Gå til innhold

Høysensitive barn


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Noen med ett barn som er høysensitiv? 

Hvordan er barnet? 

Har en sønn som er urolig, aktiv, frustrert, mye sint etc. Han er også verdens snilleste, kosete, omsorgsfull. Er nå under utredning, og Adhd er nevnt. Men..... kan det være noe annet

Anonymkode: 6c98c...0ca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Barn med adhd/høysensitivitet trenger, som alle andre barn (men i sterkere grad) trygge rammer, grensesetting og ro. Arbeid med hendene er positivt for å øke konsentrasjonsspennet. Jeg mener at dette er det du må tenke på først og fremst. La testingen gå sin gang før du vurderer andre "diagnoser". Nevn det gjerne for BUP når ikke barnet er tilstede, men ikke diagnostiser selv.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har selv lest mye om høysensitive barn og synes det ligner mye på ADHD lurer litt på om BUP er kompetente nok til å skille de to, håper det da jeg og har et barn som sannsynligvis blir henvist til BUP.

Anonymkode: b9350...855

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jegskulleønskeat
21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har selv lest mye om høysensitive barn og synes det ligner mye på ADHD lurer litt på om BUP er kompetente nok til å skille de to, håper det da jeg og har et barn som sannsynligvis blir henvist til BUP.

Anonymkode: b9350...855

Høysensitivitet kan også komme av traumer. I min situasjon er det en kombo av det og personlighet. 

Noen er også høysensitive uten at det er en grunn til det

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bup har kommet frem til at barnet mitt er høysensitivt. Kjenner meg igjen i mye. Når barnet blir overstimulert oppfører det seg nesten som et klassisk adhd-barn. Men det kommer kun av overstimuli. 

Anonymkode: bc07c...6bc

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...