AnonymBruker Skrevet 20. februar 2018 #1 Skrevet 20. februar 2018 Hei. Er det mange av dere som har herpes type 1 på leppene? Hvordan forholder dere dere til nye dates/kjærester. Sier dere fra før kyss? Jeg fant i fjor ut at jeg hadde gitt kjæresten (nå eks) herpes type 1nedentil etter oralsex. Jeg hadde hatt forkjølelsessår noen uker før men visste ikke det var herpes. Det brae er at jeg ikke kan få type 1 nedentil pga jeg nå har antistoffer. Men jeg tenker selv jeg skal være åpen om det før evt oralsex med ny partner. Men jeg er selv usikker om man må si noe før et kyss så lenge huden er intakt. Har lest at de fleste er smittet med herpes simplex fra barneårene selv uten utbrudd. Vil gjerne her deres tanker/erfaringer Hilsen kvinne 28 Anonymkode: 082f7...caa
Occulta Skrevet 21. februar 2018 #2 Skrevet 21. februar 2018 Forkjølelsessår=herpes, munnsår=herpes... litt kjedelig at folk ikke vet dette. Har du et skorpete sår på leppekanten mot midten av munnen så er det herpes. Du kan fortsatt bli smittet av herpes nedentil, både type 1 og 2. Eneste forskjellen er at om du har en av typene og blir smittet med den andre så vil eventuelle utbrudd være mildere siden du har endel antistoffer som roer ned infeksjonen. Du kan fortsatt smittenog du vil alltid bære viruset. Jeg hadde ikke følt at jeg måtte opplyse om at jeg var bærer av herpes før et kyss. Men dersom jeg skulle hatt ubeskyttet sex så ville jeg kanskje ha sagt at jeg hadde herpes type 1 men ikke aktiv infeksjon som smitter (om du ikke har det såklart)
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2018 #3 Skrevet 21. februar 2018 2 timer siden, Occulta skrev: Forkjølelsessår=herpes, munnsår=herpes... litt kjedelig at folk ikke vet dette. Har du et skorpete sår på leppekanten mot midten av munnen så er det herpes. Du kan fortsatt bli smittet av herpes nedentil, både type 1 og 2. Eneste forskjellen er at om du har en av typene og blir smittet med den andre så vil eventuelle utbrudd være mildere siden du har endel antistoffer som roer ned infeksjonen. Du kan fortsatt smittenog du vil alltid bære viruset. Jeg hadde ikke følt at jeg måtte opplyse om at jeg var bærer av herpes før et kyss. Men dersom jeg skulle hatt ubeskyttet sex så ville jeg kanskje ha sagt at jeg hadde herpes type 1 men ikke aktiv infeksjon som smitter (om du ikke har det såklart) Takk for svar Jeg har lest at man er helt immun mot å få type 1 nedentil hvis du allerede har d på leppa pga antistoffer mot akkurat den type herpes, men at man fortsatt kan få type 2 nedentil. Ts Anonymkode: 082f7...caa
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2018 #4 Skrevet 21. februar 2018 2 timer siden, Occulta skrev: Forkjølelsessår=herpes, munnsår=herpes... litt kjedelig at folk ikke vet dette. Har du et skorpete sår på leppekanten mot midten av munnen så er det herpes. Du kan fortsatt bli smittet av herpes nedentil, både type 1 og 2. Eneste forskjellen er at om du har en av typene og blir smittet med den andre så vil eventuelle utbrudd være mildere siden du har endel antistoffer som roer ned infeksjonen. Du kan fortsatt smittenog du vil alltid bære viruset. Jeg hadde ikke følt at jeg måtte opplyse om at jeg var bærer av herpes før et kyss. Men dersom jeg skulle hatt ubeskyttet sex så ville jeg kanskje ha sagt at jeg hadde herpes type 1 men ikke aktiv infeksjon som smitter (om du ikke har det såklart) Takk for svar Jeg har lest at man er helt immun mot å få type 1 nedentil hvis du allerede har d på leppa pga antistoffer mot akkurat den type herpes, men at man fortsatt kan få type 2 nedentil. Ts Anonymkode: 082f7...caa
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå