Gå til innhold

«Den 12.mann» med 9-åring


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har en gutt som har så lyst til å se den. Litt usikker på om den er noe for han. Sjekka aldersgrenser, og han kommer inn på 12-åregrense med meg. Men er det mye blod? På beskrivelsen på nettet står det at vold ikke er skildret i detaljer. Noen som vil vurdere? Han er jo en tøffing. Elsker Star Wars feks. 

Anonymkode: 6dd4b...0e8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ikke bra. Gir ham vrangforestillinger om Andre verdenskrig og hvor heroiske nordmenn var. Ta ham heller med på "Ukjent soldat".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, i ene scena kutter han av seg tærne på grunn av koldbrann. Det gjorde meg litt, hva skal man si... *iiish* 

jeg hadde ikke tatt med en 9 åring på den. Selv om noen voksne mener den var dårlig (jeg er ikke en av dem) så betyr ikke det at den er passende for en 9 åring. 

Anonymkode: c9b44...29b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, Catalina Culès skrev:

Passer overhodet ikke for en 9 åring, filmen burde hatt 15 års grense.

Det må vel være opp til foreldrene. Lei av denne formynderholdningen i Norge.

Anonymkode: 3aaca...8b5

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det må vel være opp til foreldrene. Lei av denne formynderholdningen i Norge.

Anonymkode: 3aaca...8b5

Enig. Hadde fint tålt dette niåring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sjokoladeknask
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det må vel være opp til foreldrene. Lei av denne formynderholdningen i Norge.

Anonymkode: 3aaca...8b5

Du er vel en sånn som mener at videospill med 18 års grense er helt greit for 9-12 åringer å spille  for de tar jo ikke «skade» av det. Det er en grunn til at filmen har den aldersgrensen og etter som jeg husker ble det frarådet av anmelder at barn på 9 år skulle se den. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Filmen viser flere scener med tortur, samt at hovedpersonen kutter av seg tærne. Ville ikke tatt med meg et barn for å se denne. 

Anonymkode: 6af4b...c67

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns det er en veldig sterk film med en sterk historie som gjorde veldig inntrykk på meg. Flere av scenene var dramatiske og jeg nærmest kjente at det vrengte seg i kroppen selv. 

Syns den er for sterk for en 9åring 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En 9-årings modenhetsnivå blir ikke høyere av at han er i følge med en voksen. Jeg synes aldersgrensen burde vært minst 15 år.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes aldersgrensen burde vært 80 år, slik at bare de som faktisk har opplevd krigen og vet at filmen bare er skamløs propaganda om hvor fantastiske gode og modige jøssinger alle nordmenn var, kan se den.

Endret av femme_folle
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min største bekymring er at niåringen vil kjede seg. Hva er ellers det verste som kan skje egentlig? Aldersgrenser på filmer og spill er bare unødvendig.

Anonymkode: b4b22...d5e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, femme_folle skrev:

Synes aldersgrensen burde vært 80 år, slik at bare de som faktisk har opplevd krigen og vet at filmen bare er skamløs propaganda om hvor fantastiske gode og modige jøssinger alle nordmenn var, kan se den.

Haha, signerer.

Anonymkode: b4b22...d5e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, femme_folle skrev:

Synes aldersgrensen burde vært 80 år, slik at bare de som faktisk har opplevd krigen og vet at filmen bare er skamløs propaganda om hvor fantastiske gode og modige jøssinger alle nordmenn var, kan se den.

Skjedde med 90 år a? ;) 

Anonymkode: 1fec9...75a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville ikke tatt med en 9-åring. Ganske deprimerende film. Er noen fæle tortur-scener, og det med at han skjærer av sin egen tå. 

Star wars er pinglete i forhold til denne filmen.

Men du gjør jo absolutt hva du vil.  Du kjenner din sønn best.

 

 

Anonymkode: d1ca8...cc5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

12 timer siden, femme_folle skrev:

Ikke bra. Gir ham vrangforestillinger om Andre verdenskrig og hvor heroiske nordmenn var. Ta ham heller med på "Ukjent soldat".

Mange nordmenn var heroiske, andre var landssvikere, og folk flest ingen av delene. Hedre de som hedres skal, og selv om filmen er overdramatisert, er den allikevel helt aktuell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er stor forskjell på Star Wars og Den 12. mann... Jeg ville ikke tatt med noen av mine da de var 9, og jeg er ganske slapp når det gjelder aldersgrenser.

Anonymkode: cda25...22a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde ikke tatt med meg en 9åring på denne filmen. Min 14åring så den, og han taklet den. 

Anonymkode: 1ab6d...18f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...