukene har de vel fått godkjent og såvidt jeg vet har de ikke fått noen form for belønning for at de lykkes?  Men det er mulig de får en straff om de ikke får det til (utover at Kjartan sikkert gir dem en del kjeft om det skjer), det vet jeg ikke.

Savner Britas småsyrlige kommentarer.  Hun var en herlig motvekt til Svein, Linni & co.

• Liker 3
Skrevet

"Farmen på kjøkkenet"... Her har vi restaurantsjef, første lærling og andre lærling (storbonde, førstekjempe og andrekjempe) samt kokkekamp (tvekamp). Har sett litt sporadisk på. Synd at Brita dro, hun hadde noen gode kommentarer. Tror jeg hadde blitt sinnsyk av Svein i store doser...

• Liker 1
Skrevet (endret)

De kom vel greit i mål med maten, men måten de valgte å servere maten på var jo totalt skivebom og serveringen var jo ikke vellykket.

Oppdraget var vel "stående buffet med asiatisk fingermat"? I min verden er en buffet at maten settes frem og gjestene forsyner seg av det de vil ha. Ikke at man legger opp på tallerkener man serverer og deretter går rundt og servere de resterende rettene fra fat. Det eneste som minnet om buffet var jo østersbaren Linni og drikkeserveringen da gjestene kom.  At Kristin i tillegg ikke ønsket gjestene velkommen og fortalte om maten, at de ikke sørget for rydding, servietter, påfyll av drikke osv. gjorde at resultatet ble som det ble.

Jeg synes det var urettferdig å velge Audun til 1. lærling. Han gjorde jo en bra innsats denne uka, fine fiskefileter og han virket som han tok ting på alvor, og jeg håper han holder ord og velger Svein til 2. lærling.  Kristin gjorde for all del ingen god jobb som restaurantsjef, hun var alt for laidback og resultatet ble jo at serveringen ble underkjent, men Svein er uten tvil det svakeste leddet i mine øyne.

Endret av Christiane_W
  • Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Denne uka hadde jo alle en god innsats på kjøkkenet så å velge lærling utifra innsats er nesten ikke rettferdig uansett (innsats i forhold til evner).

Synes Linni virker så snill og god. 

Kim får egentlig forholdvis lite tv-tid med tanke på at han virker veldig flink. Fra før har jeg bare bilde av han som sleske "Jens August" men synes han gjør en god figur :)

Hank begynner kanskje å bli litt vel "varm i trøya" og litt vel klar over at han er blant de sterkeste 🙈

Anonymkode: 554da...513

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Glad Audun nok en gang vant kokkekampen. Utrolig urettferdig av Kristin å velge han, og spesielt når hun blir sur for at han konfronterer henne med at det var et feigt valg. For det var det. Det var rett og slett feigt. Hun burde valgt Svein selv, eller Bjørnar eller Linni, som var de tre som tabbet seg ut. Audun gjorde alt rett og hjalp i tillegg de andre deltakerne å komme i mål. Syns faktisk synd i gutten som har blitt valgt 2 av 3 ganger nå. Kan ikke være noen god følelse.

Anonymkode: 712ef...f8b

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Glad Audun nok en gang vant kokkekampen. Utrolig urettferdig av Kristin å velge han, og spesielt når hun blir sur for at han konfronterer henne med at det var et feigt valg. For det var det. Det var rett og slett feigt. Hun burde valgt Svein selv, eller Bjørnar eller Linni, som var de tre som tabbet seg ut. Audun gjorde alt rett og hjalp i tillegg de andre deltakerne å komme i mål. Syns faktisk synd i gutten som har blitt valgt 2 av 3 ganger nå. Kan ikke være noen god følelse.

Hun valgte utifra trivsel og ikke hvor gode de var på kjøkkenet. Urettferdig at hun valgte Audun.

Hvem røyk ut? Fikk ikke med meg episoden

Anonymkode: 54c81...686

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker said:

Hun valgte utifra trivsel og ikke hvor gode de var på kjøkkenet. Urettferdig at hun valgte Audun.

Bjørnar. :icon_frown:

Anonymkode: 57599...8a9

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Men Audun og Kristin var gode venner før det, og Audun lagde aldri dårlig stemning. Hun valgte han i håp om han valgte Svein.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

det sykeste på den restauranten er at Kim snart fyller 50 år.

Anonymkode: b9d3c...772

• Liker 12
AnonymBruker
Skrevet
På 3/16/2018 den 7.58, AnonymBruker skrev:

Glad Audun nok en gang vant kokkekampen. Utrolig urettferdig av Kristin å velge han, og spesielt når hun blir sur for at han konfronterer henne med at det var et feigt valg. For det var det. Det var rett og slett feigt. 

Jeg syns også det var feigt. Det var feigt å gjemme seg bak at valget var tuftet på bidrag og arbeidsinnsats - da ville selvsagt Svein vært det naturlige førstevalget. Hun valgte ut fra andre kriterier. 

Anonymkode: 65c11...6a7

• Liker 4
Skrevet

Glemmer helt at Kim er der. Han får så lite TV tid

Skrevet
On 16.3.2018 at 7:08 PM, AnonymBruker said:

:sjokk::sprettoy:Visste ikke det. Fy faen, freak of nature (på en god måte).

Skrevet
På 16. mars 2018 den 19.08, AnonymBruker skrev:

Han er nå foreløpig "bare" 47, da. ;) Ut over det er jeg enig, han holder seg jo helt uforskammet godt. Ser jo ut som en guttunge! 

• Liker 2
Skrevet

Forrige uke synes jeg det var helt merkelig at de klarte å glemme serveringen, og jeg synes det var dodgy at Audun ble valgt. Maten så god ut da. 

Denne uken tenker jeg det er en fare at de "er så gode venner". Kim har jeg tro på, men han må være lur. Og Svein... Er det fordi han er grei, eller er det fordi han er så ufarlig? Og til slutt, de jentene bør ristes litt. Men det skjer vel også. :fnise: 

• Liker 2
Skrevet
51 minutter siden, Guidet Kvinne skrev:

Forrige uke synes jeg det var helt merkelig at de klarte å glemme serveringen, og jeg synes det var dodgy at Audun ble valgt. Maten så god ut da. 

Denne uken tenker jeg det er en fare at de "er så gode venner". Kim har jeg tro på, men han må være lur. Og Svein... Er det fordi han er grei, eller er det fordi han er så ufarlig? Og til slutt, de jentene bør ristes litt. Men det skjer vel også. :fnise: 

Problemet i forrige uke var vel at Kristin var alt for laidback og ikke tok oppgaven alvorlig nok. Mitt inntrykk var at hun tenkte "dette er jo enkelt" og fokuset var kun på maten. Hun glemte rett og slett at serveringen også var en viktig del av oppgaven, når maten var laget og båret ut virket det vel som hun tenkte at de var i mål. 

Jeg lurer litt på om produksjonsselskapet har en finger med i spillet på rekkefølgen folk ryker ut i. Svein er jo en "fargeklatt" som skaper "liv i leieren" på både positiv og negativ måte.

Kristin virker veldig opptatt av at folk skal prøve nye ting og være litt "jack of all trades", i stedet for å bygge videre på det de allerede er gode på og "spisse" kompetansen til folk. En av begrunnelsene for å velge Audun var jo at han var god på fisk fordi han hadde jobbet med det siden de kom.

• Liker 3
Skrevet

Lurer på om restaurantsjef Kim klarer å hale i land en godkjent servering denne uka.  Han må i alle fall sette foten kraftig ned for Jenny og gi henne klar beskjed om at hun må ta imot hjelp for å få bryllupskaka i land.  

Jeg er usikker på om det å bytte rundt på arbeidsoppgavene til folk i siste minutt var en lur ide, per nå ser det ut som det er en kilde til forvirring blant de fleste. Det er ikke et godt tegn.

Det virker som Audun har styr på suppe, saus og sjy og Hans-Erik fikser steking av både kjøtt og kamskjell. Han er vel generelt sterk på kjøkkenet. Usikkerhetsmomentene er garnityr (grønnsaker), å legge opp maten og ikke minst bryllupskaka. Og serveringen. Etter forrige ukes fadese må de jo heve lista betraktelig på den delen og sørge for at det går på skinner.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Kjenner jeg blir helt svett av Kim..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...