Gå til innhold

Ekstremt vond i halsen

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hva kan jeg gjøre for smertene ? Jeg får ikke sove. Må stålsette meg om jeg skal svelge mitt eget spytt og føles ut som om halsen er doblet i størrelse.. har tatt Paracet og Ibux.. 

Anonymkode: 63587...e96

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis du har feber i tillegg, er det kanskje antibiotika som er veien å gå.

Anonymkode: 8dc98...440

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hva kan jeg gjøre for smertene ? Jeg får ikke sove. Må stålsette meg om jeg skal svelge mitt eget spytt og føles ut som om halsen er doblet i størrelse.. har tatt Paracet og Ibux.. 

Har du feber? Hvor lenge har du hatt vondt i halsen? Hvordan er allmenntilstanden ellers?

Hvis du har feber, har hatt vondt en stund og allmenntilstanden i tillegg er dårlig, så ville jeg vurdert å få en akutt time hos fastlegen.

God bedring!

Skrevet

Usikker på om jeg har feber da vi ikke har febermål. Halsvondten begynte i går før det eskalerte i natt. Er også skikkelig kvalm. :spy:

Skrevet

Dra til legen! Det kan hende du trenger antibiotika!

Anonymkode: 01c5b...e99

Skrevet

Halstabletter. Har du ikke i hus, prøv med varm melk og honning. Og kom deg på butikken i morgen tidlig og kjøp halstabletter. Du kan jo prøve slike med "innebygde" smertestillende, som zyx. 

Anonymkode: eaa3e...8d0

Skrevet

Ekstremt VONDT i halsen mener du vell...

Anonymkode: 776c3...6b7

Skrevet

Gå til legen, få deg en akutt-time. Sannsynligvis trenger du antibiotika. Min mann fikk halsbyll (tror det var det legen kalte det), og det var akkurat som du forklarer. Han gikk til legen og fikk antibiotika og fikk høre at det ikke var smittsomt. Dagen etter måtte jeg til legen for akkurat det samme, legen var litt flau da. 

Anonymkode: 2bd71...584

Skrevet

Slik var det for meg i forrige uke. Dro til legen og fikk påvist streptokokker. Fikk antibiotika og smertene var betydelig bedre etter halvannet døgn.

Anonymkode: c0712...c97

Skrevet

Hadde samme symptomer som deg! Hadde streptokokker, ig måtte gå på antibiotika i ti dager! Antibiotikan hjalp med en eneste gang! Dra til legen!

Anonymkode: 82a49...b6b

Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvis du har feber i tillegg, er det kanskje antibiotika som er veien å gå.

Anonymkode: 8dc98...440

Antibiotika hjelper ikke på feber. Da er det Paracett som må til.

Antibiotika fjerne infeksjoner

Anonymkode: 0dd74...a9b

Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Halstabletter. Har du ikke i hus, prøv med varm melk og honning. Og kom deg på butikken i morgen tidlig og kjøp halstabletter. Du kan jo prøve slike med "innebygde" smertestillende, som zyx. 

Anonymkode: eaa3e...8d0

Det er litt dumt å anbefale zyx. Tenk om ts. for eksempel har astma eller er allergisk mot noen av innholdsstoffene og får en allergisk reaksjon. 

Anonymkode: f77ed...0f2

Skrevet

Mot smertene er det bare paracet/ibux som hjelper for meg. Det høres ut som du har en kraftig halsbetennelse, og det har jeg flere ganger i året (heldigvis ikke SÅ kraftig). Hvis du har så vondt er det lurt å ta en tur til legen. Hvis du er "heldig" er det en bakteriell infeksjon, og da kan du få antibiotika. Mine er alltid virus, og da er det ikke annet å gjøre enn å vente.

Anonymkode: 3a7c0...e82

Skrevet

Takker for alle svar! Har fått antibiotika nå så satser på at det gir deg fort. :hjerte:

Skrevet

Hvilken type fikk du?

Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

VEL mener du vel...

• Liker 2
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hvilken type fikk du?

apocillin :)

Skrevet
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Beklager at jeg ikke orket å rette autocorrecten når jeg lå i febertåke og smerter midt på natten. :fart2:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...