Gå til innhold

Hormonspiral og graviditetssymptomer

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei!

Har hatt en hormonspiral i litt over 3år, og nå har jeg fått flere graviditetssymptomer, kvalme uten oppkast, mer utflod, oppblåsthet og veldig ømme bryster. Kan dette være et tegn på at det er noe galt med hormonspiralen?

Rimelig sikker på at jeg ikke er gravid, er ekstremt overvektig, har PCOS og sex 1-2 ganger i måneden bare..

Anonymkode: 1a78d...03f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du testet likevel? Jeg ville tatt test, og så dratt til legen uansett resultat 😊

Skrevet

Jeg hadde flere graviditetssymptomer med p-staven enn jeg hadde når jeg faktisk var gravid :P tror det er ganske vanlig med hormonell prevensjon. 

Anonymkode: e2cb3...005

Skrevet
4 minutter siden, solmåneogstjerner skrev:

Har du testet likevel? Jeg ville tatt test, og så dratt til legen uansett resultat 😊

Ha vurdert det, men tenker at det heller er hormonspiralen. Har dog hatt den i over 3år, og bortsett fra av og på blødninger første 6månedene, har jeg IKK merket noe til den, blødninger eller andre ting. 

Har forsåvidt også fått ekstremt med kviser og litt blod i utfloden, blodblandet slim. Tenker at det kanskje er på tide å bytte den ut?

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ha vurdert det, men tenker at det heller er hormonspiralen. Har dog hatt den i over 3år, og bortsett fra av og på blødninger første 6månedene, har jeg IKK merket noe til den, blødninger eller andre ting. 

Har forsåvidt også fått ekstremt med kviser og litt blod i utfloden, blodblandet slim. Tenker at det kanskje er på tide å bytte den ut?

Hadde det vært meg hadde jeg tatt test først. Uansett må du til legen, uansett utfall. Det kan jo være at spiralen er 'oppbrukt'. Den skal vel vare i fem år og vel så det. Og de er vel kjent for å være veldig trygge. 

Som sagt, jeg ville testet og så gått til legen uansett. Enten må du ha ny spiral eller så må du enten fjerne spiralen og fortsette et evt svangerskap eller ta abort.

Jeg ville virkelig sjekket dette ganske raskt. 

Lykke til, uansett hva det er du ønsker ut av dette... 😊

Skrevet
15 minutter siden, solmåneogstjerner skrev:

Hadde det vært meg hadde jeg tatt test først. Uansett må du til legen, uansett utfall. Det kan jo være at spiralen er 'oppbrukt'. Den skal vel vare i fem år og vel så det. Og de er vel kjent for å være veldig trygge. 

Som sagt, jeg ville testet og så gått til legen uansett. Enten må du ha ny spiral eller så må du enten fjerne spiralen og fortsette et evt svangerskap eller ta abort.

Jeg ville virkelig sjekket dette ganske raskt. 

Lykke til, uansett hva det er du ønsker ut av dette... 😊

Tusen takk, skal få gjort det. Skaffer test i dag og tar den i morgen tidlig. 

Hadde blitt abort, så håper virkelig det ikke er det...

Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tusen takk, skal få gjort det. Skaffer test i dag og tar den i morgen tidlig. 

Hadde blitt abort, så håper virkelig det ikke er det...

Da satser vi på at det blir ny spiral 😊

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...