Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg lurer på om noen kunne vært så snille og satt opp en liste for meg/linket til en liste med info om mat som virker forstoppende vs. mat som er bra for magen? Har nettopp hatt/har en ille forstoppelse, og vil gjøre alt for at dette ikke skjer igjen i fremtiden. Rett og slett: kan noen lære meg litt om mat?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Når det gjelder meg selv virker brød og kjøtt forstoppende, mens frukt og rå og kokte grønnsaker får magen til å fungere bedre.

Anonymkode: 4ced7...1f9

Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Når det gjelder meg selv virker brød og kjøtt forstoppende, mens frukt og rå og kokte grønnsaker får magen til å fungere bedre.

Legger til melkeprodukter og egg, det virker også forstoppende på meg.

Skrevet

Drikk mye vann. Linfrø er bra, oppbløtt og blandet med yoghurt. 

Anonymkode: a82aa...0b0

Skrevet

Fermentert mat som f.eks kimchi er også bra. 

Anonymkode: a82aa...0b0

Skrevet
2 hours ago, Flynn said:

Jeg lurer på om noen kunne vært så snille og satt opp en liste for meg/linket til en liste med info om mat som virker forstoppende vs. mat som er bra for magen? Har nettopp hatt/har en ille forstoppelse, og vil gjøre alt for at dette ikke skjer igjen i fremtiden. Rett og slett: kan noen lære meg litt om mat?

Her er har du ganske grei liste egentlig.
http://55pluss.no/tiltak-ved-forstoppelse/

Skrevet

Ferdigmat er ofte forstoppende pga høyt saltinnhold. 

Anonymkode: aa1b6...213

Skrevet

Du må nesten bare prøve deg fram. Jeg får akutt diaré av enkelte matvarer som andre her sier at virker stoppende...

Anonymkode: 51679...e63

Skrevet

Fiber og 1 1/2 - 2 liter væske daglig. Helst vann. Ved forstoppels kan svisker, vann, druer, lakris, godteri gummi og kaffe hjelpe. (Det hjelper på meg). 

Anonymkode: 69f37...46f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...