AnonymBruker Skrevet 19. februar 2018 #1 Skrevet 19. februar 2018 Jeg tror jeg har fått øyebetennelse, og før så ble man jo ofte hjemme fordi det er veldig smittsomt. Men nå studerer jeg på universitetet og har ikke undervisning i seks/åtte timer om dagen lenger, men max fire timer til sammen. Ellers sitter jeg alene og leser. Er det sånn at jeg egentlig burde holde meg hjemme eller vil det være greit å dra? Jeg spriter jo hendene og unngår mest mulig å ta meg i ansiktet. Anonymkode: 1cf5e...0ab
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2018 #2 Skrevet 19. februar 2018 Du kan helt fint dra. Hadde du vært barnehageunge hadde det vært en ting, da de ofte piller seg i øynene og ikke er opptatt av hygiene. Men du er gammel nok til at du klarer la være å plukke deg i øyet, og klarer vaske hendene dine. Anonymkode: 36944...e2d
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2018 #3 Skrevet 19. februar 2018 Ikke noe problem å dra. Tilogmed i barnehager blir ikke barna rådet til å være hjemme med øyebetennelse Anonymkode: 5023e...40e 2
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2018 #4 Skrevet 19. februar 2018 Jeg ville dratt, men det kommer jo egentlig an på hvor mye utbytte du får ut ifra å delta på forelesninger Anonymkode: 0e267...4fa
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2018 #5 Skrevet 19. februar 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg tror jeg har fått øyebetennelse, og før så ble man jo ofte hjemme fordi det er veldig smittsomt. Men nå studerer jeg på universitetet og har ikke undervisning i seks/åtte timer om dagen lenger, men max fire timer til sammen. Ellers sitter jeg alene og leser. Er det sånn at jeg egentlig burde holde meg hjemme eller vil det være greit å dra? Jeg spriter jo hendene og unngår mest mulig å ta meg i ansiktet. Anonymkode: 1cf5e...0ab Hjemme fra universitete på grunn av øyebetennelse Gå til lege og få øyedråper, og deretter på universitetet. Du trenger ikke sykemelding også mener du (Skulle du være mer i tvil så les på fho.no om barnehager og øyebetennelse.) Anonymkode: 4ac02...0a3 3
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2018 #6 Skrevet 19. februar 2018 Lege-> øyedråper -> skole unngå å ta deg i ansiktet og vær nøye Med hygiene bli hjemme fra universitet på grunn av en øyebetennelse er bare tull. Anonymkode: cd983...48e
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2018 #7 Skrevet 19. februar 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Hjemme fra universitete på grunn av øyebetennelse Gå til lege og få øyedråper, og deretter på universitetet. Du trenger ikke sykemelding også mener du (Skulle du være mer i tvil så les på fho.no om barnehager og øyebetennelse.) Anonymkode: 4ac02...0a3 Herregud ikke vær så nedlatende da. Jeg bare spør. Jeg har ikke hatt øyebetennelse siden jeg gikk på barneskolen tror jeg, og da måtte man alltid være hjemme fordi det visstnok var så smittsomt. Jeg har ingenting obligatorisk så jeg kan forresten være så mye hjemme som jeg vil. 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg ville dratt, men det kommer jo egentlig an på hvor mye utbytte du får ut ifra å delta på forelesninger Anonymkode: 0e267...4fa Det går nok helt fint når det ikke varer så lenge. Måtte holde meg hjemme forrige uke, men da hadde jeg feber og var helt ubrukelig. Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Lege-> øyedråper -> skole unngå å ta deg i ansiktet og vær nøye Med hygiene bli hjemme fra universitet på grunn av en øyebetennelse er bare tull. Anonymkode: cd983...48e Det var et spørsmål. Er det så forbanna ille å spør?! Jeg trenger ikke dra til lege for øyedråper, det selger de på apoteket. Kaster ikke bort penger. Anonymkode: 1cf5e...0ab 3
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2018 #8 Skrevet 19. februar 2018 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Herregud ikke vær så nedlatende da. Jeg bare spør. Jeg har ikke hatt øyebetennelse siden jeg gikk på barneskolen tror jeg, og da måtte man alltid være hjemme fordi det visstnok var så smittsomt. Jeg har ingenting obligatorisk så jeg kan forresten være så mye hjemme som jeg vil. Det går nok helt fint når det ikke varer så lenge. Måtte holde meg hjemme forrige uke, men da hadde jeg feber og var helt ubrukelig. Det var et spørsmål. Er det så forbanna ille å spør?! Jeg trenger ikke dra til lege for øyedråper, det selger de på apoteket. Kaster ikke bort penger. Anonymkode: 1cf5e...0ab Øyedråper eller salve mot øyebetennelse selges på resept. Hvordan kan du forresten stille diagnosen øyebetennelse selv? Anonymkode: 4ac02...0a3
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2018 #9 Skrevet 19. februar 2018 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Øyedråper eller salve mot øyebetennelse selges på resept. Hvordan kan du forresten stille diagnosen øyebetennelse selv? Anonymkode: 4ac02...0a3 Ved å se på symptomene. Jeg har forresten ikke sagt at jeg har det, men at jeg tror at jeg har det. Saltvannsdråper fungerer like bra når betennelsen kommer fra virus, noe den ofte gjør når den oppstår samtidig med forkjølelse. Jeg spurte uansett ikke om tips til behandling her. Anonymkode: 1cf5e...0ab
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2018 #10 Skrevet 19. februar 2018 Hvis du får noe ut av forelesningen er det helt ok å dra. Det "eneste" man ikke skal dra på skolen med i forhold til smittefare er omgangssyke Anonymkode: e2523...a13 1
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2018 #11 Skrevet 19. februar 2018 21 minutter siden, AnonymBruker skrev: Herregud ikke vær så nedlatende da. Jeg bare spør. Jeg har ikke hatt øyebetennelse siden jeg gikk på barneskolen tror jeg, og da måtte man alltid være hjemme fordi det visstnok var så smittsomt. Jeg har ingenting obligatorisk så jeg kan forresten være så mye hjemme som jeg vil. Det går nok helt fint når det ikke varer så lenge. Måtte holde meg hjemme forrige uke, men da hadde jeg feber og var helt ubrukelig. Det var et spørsmål. Er det så forbanna ille å spør?! Jeg trenger ikke dra til lege for øyedråper, det selger de på apoteket. Kaster ikke bort penger. Anonymkode: 1cf5e...0ab Du må ha resept på fek kloramfenikol. Og det må du ha av legen. Anonymkode: 6952d...d83 1
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2018 #12 Skrevet 19. februar 2018 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvis du får noe ut av forelesningen er det helt ok å dra. Det "eneste" man ikke skal dra på skolen med i forhold til smittefare er omgangssyke Anonymkode: e2523...a13 Eller ekstrem hoste dersom man skal oppholde seg på lesesalen i eksamensperioder Anonymkode: 0e267...4fa
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2018 #13 Skrevet 19. februar 2018 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du må ha resept på fek kloramfenikol. Og det må du ha av legen. Anonymkode: 6952d...d83 Takk for infoen. Det var ikke det jeg spurte om. Anonymkode: 1cf5e...0ab
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2018 #14 Skrevet 19. februar 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Takk for infoen. Det var ikke det jeg spurte om. Anonymkode: 1cf5e...0ab Du har fått svar på det du spurte om. Ja du kan dra på skolen. Hvis du har øyebetennelse, kan du ikke bare gå til apoteket, du må gå å kaste bort penger. Og hvis øyebetennelsen kan skylles bort med saltvann, er det hvertfall ikke smittsomt og det er ingen grunn for at du ikke skal på forelesning. (bakteriene fra betennelsen må tas med antibiotika) Anonymkode: 6952d...d83 2
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2018 #15 Skrevet 19. februar 2018 24 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ved å se på symptomene. Jeg har forresten ikke sagt at jeg har det, men at jeg tror at jeg har det. Saltvannsdråper fungerer like bra når betennelsen kommer fra virus, noe den ofte gjør når den oppstår samtidig med forkjølelse. Jeg spurte uansett ikke om tips til behandling her. Anonymkode: 1cf5e...0ab Betennelse fra virus? Betennelser får man av bakterier. Anonymkode: 4ac02...0a3 1
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2018 #16 Skrevet 19. februar 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Betennelse fra virus? Betennelser får man av bakterier. Anonymkode: 4ac02...0a3 Jepp Anonymkode: 6952d...d83
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2018 #17 Skrevet 19. februar 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Betennelse fra virus? Betennelser får man av bakterier. Anonymkode: 4ac02...0a3 Ehh, nei. Man kan da absolutt få betennelse av virus også. Hvor har du det fra? 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du har fått svar på det du spurte om. Ja du kan dra på skolen. Hvis du har øyebetennelse, kan du ikke bare gå til apoteket, du må gå å kaste bort penger. Og hvis øyebetennelsen kan skylles bort med saltvann, er det hvertfall ikke smittsomt og det er ingen grunn for at du ikke skal på forelesning. (bakteriene fra betennelsen må tas med antibiotika) Anonymkode: 6952d...d83 Ja, jeg har fått svar. Så jeg skjønner ikke hvorfor du begynner å snakke om alt annet. Anonymkode: 1cf5e...0ab
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2018 #18 Skrevet 19. februar 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jepp Anonymkode: 6952d...d83 Nei. Hva tror du skjer når du feks har en forkjølelse? Tror du det er bakterier? Eller tror du at det ikke er en betennelse i feks slimhinnene? Anonymkode: 1cf5e...0ab
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2018 #19 Skrevet 19. februar 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Ehh, nei. Man kan da absolutt få betennelse av virus også. Hvor har du det fra? Ja, jeg har fått svar. Så jeg skjønner ikke hvorfor du begynner å snakke om alt annet. Anonymkode: 1cf5e...0ab Fordi du skrev at du ikke gadd dra til legen fordi apoteket har dråper. En øyebetennelse, en ordentlig en hvertfall, må man ha resept fra legen på dråper. Så jeg skulle bare informere om at du tar feil. Og at det er lurt å dra til legen for en bakterieprøve og dråper om du er veldig plaget. Anonymkode: 6952d...d83
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2018 #20 Skrevet 19. februar 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Fordi du skrev at du ikke gadd dra til legen fordi apoteket har dråper. En øyebetennelse, en ordentlig en hvertfall, må man ha resept fra legen på dråper. Så jeg skulle bare informere om at du tar feil. Og at det er lurt å dra til legen for en bakterieprøve og dråper om du er veldig plaget. Anonymkode: 6952d...d83 https://www.felleskatalogen.no/medisin/sykdom/oyebetennelse Hvis du leser under "Hvordan forløper sykdommen" så ser du at den så absolutt kan stamme fra virus. Da fungerer det ikke med øyedråper som inneholder antibiotika. Anonymkode: 1cf5e...0ab
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå