Gå til innhold

Samvær

Fremhevede innlegg

Skrevet
38 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jo, og barnet liker han jo kjempe godt. Jeg prøver å få han til å leke med barnet mens vi er hjemme, gå ut med han uten meg osv, men det gidder han ikke. Han har en jobb der han er borte i nesten to uker, i disse to ukene har han instillingen ''Jeg er så sliten, jeg kan ikke gjøre noen ting''. Han får ikke kjeft for å ikke leke med han, gå ut osv, fordi jeg orker ikke. 

Grunnen til at barnet kanskje ikke er like trygg på far er fordi han ikke vet når han er hjemme..? Plutselig er han borte i 5 dager (jobber natt), og plutselig er han hjemme bare hver kveld, og plutselig er han hjemme hele dagen en hel uke.. Skjønner at det er vanskelig for barnet. Men jeg har sagt mange ganger, kan ikke du og barnet finne på noe sammen, bare dere to? Gå ut, lekeplass, lekeland, tur i vognen så jeg kan få sovet litt.. Men nei, det gidder han ikke.. hvorfor skal han gjøre det uten meg?? 
Er som å ha to barn av og til.. 

ts 

Anonymkode: 72168...224

Sånn jobber min mann også men barnet blir heldigvis fort trygg på han igjen. 

Men jeg forteller aldri mannen min hva han skal gjøre med barnet. Jeg sier f.eks "nå går jeg å legger meg litt nedpå så da får dere finne på noe" 

Eller "jeg tar meg en tur med hunden" jeg går i dusjen osv. Eller jeg stikker bort til Kari ikveld(når jeg vet at han skal være hjemme). Mannen min kunne også være litt usikker i starten men etter at jeg ga litt slipp og godtok at han ikke gjør ting på min måte så gikk det bedre. 

Mannen min skjærer opp brødskive på en annen måte. Han gidder ikke alltid å ta opp vannkoppen når den går i gulvet så barnet må kanskje være uten vann noen minutter når han spiser. Ham skifter/vasker ikke på samme måte som meg. Han legger barnet på en helt annen måte som ikke funker for meg. 

Poenget er at barnet får den maten han skal ha. Han er ren og stellt. Han sovner når mannen legger han. Altså skulle jeg gått å diktert mannem på alt så hadde det blitt krise. 

La mannen slippe til. Gå ut av huset,gå å legg deg ett eller annet. Dere er kommet inn i en dårlig sirkel. 

Anonymkode: e46e2...ca0

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Sånn jobber min mann også men barnet blir heldigvis fort trygg på han igjen. 

Men jeg forteller aldri mannen min hva han skal gjøre med barnet. Jeg sier f.eks "nå går jeg å legger meg litt nedpå så da får dere finne på noe" 

Eller "jeg tar meg en tur med hunden" jeg går i dusjen osv. Eller jeg stikker bort til Kari ikveld(når jeg vet at han skal være hjemme). Mannen min kunne også være litt usikker i starten men etter at jeg ga litt slipp og godtok at han ikke gjør ting på min måte så gikk det bedre. 

Mannen min skjærer opp brødskive på en annen måte. Han gidder ikke alltid å ta opp vannkoppen når den går i gulvet så barnet må kanskje være uten vann noen minutter når han spiser. Ham skifter/vasker ikke på samme måte som meg. Han legger barnet på en helt annen måte som ikke funker for meg. 

Poenget er at barnet får den maten han skal ha. Han er ren og stellt. Han sovner når mannen legger han. Altså skulle jeg gått å diktert mannem på alt så hadde det blitt krise. 

La mannen slippe til. Gå ut av huset,gå å legg deg ett eller annet. Dere er kommet inn i en dårlig sirkel. 

Ja, jeg må nok endre talemåten til han, og ikke gi han et valg. Må nesten bare få han litt mer engasjert, men vil jo at dette skal skje av seg selv. 

Takk for alle tips, ble en litt annen tråd enn jeg hadde sett for meg, men vi har mye å jobbe med ser jeg. Jeg blir bare så oppgitt noen ganger. 

Ts

Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, jeg må nok endre talemåten til han, og ikke gi han et valg. Må nesten bare få han litt mer engasjert, men vil jo at dette skal skje av seg selv. 

Takk for alle tips, ble en litt annen tråd enn jeg hadde sett for meg, men vi har mye å jobbe med ser jeg. Jeg blir bare så oppgitt noen ganger. 

Ts

Jeg forstår deg godt! Min man var også tafatt i starten da vi fikk vårt første barn. Jeg var på grensen til å gå fra han. Men så prøvde å legge fra meg kontrollen og involvere han uten å ha en forventning på at han skulle klare det "like bra" som meg. Han er faktisk en veldig flink og omsorgsfull pappa til våre tre. Måtte pushe han litt når tredjemann kom nå for et år siden(de to andre er 10 og 13) 

Ikke gjør deg selv til et offer og vær bestemt og sett dine behov litt foran nå. Barnet ditt er 1,5 år og pappa kan være like bra til å legge, lage mat, bytte bleie og trøste. Gi deg selv litt pusterom nå. Selv om mannen blir grinete av at du setter grenser for deg selv så kommer han til å bli velsignet med et bedre forhold til sønnen sin. Forsøk dette før du går. 

Skrevet (endret)

Var dere kjærester, venner eller samboere når du ble uplanlagt gravid? 

Mannen jobber 9/12 uker på av skjønte jeg. Han et hjemme de 12 ukene? Er han hjemme og ikke på annen jobb er det god anledning til å være med barnet. 

At far ikke hadde kontakt med barnet gjennom permisjon ser en kanskje speiling av nå. Det er en grunn til pappa permisjonen.

Endret av Peter007
Skrevet

Jeg har ignorert enkelte brukere på dette forumet grunnet dype,kvinnefiendtlige holdninger. Råder ts til å gjøre det samme.

Anonymkode: cf5e5...3d2

• Liker 1
Skrevet
16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har ignorert enkelte brukere på dette forumet grunnet dype,kvinnefiendtlige holdninger. Råder ts til å gjøre det samme.

Det er bedre du ignorerer uten å være anonym.

Anonymkode: 0b7a4...8aa

Skrevet
1 time siden, Peter007 skrev:

Var dere kjærester, venner eller samboere når du ble uplanlagt gravid? 

Mannen jobber 9/12 uker på av skjønte jeg. Han et hjemme de 12 ukene? Er han hjemme og ikke på annen jobb er det god anledning til å være med barnet. 

At far ikke hadde kontakt med barnet gjennom permisjon ser en kanskje speiling av nå. Det er en grunn til pappa permisjonen.

9/12 dager. 

Ts

Skrevet

Vi var samboere da også ja. 

Skrevet

Det gjør nå at du ikke kom overraskende inn I livet hans. Det kan tenkes barnet gjorde det. Men jeg tenker det har vært naturlig at barnet var hos far mens han hadde fri og du er på jobb. De ni ukene han jobber er dere avhengig av barnehage/ barnepass.

Skrevet
2 timer siden, Peter007 skrev:

Det gjør nå at du ikke kom overraskende inn I livet hans. Det kan tenkes barnet gjorde det. Men jeg tenker det har vært naturlig at barnet var hos far mens han hadde fri og du er på jobb. De ni ukene han jobber er dere avhengig av barnehage/ barnepass.

Han jobber i 9 fager! Har fri i 10 dager! Ikke UKER

ts

Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er bedre du ignorerer uten å være anonym.

Anonymkode: 0b7a4...8aa

Helt sant. Gjort meg noen erfaringer her inne,enkelte ting skriver jeg som anonym. :) Ignorerer med nick 

Skrevet
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Han jobber i 9 fager! Har fri i 10 dager! Ikke UKER

ts

Ok. Det gjør det hele lettere å være sammen med barnet siden det er kortere mellom opphold. 

Skrevet
18 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nei, jeg tror ikke det egentlig. Men det var ikke poenget her med den bleien. Det er oppfatningen hans av å ha barn. Føler ikke han er/var klar i det hele tatt. 

Da skulle du tenkt på det litt før du skrevet for han da. Nytter ikke å skreve og bli pumpet full, føde barnet for så å klage på barnefar. Dette forholdet er dømt nord og ned pga deg og din dulling med barnet.

Anonymkode: 87b0e...28f

Skrevet
51 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Da skulle du tenkt på det litt før du skrevet for han da. Nytter ikke å skreve og bli pumpet full, føde barnet for så å klage på barnefar. Dette forholdet er dømt nord og ned pga deg og din dulling med barnet.

Anonymkode: 87b0e...28f

Wow... håper ikke du har barn. 

Jeg duller ikke med barnet, jeg gir han den tryggheten jeg mener han trenger. 

Ts

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...