Gå til innhold

Vi har ingenting til felles

Fremhevede innlegg

Skrevet

Vi ler mye sammen, og har det fint. Men jeg klarer ikke komme på en eneste ting vi har til felles. 

Ulikheter i fritidsinteresser, bakgrunn, utdanningsnivå, jobbsituasjon, aktivitetsnivå.. Alt. 

Er det noen som har det slik men får det til å fungere? 

Anonymkode: d0586...24a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dere kan få noe felles etter hvert, enten noe nytt eller at dere engasjerer dere i hverandres fritidsinteresser. Når det kommer til aktivitetsnivå, der kan dere også tilpasse dere hverandre, men det kan også by på problemer.

Jeg tenker at det viktigste å ha felles er tanker om fremtiden, verdier, syn på forhold og slike ting. Mye av det kan avhenge av bakgrunn.

Plager det deg at dere er så forskjellige? Da er det kanskje ikke liv laga.

• Liker 1
Skrevet
8 minutter siden, OppNedPåAlt said:

Plager det deg at dere er så forskjellige? Da er det kanskje ikke liv laga.

Nei, egentlig ikke. I utgangspunktet setter jeg pris på alenetid og å kunne gjøre ting hver for seg, og sammen. 

Vi har det hyggelig. 

Men "alle" påstår at felles interesser er viktig? Og jeg hadde kanskje følt det tryggere om vi hadde en felles lidenskap. 

Skrevet

Felles interesser ser jeg ikke på som kjempeviktig. Felles verdier og livssyn derimot, er viktig for meg. 

Jeg og samboeren har ikke akkurat så mye interesser felles. Mine store interesser (lesing og trening) er ikke noe han er interessert i i det hele tatt. Han er glad i tvserier og lego, noe jeg ikke har noen interesse av. 

Vi har felles anti-interesser, som er ganske greit. Som i at ingen av oss er interessert i festing, skigåing, MÅ pleie sosial omgang med andre folk minst 3-4 ganger i uken og hver helg, osv.

Anonymkode: ac841...88d

• Liker 2
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, egentlig ikke. I utgangspunktet setter jeg pris på alenetid og å kunne gjøre ting hver for seg, og sammen. 

Vi har det hyggelig. 

Men "alle" påstår at felles interesser er viktig? Og jeg hadde kanskje følt det tryggere om vi hadde en felles lidenskap. 

Det går an å vokse sammen også. Nå vet jeg ikke hvor lenge dere har vært sammen/hold på, men for meg er det naturlig å engasjere partneren i noen av mine aktiviteter, å bli engasjert i hans aktiviteter og kanskje finne på noe felles. Det er viktig å ha sine ting, men det er også viktig å ha felles tror jeg. Men de kan også komme etter hvert.

Gjest making.a.mess
Skrevet

Nesten viktigere å være enige om hva man IKKE er interessert i. 

Gjest padawan
Skrevet

I utgangspunktet er det ikke noe i veien for at det kan funke selv om dere ikke har noen felles interesser. Problemet blir hvis dere ikke gidder involvere dere i den andres interesse eller gidder å sette dere inn i det. Frem til desember datet jeg ei jeg ikke hadde noen felles interesser med. Hver gang jeg prøvde å sette henne inn i ting fikk jeg til svar "dette skjønner jeg ikke noe av". Hadde jeg vært rakettforsker og prøvde å forklare henne et eller annet relatert til jobben kunne jeg skjønt det men her var det snakk om interesser på fritiden og da bør man i det minste vise en eller annen form for interesse for hva den andre driver med eller interesserer seg i.

Som OppNedPåAlt sier så kan det jo hende dere får noen felles interesser etterhvert så jeg synes ikke du skal sette dette på båten enda. 

Det er viktigere ting i et forhold enn at man "må" ha felles interesser. Være sånn cirka på samme sted i livet, ha cirka de samme verdiene og hva cirka de samme fremtidsutsiktene er viktigere i min bok.

Skrevet

Samme sted i livet vet jeg ikke. En er i lederstilling med alt på stell, en er jobbsøker. 

Gjest padawan
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Samme sted i livet vet jeg ikke. En er i lederstilling med alt på stell, en er jobbsøker. 

Det er ikke det jeg legger i å være på samme sted i livet. Hvor klare er dere til å innlede forhold til noen? Ferdige med exer? Hvordan er bosituasjonen deres? Hvordan ser dere på muligheten for å ville ha barn en eller annen gnag i fremtiden? 

Skrevet
Just now, padawan said:

Det er ikke det jeg legger i å være på samme sted i livet. Hvor klare er dere til å innlede forhold til noen? Ferdige med exer? Hvordan er bosituasjonen deres? Hvordan ser dere på muligheten for å ville ha barn en eller annen gnag i fremtiden? 

Vi eier hver vår leilighet, har snakket om barn, og jeg har inntrykk av at vi begge er ferdige med exer. 

Gjest padawan
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vi eier hver vår leilighet, har snakket om barn, og jeg har inntrykk av at vi begge er ferdige med exer. 

Det høres i og for seg lovende ut. Da trenger ikke manglende felles interesser være noe stort problem, iallefall ikke større enn dere gjør det til selv. Involver dere i det minste bittelitt i hverandres interesserer og sjekk om dere har noe dere kanskje kunen tenke dere å gjøre sammen.

Skrevet

Tenker det kan fungere fint, men jeg merker hvor glad jeg er for at jeg og kjæresten har felles interesser (og mange av de). Med eksen hadde vi omtrent bare å se film og serier sammen, og av og til gå tur, men ikke noe mer. Å kunne snakke om interesser og gjøre ting sammen er noe jeg setter veldig pris på. 

Anonymkode: d2c42...17c

Skrevet

Har dere felles verdier og syn på livet? Jeg tenker det er viktig. Felles interesser kan man sørge for senere.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...