AnonymBruker Skrevet 18. februar 2018 #1 Skrevet 18. februar 2018 Hei. Jeg lurer på om det er noen der ute som kan gi meg en pekepinne eller har opplevd lignende selv og kan hjelpe meg litt på vei med enten råd og veiledning eller hva jeg burde gjøre. Jeg har vært syk av å på i 6 mnd straks og begynner og bli meget lei. Det begynte med vanlig ørebetennelse/bihulebetennelse, og det gir seg aldri, jeg blir kvitt det men kroppen blir ikke frisk, går med konstant hodepine, utrolig sliten, mye muskelverk, ++ også begynner det på nytt med enten ørevondt, feber og bihulebetennelse. Som regel er jeg forkjølet en gang i året. Skal også sies at jeg er ørebarn, fjernet mandler og hatt min del av sneller. Til nå har jeg hatt 3 antibiotikakurer som ikke har hatt noe virkning har også vært hos øre nese hals, der fant de hull i trommehinne og litt undertrykk. Dette skal vist ikke være grunnen da ørene ellers var fine. Han sa at mest sannsynlig er immunforsvaret mitt utmattet.. Hva vil det si? (Skjønner jo kroppen blir klar av og konstant jobbe men hvordan ble det slik?) Hvordan gjør jeg noe med dette? Jeg føler meg som en zombie på enden av dagen og det skal ingenting til før jeg blir utslitt. For eksempel i dag hadde vi besøk i noen timer, når de hadde dratt og barnet vår var lagt så kom hodepinen medfulgt av vonde bihuler og feber... Jeg er så frustrert:( hadde virkelig håpet øre nese hals kunne hjelpe meg men er visst ikke der problemet er. Hilsen en sliten mor Anonymkode: 895f1...123
ReDBulL-EnErgI Skrevet 19. februar 2018 #2 Skrevet 19. februar 2018 Har du sjekket om du har nok b12? Jeg var konstant syk da jeg manglet dette :/
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2018 #3 Skrevet 19. februar 2018 Ja legen har tatt en del basise undersøkelser, men finner ingenting-.- Anonymkode: 895f1...123
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2018 #4 Skrevet 19. februar 2018 Jeg kjenner meg igjen her! Også sliten småbarnsmor. Før kunne man ha forkjølelse i en uke og så forsvant det. Nå varer det i over en måned, og når man tror det er over, så kommer det igjen. Feber, hodepine av og på i ukesvis! Antibiotika er noe herk, for man får alltid den mildeste (mest bredspektrede) først, og når det ikke virker så får man neste, og da går man flere uker og blir verre i mellomtiden... Jeg har testet å ta ut egenmelding og legge meg på sofaen i stedet for å jobbe, men det går ikke over likevel, så da jobber jeg heller i stedet. Jeg tror vi må vente på våren, det er jo om vinteren at man går og er syk hele tiden. Kanskje det hjelper å bli flinkere til å ta vitaminer? Om ikke annet, så for placebo-effekten. Denne vinteren har vært ekstrem, da, også blant mine kolleger, og barna på skolen og i barnehagen. Alle har brukt mange sykedager og sykt barn-dager, mye mer enn normalt. Anonymkode: 24caf...f91
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2018 #5 Skrevet 19. februar 2018 Håper virkelig det er saken for dette gidder jeg ikke mer av! Tusen takk for at du tok deg tid til å skrive😊 Anonymkode: 895f1...123
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2018 #6 Skrevet 19. februar 2018 Målt stoffskiftet? Anonymkode: 785a8...c86
Eneri Skrevet 19. februar 2018 #7 Skrevet 19. februar 2018 Håper du har fått sjekket mer enn B12, fex stoffskifte, d-vitamin, jernvare, folsyre:alt dette kan - hvis verdiene er utenfor normalområdet - gjøre at du er slapp, energifattig, blir lettere utsatt for infeksjoner.
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2018 #8 Skrevet 19. februar 2018 Jepp, alt derre er det tatt prøver av, mangler ingenting:/ Anonymkode: 895f1...123
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2018 #9 Skrevet 19. februar 2018 Det hadde jeg og et år, det begynte med influensa, og så ble jeg smittet av omtrent alt omgivelsene hadde snev av. Omgangsyke og forkjølelse hele tiden. Det var egentlig ikke noe galt, bare nedbrutt immunforsvar. Ble så irritabel istedetfor omsorgsfull når folk kom på besøk og var forkjøla f eks, visste jo at da fikk jeg det neste dag og var helt utslitt av det.(og folk syntes jeg var hysterisk mht smitte) Det satt seg i bihulene hele tiden også, og gav masse hodepine. Det er ikke sant at alt som ikke dreper deg gjør deg sterkere. Dårlig imunforsvar gjør deg bare svak 😝 Nå virker det heldigvis som at det har bygget seg opp igjen, folk kan nyse uten at jeg blir smittet og det er en kjempelettelse. Anonymkode: 335b1...d45
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2018 #10 Skrevet 20. februar 2018 Hva gjorde du for å bygge det opp? Eller må kroppen få gjøre det selv? Har allerede vært sykmeldt i 1 mnd så skulle helst blitt bra i går -.- blir helt kokko av dette. Anonymkode: 895f1...123
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2018 #11 Skrevet 20. februar 2018 Når jeg tenker tilbake så virker det som at kroppen sakte måtte bygge seg opp selv, for det er jo helt annerledes nå. Jeg gjorde jo de tingene jeg kunne både da og nå, holdt meg varm, hvilte, brukte antibac, trente forsiktig når jeg var blitt bedre, spiste mye frukt og grønt+tran. Men det virker som om hovedsaken var tid og ro til å bygge seg opp igjen, for jeg gjør jo ikke mer nå enn jeg gjorde da. (det eneste var at jeg var tilslutt så utslitt og gretten at jeg begynte å unngå sosiale ting og jobb ganske mye, sparte meg nok for endel smitte på den måten, så kanskje det var den pausen immunforsvaret trengte, men det er vel neppe et godt råd 😁) Anonymkode: 335b1...d45
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2018 #12 Skrevet 20. februar 2018 Jeg opplevde noe lignende, fikk betennelse på betennelse, tok aldri slutt og hanglet i et år. Kunne sove 12 timer om natta pluss lur på dagen hver dag, men hjalp ikke. Opererte til slutt vekk mandlene, men tror nesten den sykdom + arbeidsledighetperioden jeg hadde på to mnd (uten barn) hadde mest å si. Var rett og slett utslitt, og når man er utslitt hjelper det ikke med en liten uke på soffan, man må virkelig legge om hele livet. Dritkjedelig å ikke være supermenneske men det går ikke. Prøv å fjern alt skulle, må og burde - bare fokuser på det aller viktigste og legg inn fritid, helt uten planer! Lykke til, håper det ordner seg, Anonymkode: b2e5b...966
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2018 #13 Skrevet 20. februar 2018 Dette er som å lese om meg. Bare at det er 4 mnd og ikke 6. Men likevel.... Jeg får alt, blir ikke frisk og leter etter måter å legge om livet mitt på sånn at jeg kan få det bedre. Anonymkode: 73cdf...476
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2018 #14 Skrevet 20. februar 2018 Tusen takk for svar alle sammen! Setter stor pris på råd😊 få forhåpentligvis time til lege igjen i morgen så får jeg vite litt mer om hva som skjer fremover Anonymkode: 895f1...123
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2018 #15 Skrevet 20. februar 2018 Har selv vært nesten konstant syk siden barnet begynte i barnehagen i høst. Nylig klemte det seg en omgangssyke inn mellom alle luftveisinfeksjonene, bare for å bli kraftig forkjølet så fort jeg var ferdig med å spy. I går følte jeg meg bedre men i dag er bihulebetennelsen kommet for fullt.. Øret verker også Er faktisk helt utrolig sliten om dagen. Det hadde vært godt å være hjemme fra jobb og bare hvile, men føler ikke at jeg kan det heller. Har vært masse borte de siste månedene og er relativt ny i jobben.. Det har vært et voldsomt sykefravær generelt på jobb, tror det må ha vært en veldig tøff vinter for mange. Vi får håpe på bedre tider snart, nå som det går mot vår Anonymkode: e60be...32c
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå