Gå til innhold

Er Svigermor for husvarm?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vi ser ikke svigermor så ofte pga lang afstand. Så når de først kommer bor de gjerne hos oss i noen dager.

Hun er hyggelig, og aldri hatt noen diskusjoner. Men jeg synes hun blir så fort husvarm. F pr eksempel i stad når hun var på badet så har hun vært i baderomsskapene for å låne hårføneren min, uten å spørre. Hvis jeg setter på en maskin med tøy, så beretter hun og ordner med det ( selv mitt undertøy). Ene datteren vår er myndig, og da sier svigermor at hun godt bare kan forsyne seg med en ølboks. 

Er det jeg som synes dette blir for mye, eller er hin for husvarm ? 

Anonymkode: a1b32...96c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Syns det er en selvfølge at hun får bruke hårføner, og ikke må spørre om alt før hun gjør noe eller låner noe. Det er trossalt moren til kjæresten din, og det som er hans hjem blir naturlig at hun er husvarm i, han får jo fortsatt gå i skapene hennes uten å spørre først også går jeg ut fra.

Det at hun bretter klær mener hun bare godt, kan føles litt invaderende, det forstår jeg, men hun har jo ikke noe annet å sysle med, og gjør dette for å vise omsorg og hjelpe til.

Anonymkode: cbf6e...0ec

• Liker 44
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville ikke likt det selv, men jeg har også veldig behov for privatliv, og det skal lite til før jeg føler meg invadert og at folk tråkker over grensene mine. 

Det å se i badeskapene etter føner, tror jeg nok generellt sett ville vært innafor hos de fleste. Samme med å brette tøy, der prøvde hun jo bare å være hjelpsom (selv om jeg ville fått litt fnatt av det, jeg liker det brettet på Min Måte). 

Å gi tillatelser til ungene er ikke ok, det er foreldrene som bestemmer, ikke bestemor. 

Anonymkode: e9d3d...836

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes du skal være glad for at hun finner fram ting hun trenger å låne selv, og at hun bidrar med å rydde tøy. Når det gjelder øl og datteren din, så kan du derimot si at når hun skal drikke alkohol i ditt hus - det bestemmer du og ikke svigermor.

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heller noen som er husvarm enn et menneske på besøk som må vartes opp 24/7 sier nå jeg 🙂

• Liker 33
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Syns det er en selvfølge at hun får bruke hårføner, og ikke må spørre om alt før hun gjør noe eller låner noe. Det er trossalt moren til kjæresten din, og det som er hans hjem blir naturlig at hun er husvarm i, han får jo fortsatt gå i skapene hennes uten å spørre først også går jeg ut fra.

Det at hun bretter klær mener hun bare godt, kan føles litt invaderende, det forstår jeg, men hun har jo ikke noe annet å sysle med, og gjør dette for å vise omsorg og hjelpe til.

Jeg går aldri i skapene hos mine foreldre. Jeg er flyttet ut, og da har jeg ikke lenger noe i de skapene å gjøre. De skal selvsagt få lov til å ha private ting i fred i badeskapene sine, uten at jeg går der og glor. 

Og når det er hjemme hos ts, så er det ikke bare svigermors egen sønn som har ting i badeskapene, det er også ts. 

Badeskap kan ofte inneholde private ting, som det IKKE er greit at andre går i. Jeg skal ikke måtte gjemme unna medisiner, graviditetstester, o.l. i mitt eget hjem. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg går aldri i skapene hos mine foreldre. Jeg er flyttet ut, og da har jeg ikke lenger noe i de skapene å gjøre. De skal selvsagt få lov til å ha private ting i fred i badeskapene sine, uten at jeg går der og glor.

Jøss det høres overdrevent anstrengt ut! Når jeg er på besøk hos mine foreldre finner jeg ting i skapene jeg trenger. Jeg går ikke inn på soverommet og roter i skuffer og skap, men baderomsskap, kjøkkenskap osv er helt naturlig hvertfall! Eller om jeg trenger en lue hvis vi skal ut å gå tur så finner jeg frem den i garderoben og hadde aldri vært naturlig å spørre om det var greit at jeg lånte den.

Ang hårføner så har jeg brukt min svigermor sin mange ganger, når vi har vært på overnattingsbesøk der, tar intimservietter fra skuffen hennes på badet, og bruker sjampoen hennes eller finner frem salt eller smør i skapet selv. Man blir jo som en familie, selvom man er på besøk så ser jeg ikke hvorfor man skal oppføre seg som fremmede gjester som må spørre om tillatelse til alt.

• Liker 30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS her, jeg går aldri i skapene hos andre, hverken venner eller foreldre fordi jeg opfatter skap som privat, og det er ikke sikkert jeg vil se hva andre har i skapene sine. 

Hun får selvfølgelig låne føneren, hadde hun spurt kunne jeg fortalt hvilket skap den lå i. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jøss det høres overdrevent anstrengt ut! Når jeg er på besøk hos mine foreldre finner jeg ting i skapene jeg trenger. Jeg går ikke inn på soverommet og roter i skuffer og skap, men baderomsskap, kjøkkenskap osv er helt naturlig hvertfall! Eller om jeg trenger en lue hvis vi skal ut å gå tur så finner jeg frem den i garderoben og hadde aldri vært naturlig å spørre om det var greit at jeg lånte den.

Ang hårføner så har jeg brukt min svigermor sin mange ganger, når vi har vært på overnattingsbesøk der, tar intimservietter fra skuffen hennes på badet, og bruker sjampoen hennes eller finner frem salt eller smør i skapet selv. Man blir jo som en familie, selvom man er på besøk så ser jeg ikke hvorfor man skal oppføre seg som fremmede gjester som må spørre om tillatelse til alt.

Kjøkken- og garderobeskap er noe helt annet enn badeskap. Badeskap er der man gjerne oppbevarer mer intime ting, medisiner, osv, og det er ikke greit å ta seg til rette i. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kjøkken- og garderobeskap er noe helt annet enn badeskap. Badeskap er der man gjerne oppbevarer mer intime ting, medisiner, osv, og det er ikke greit å ta seg til rette i. 

Ok, jeg vet ikke hvordan baderomsløsning er hos alle, men hos meg har jeg medisiner i en boks, og regner med at ingen grafser nedi den hvis det er hårføner eller klut de ser etter , som ligger tydelig fremme i andre deler av skapet.

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun er i hjemmet til sin sønn. Så flott at hun er husvarm. Jeg synes du overreagerer veldig! 

Anonymkode: d7cc5...4f6

• Liker 12
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vi ser ikke svigermor så ofte pga lang afstand. Så når de først kommer bor de gjerne hos oss i noen dager.

Hun er hyggelig, og aldri hatt noen diskusjoner. Men jeg synes hun blir så fort husvarm. F pr eksempel i stad når hun var på badet så har hun vært i baderomsskapene for å låne hårføneren min, uten å spørre. Hvis jeg setter på en maskin med tøy, så beretter hun og ordner med det ( selv mitt undertøy). Ene datteren vår er myndig, og da sier svigermor at hun godt bare kan forsyne seg med en ølboks. 

Er ikke det bare greit da?

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest padawan
28 minutter siden, Dorey skrev:

Du overreagerer veldig.

Hvordan overreagerer man hvis besteforeldre nærmest bestemmer at ens barn kan drikke. Greit nok at datteren er myndig men en besteforeldre har ingenting med å legge seg oppi slikt. 

Jeg synes også svigermoren er litt for husvarm selv om det med bretting av klær sikkert er godt ment. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

43 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er vel du som synes det blir for mye. Jeg er vokst opp med at vi gjør som svigermoren din. Vi er en familie, selv etter vi er voksne og flyttet ut. Når vi er på besøk til hverandre, banker vi lett på og sier halo, og går rett inn. Vi går i skapene til hverandre for å finne det vi trenger. Nattbordskuff og soverommet generelt holder vi oss unna. Vi spør ikke før vi låner hårføner, vi finner oss mat i skapene om vi er sultne og føler oss som hjemme. Det er det mamma ønsker vi skal føle oss når vi er "hjemme". Siden jeg er vokst opp sånn, så er jeg ganske så lik henne. Folk som kommer på besøk skal føle seg som hjemme, men de skal i tillegg respektere privatliv osv  og ha sine grenser.  Om de er sultne, ja, da er det mat i skapet. Ikke spør, bare lag deg mat! Trenger du en blund på øyet på dagtid eller ønsker å legge deg tidlig? Ja, vær så god. Du vet hvor sengene står. Ønsker du å låne en hårføner eller håndkle, javel...bare å bruke :) 

Datteren deres er forresten myndig. Dere bestemmer ikke om hun kan få eller ikke få alkohol. Det bestemmer hun helt selv :) 

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest padawan
3 minutter siden, Minlillesky skrev:

Datteren deres er forresten myndig. Dere bestemmer ikke om hun kan få eller ikke få alkohol. Det bestemmer hun helt selv

Så lenge avkommet bor under deres tak er det vel strengt tatt opp til foreldrene å definere hva som er lov eller ikke lov i den husstanden. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest NotNaomi

Er det noe mer sitsomt enn folk som spør om alt mulig? Sånn "kan jeg ditt "? Og "kan jeg datt"? 

Vær glad for at hun ordner seg selv,og beredskap inneholder vel ikke så mye privat? Hadde skjønt det om hun gikk i nattbordskuffene liksom.Det er snilt av henne at hun hjelper til.Hvis du ikke vil datteren din skal drikke øl dår du bare si fra.

Ikke beredskap! Badeskap selvfølgelig :-)

Endret av NotNaomi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt utenfor tema, men medisiner bør ikke oppbevares på badet. På grunn av fukt og temperatur

Anonymkode: fe8f1...41f

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

55 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men for faen, er du fjorten år Ts? 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg synes du overreagerer. Dette er ikke en svigermor som lager kvalme, men en svigermor som tydeligvis føler seg såpass hjemme i huset deres at hun tør å brette klær. Er ikke det hyggelig?

Er hun som meg føler hun kanskje at det ikke er godt å komme som gjest over flere dager og ha følelsen av at man sitter på stas. Da vil man gjerne bidra og hjelpe der det trengs.

Hvis du ikke ønsker gjestene dine inn i baderomsskapene, må du være på forskudd og legge fram håndklær, kluter og føner til gjestene. 

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...