AnonymBruker Skrevet 20. februar 2018 #1 Skrevet 20. februar 2018 Jeg blir så raskt stresset av mennesker. Jeg tror ikke jeg har sosial angst. Jeg får akutt stress-og panikkfølelse av å forholde meg til andre, liker dårlig når andres liv og stress påvirker meg og føler meg ofte sliten og oppjaget etter samtaler. Gruer meg til å besøke folk, gruer meg til høytider og tåler late, litt tiltaksløse og rolige folk aller best fordi det ikke skjer så mye med dem. Er dette sykelig? Eller normalt? Anonymkode: 12c04...3b7 2
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2018 #2 Skrevet 20. februar 2018 Sånn er jeg også. Det er bare å ta hensyn til det. Har prøvd å akklimatisere meg noen ganger, men jeg blir aldri vant til folk. Anonymkode: 422ae...950 1
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2018 #3 Skrevet 20. februar 2018 Jeg er også sånn. Men de sier jeg har sosial angst og er for grodd fast i egen isolasjon. Anonymkode: 8fc2b...2b1 2
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2018 #4 Skrevet 20. februar 2018 Sosial angst. Anonymkode: 9132d...b9e 1
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2018 #5 Skrevet 20. februar 2018 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg blir så raskt stresset av mennesker. Jeg tror ikke jeg har sosial angst. Jeg får akutt stress-og panikkfølelse av å forholde meg til andre, liker dårlig når andres liv og stress påvirker meg og føler meg ofte sliten og oppjaget etter samtaler. Gruer meg til å besøke folk, gruer meg til høytider og tåler late, litt tiltaksløse og rolige folk aller best fordi det ikke skjer så mye med dem. Er dette sykelig? Eller normalt? Anonymkode: 12c04...3b7 Du feilbruker odet allergi og det er ikke ok. Snskk med fastlegen din om psyken din. Anonymkode: 42555...2a6 3
Gjest N-Nøff Skrevet 20. februar 2018 #6 Skrevet 20. februar 2018 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg blir så raskt stresset av mennesker. Jeg tror ikke jeg har sosial angst. Jeg får akutt stress-og panikkfølelse av å forholde meg til andre, liker dårlig når andres liv og stress påvirker meg og føler meg ofte sliten og oppjaget etter samtaler. Gruer meg til å besøke folk, gruer meg til høytider og tåler late, litt tiltaksløse og rolige folk aller best fordi det ikke skjer så mye med dem. Er dette sykelig? Eller normalt? Anonymkode: 12c04...3b7 Du er ikke ALLERGISK. Du hovner ikke opp og er i fare for å dø! Ikke misbruk det ordet. Du har sosial angst, helt åpenbart, det er det ikke noe spørsmål om engang.
Gjest N-Nøff Skrevet 20. februar 2018 #7 Skrevet 20. februar 2018 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du feilbruker odet allergi og det er ikke ok. Snskk med fastlegen din om psyken din. Anonymkode: 42555...2a6 ah.. helt enig
Gjest Catalina Culès Skrevet 20. februar 2018 #8 Skrevet 20. februar 2018 Du lider av sosialangst, snakk med en psykolog.
Muskath Skrevet 20. februar 2018 #9 Skrevet 20. februar 2018 Det er ikke noe galt i å ha sosial angst. Hvis du kan tilpasse livet ditt og leve med det, må det ikke nødvendigvis kureres. Ikke alle er like sprudlende og glade overfor andre mennesker. Man kan lære seg å tåle litt samvær med andre og så ta seg igjen ved å være alene uten at det går ut over livskvaliteten. 1
Gjest N-Nøff Skrevet 20. februar 2018 #10 Skrevet 20. februar 2018 3 minutter siden, Muskath skrev: Det er ikke noe galt i å ha sosial angst. Hvis du kan tilpasse livet ditt og leve med det, må det ikke nødvendigvis kureres. Ikke alle er like sprudlende og glade overfor andre mennesker. Man kan lære seg å tåle litt samvær med andre og så ta seg igjen ved å være alene uten at det går ut over livskvaliteten. Det er jeg helt enig i, det er viktig å forstå at det å leve med sosial angst kan fungere for noen og at idealet, her i verden, ikke nødvendigvis er å bli som alle andre og det å bli mest sosial som mulig, men kun å fungere i samfunnet på den måten du selv ønsker på fungere
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2018 #11 Skrevet 20. februar 2018 Det er vel delvis fordi at i hodet ditt er det en big deal om noen er litt snurt eller triste, du klarer ikke forholde deg til det på en litt mer distansert måte som andre gjør. Av en eller annen grunn, sannsynligvis noe som stammer fra barndommen din, tar du alle småting innover deg. Når noen er litt irritert på deg er det krise. Andre mennesker blir kanskje litt irritert selv, men så gidder de ikke tenke mer på det. Om du hadde en uforutsigbar barndom kan det ha gjort til at du leter etter farer. Du er veldig oppmerksom på mennesker fordi du er vant til fra barn av at noen kan eksplodere eller bli voldsomt sinte, eller at noen kommer med stikk og kritiserer deg for bagateller. Så du er hypervigilant når det gjelder mennesker og tar inn mer av hvordan de tenker og føler enn du trenger. Det er noe som kan læres bort til en viss grad Mennesker som er rolige eller late sender ikke ut signaler som du tolker som faresignal. For deg kan en glad og oppsilt onkel føles som et faresignal for at han plustelig kan bli sint eller slem. Han er emosjonell, og det positive kan raskt snu seg og bli negativt. Mens noen som er rolige utsender aldri følelser som du tolker som fare og du klarer bedre slappe av. De er mer forutsigbare, de kommer ikke med plustelige følelser fra intet. Anonymkode: 91269...0e3
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2018 #12 Skrevet 20. februar 2018 33 minutter siden, Neinøff skrev: Du er ikke ALLERGISK. Du hovner ikke opp og er i fare for å dø! Ikke misbruk det ordet. Du har sosial angst, helt åpenbart, det er det ikke noe spørsmål om engang. lol. Anonymkode: 4f51b...8a8
Gjest N-Nøff Skrevet 20. februar 2018 #13 Skrevet 20. februar 2018 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: lol. Anonymkode: 4f51b...8a8 Hallo, 2000-tallet! Lenge siden sist
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2018 #14 Skrevet 20. februar 2018 1 minutt siden, Neinøff skrev: Hallo, 2000-tallet! Lenge siden sist Hehe, men hysteri og overdramatisering går tydeligvis aldri ut på dato. Anonymkode: 4f51b...8a8 1
Gjest N-Nøff Skrevet 20. februar 2018 #15 Skrevet 20. februar 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Hehe, men hysteri og overdramatisering går tydeligvis aldri ut på dato. Anonymkode: 4f51b...8a8 Nei... ikke at jeg har sett noe til det her i tråden.
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2018 #16 Skrevet 20. februar 2018 1 time siden, Muskath skrev: Det er ikke noe galt i å ha sosial angst. Hvis du kan tilpasse livet ditt og leve med det, må det ikke nødvendigvis kureres. Ikke alle er like sprudlende og glade overfor andre mennesker. Man kan lære seg å tåle litt samvær med andre og så ta seg igjen ved å være alene uten at det går ut over livskvaliteten. Uenig dette. Selvfølgelig har man ulikt behov for sosial kontakt. Jeg trives med mye alenetid, ikke noe galt i det. Så høres ut som om du beskriver det å være introvert og ikke sosial angst. Men det ikke nødvendig å leve med stress og panikkfølelse når man er sammen med andre. Jeg merker i hvert fall stor forskjell på det å være hjemme en fredagskveld fordi jeg har lyst, og det å være hjemme fordi jeg ikke turte eller orket stresset. Ville definitivt oppsøkt en psykolog. Jeg er frisk i dag, og det er fantastisk å slippe all den tiden jeg brukte på å bekymre meg for andre mennesker. Anonymkode: d6469...8bd
Muskath Skrevet 20. februar 2018 #17 Skrevet 20. februar 2018 Så fint at du ble kvitt problemet. Ja, kanskje TS kan ha nytte av psykolog/psykiater . Men jeg reagerer på at det er blitt en trend i samfunnet å sykeliggjøre all adferd som ikke er lik "normal vellykkethet". Hvis du ikke er lik normalen i ditt eller datt så oppsøk psykiatrien. Vi er jo mennesker og ikke roboter. .
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2018 #18 Skrevet 20. februar 2018 7 minutter siden, Muskath skrev: Så fint at du ble kvitt problemet. Ja, kanskje TS kan ha nytte av psykolog/psykiater . Men jeg reagerer på at det er blitt en trend i samfunnet å sykeliggjøre all adferd som ikke er lik "normal vellykkethet". Hvis du ikke er lik normalen i ditt eller datt så oppsøk psykiatrien. Vi er jo mennesker og ikke roboter. . Enig, folk er forskjellige og ikke noe vits i å sykeliggjøre de som er annerledes enn flertallet. Men om jeg har panikkfølelse rundt andre mennesker er jeg syk, ikke annerledes. Og det er vondt og hemmende. Så det synes jeg ikke man skal tilpasse seg til eller godta. Anonymkode: d6469...8bd
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2018 #19 Skrevet 20. februar 2018 28 minutter siden, Muskath said: Så fint at du ble kvitt problemet. Ja, kanskje TS kan ha nytte av psykolog/psykiater . Men jeg reagerer på at det er blitt en trend i samfunnet å sykeliggjøre all adferd som ikke er lik "normal vellykkethet". Hvis du ikke er lik normalen i ditt eller datt så oppsøk psykiatrien. Vi er jo mennesker og ikke roboter. . Jeg ville sagt at TS sin oppførsel ikke er innenfor normal eller sunn. Når hun ikke takler å være rundt normale mennesker, så er det sykelig. En ting er å velge være alene, en annen er at du ikke kalrer det selv om du vil Det handler ikke om at TS ikke er vellykket eller ei, det handler om at problemene hennes er faktiske problemer og noe man ikke trenger leve med om man får god hjelp. Synes du bommer på den Anonymkode: 91269...0e3 1
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2018 #20 Skrevet 28. februar 2018 Høres ut som du kanskje kan være høysensitiv? Jeg er det, har ingen sosial angst men føler mange mennesker bare tapper meg for energi og jeg må hjem for å lade meg helst helt alene. Trivest best med slike du nevner, litt laidback mennesker som ikke kaver så fælt. Anonymkode: 1540b...b66
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå