AnonymBruker Skrevet 20. februar 2018 #1 Skrevet 20. februar 2018 Hei jeg er en jente på 26 år som sliter SÅ med økt hårvekst i ansiktet det går så utrolig ut over selvtilliten og utseende mitt og syns det er helt forferdelig bruker napper om kvelden og allerede neste kveld så er det ute igjen blitt henvist til hudlege for at jeg kanskje kan få dekt laser i Oslo men da må jeg ha påvist PCOS , så skal til gynekolog for og sjekke dette 9 april , men har hvert snakk om PCOS før men aldri blitt avklart så håper virkelig nå jeg kan få noe hjelp , så nå kommer et spørsmål : jeg måtte først prøve en krem som heter vaniqa i 4 mnd for og se om det kunne hjelpe, er det noen her som har prøvd denne kremen og har noen erfaringer ? begynte på denne i dag men kommer ikke noe virkning før man har brukt den i 8 uker osv men noen som har prøvd denne og sett noen virkning ? Takk for svar Anonymkode: 7aa9c...988
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2018 #2 Skrevet 20. februar 2018 Hei kjære deg, vi er MANGE i samme båt Det er dritkjipt(!!!), men sånn er det. Mange ulike måter å håndtere det på, noen barberer, napper, vokser osv. Har ikke vært borti den kremen, dessverre. Har hørt ulike erfaringer med laser forresten, for mange kommer dessverre noe av det tilbake dersom hårveksten har hormonell årsak og man ikke har fått balansert hormonene sine. Tror du selv at du har PCOS da, kjenner du deg igjen i andre symptomer? PCOS er nok den vanligste årsaken til hirsutisme, men ikke den eneste. Må bare si at det er veldig teit at ingen har sørget for en endelig diagnose for deg tidligere! PCOS blir typisk ikke tatt så alvorlig av legen før man evt. prøver å bli gravid og ikke får det til. Faktum er at folk med PCOS ofte har insulinresistens og høyere risiko for det ene og det andre, så det er veldig lurt å ta tak i det uavhengig av om en ønsker barn eller ei! Det finnes mange ressurser på nett, bl.a en gruppe på Facebook som heter "PCOS Søstre Norge" hvis du ønsker støtte og råd fra andre i samme situasjon. Anonymkode: 514b5...d20
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå