AnonymBruker Skrevet 12. juni 2019 #41 Del Skrevet 12. juni 2019 Elsker serien❤️❤️ Og kan kjenne meg veldig igjen siden jeg er i noe samme situasjon (og innser at jeg er relativt lik Lisa i personlighet🙈). Men fy søren ja, for en skuespiller Eddie er. Målløs!! Anonymkode: ae0a9...34e 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest LaptopPute Skrevet 13. juni 2019 #42 Del Skrevet 13. juni 2019 Jeg er frivillig barnløs og elsker denne serien. Kommunikasjonen deres, grensesettingen og eller mangel på den, alle de ulike relasjonene, er utrolig moro. Parterapeutene får meg til å le mest. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest hind Skrevet 13. juni 2019 #43 Del Skrevet 13. juni 2019 Som jeg lo av den episoden med gutta og cannabis-sprayen! Tragisk, men likevel hysterisk morsomt. Særlig Eddie, han er ubetalelig 🤣 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Estera Skrevet 15. juni 2019 #44 Del Skrevet 15. juni 2019 (endret) . Endret 19. juni 2019 av Estera Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Estera Skrevet 15. juni 2019 #45 Del Skrevet 15. juni 2019 (endret) On 6/10/2019 at 9:13 AM, AnonymBruker said: Haha, Lisa er så vanvittig slitsom. Er svensk selv og hun er laget for å være prototypen på kunstnerisk og grenseløs stockholmare Anonymkode: ce8b1...666 Nå er vel ikke Lisa per definisjon kunstner, men dekoratør. Den prototypen du beskriver er også slitsomme å forholde seg til, men Lisa er ikke som dem. De er heller ikke aggressive som henne, og glefser ikke til ved minste motstands vei. De er bare ekstremt ustrukturerte og ute av stand til å forplikte seg til annet enn kunsten sin, ikke fordi de nødvendigvis er så egoistiske (som Lisa), men fordi den venstre hjernehalvdelen ofte er underaktivert. Det er den derimot ikke hos Lisa, for hun kommer seg alltid til alle avtaler - i hvert fall så sant hun tjener på det selv. Hun er også ute av stand til se andre enn seg selv, ikke engang barna sine, da barn trenger sunne grenser, for å få gode liv. Men barna hennes, nei, de kan selvfølgelig ikke gjøre feil. Sett henne i en fantasy-serie, så har du Cercei Lannister på en-to-tre 😩 Endret 19. juni 2019 av Estera Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2019 #46 Del Skrevet 15. juni 2019 3 timer siden, Estera skrev: Nå er vel ikke Lisa per definisjon kunstner, men dekoratør. Den prototypen du beskriver er også slitsomme å forholde seg til, men Lisa er ikke som dem. De er heller ikke aggressive som henne, og glefser ikke til ved minste motstands vei. De er bare ekstremt ustrukturerte og ute av stand til å forplikte seg til annet enn kunsten sin, ikke fordi de nødvendigvis er så egoistiske (som Lisa), men fordi den venstre hjernehalvdelen ofte er underaktivert. Det er den derimot ikke hos Lisa, for hun kommer seg alltid til alle avtaler - i hvert fall så sant hun tjener på det selv. Hun er også ute av stand til se andre enn seg selv, ikke engang barna sine, da barn trenger sunne grenser, for å få gode liv. Men barna hennes, nei, de kan selvfølgelig ikke gjøre feil. Sett henne i en fantasy-serie, så har du Cercei Lannister på en-to-tre 😩 Hehe, hun er akkurat som en vanlig stockholmare jo. Tror du misforstår sosiale klasser og typer i sverige:) Anonymkode: ce8b1...666 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest hind Skrevet 15. juni 2019 #47 Del Skrevet 15. juni 2019 5 hours ago, Estera said: Nå er vel ikke Lisa per definisjon kunstner, men dekoratør. Den prototypen du beskriver er også slitsomme å forholde seg til, men Lisa er ikke som dem. De er heller ikke aggressive som henne, og glefser ikke til ved minste motstands vei. De er bare ekstremt ustrukturerte og ute av stand til å forplikte seg til annet enn kunsten sin, ikke fordi de nødvendigvis er så egoistiske (som Lisa), men fordi den venstre hjernehalvdelen ofte er underaktivert. Det er den derimot ikke hos Lisa, for hun kommer seg alltid til alle avtaler - i hvert fall så sant hun tjener på det selv. Hun er også ute av stand til se andre enn seg selv, ikke engang barna sine, da barn trenger sunne grenser, for å få gode liv. Men barna hennes, nei, de kan selvfølgelig ikke gjøre feil. Sett henne i en fantasy-serie, så har du Cercei Lannister på en-to-tre 😩 Er du mann? Jeg prøver å avgjøre om du er en mansplainer eller ikke, skjønner du. Men takk for fasiten. Jammen godt at noen tenker for oss og vet ting om alt og alle. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2019 #48 Del Skrevet 16. juni 2019 Er midt i serien nå, elsker den. Dette kan svenskene Anonymkode: 09f31...32c 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hyachint31 Skrevet 16. juni 2019 #49 Del Skrevet 16. juni 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er midt i serien nå, elsker den. Dette kan svenskene Anonymkode: 09f31...32c Så enig! Svenskene er rå på serier 😀 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Estera Skrevet 17. juni 2019 #50 Del Skrevet 17. juni 2019 (endret) On 6/15/2019 at 8:45 AM, hind said: Er du mann? Jeg prøver å avgjøre om du er en mansplainer eller ikke, skjønner du. Men takk for fasiten. Jammen godt at noen tenker for oss og vet ting om alt og alle. Jeg forstår at dette gikk litt for høyt for intellektet ditt, og det må jeg dessverre beklage. Vil virkelig anbefale deg å lese litt av og til, så slipper du å bli så immari trigget over de som er smartere enn deg ☺️ Og så vet jeg ikke "ting om alt og alle", men jeg er utdannet psykolog, og kjenner i hvert fall faget mitt. Vil likevel minne deg på at et forum er et sted man deler meningene sine - siden du tydeligvis ikke forstår det - og at det var jeg som startet temaet om hva jeg synes om Lisa, og da naturlig nok svarer på det andre kommenterer på det. Det heter en diskusjon, det vil si to (eller flere) mennesker som ikke er enige, og forteller hverandre hva de mener. Slå det opp - kanskje du lærer et nytt ord? Endret 17. juni 2019 av Estera Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Estera Skrevet 17. juni 2019 #51 Del Skrevet 17. juni 2019 (endret) On 6/15/2019 at 7:15 AM, AnonymBruker said: Hehe, hun er akkurat som en vanlig stockholmare jo. Tror du misforstår sosiale klasser og typer i sverige:) Anonymkode: ce8b1...666 Jeg er halvt svensk, og har like mye kontakt med min norske, som min svenske familie. I tillegg er jeg utdannet psykolog, så dette misforstår jeg nok ikke. At du og jeg er uenige er en annen sak. Godt mulig du har vært uheldig med de stockholmare'ne du har møtt, for Lisa er helt ny for meg. Håper du treffer hyggeligere stockholmare i fortsettelsen, og slutter å dra alle over en kam. Endret 17. juni 2019 av Estera Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2019 #52 Del Skrevet 17. juni 2019 1 time siden, Estera skrev: Jeg er halvt svensk, og har like mye kontakt med min norske, som min svenske familie. I tillegg er jeg utdannet psykolog, så dette misforstår jeg nok ikke. At du og jeg er uenige er en annen sak. Godt mulig du har vært uheldig med de stockholmare'ne du har møtt, for Lisa er helt ny for meg. Håper du treffer hyggeligere stockholmare i fortsettelsen, og slutter å dra alle over en kam. Går helt fint det du, jeg ER fra Stockholm og kjenner mine prototyper;) Anonymkode: ce8b1...666 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Estera Skrevet 17. juni 2019 #53 Del Skrevet 17. juni 2019 7 minutter siden, AnonymBruker said: Går helt fint det du, jeg ER fra Stockholm og kjenner mine prototyper;) Anonymkode: ce8b1...666 Da er du i tilfelle den første jeg har møtt, som har vokst opp i Sverige, og skriver perfekt norsk. Tenker nok du som meg har vokst opp i Norge, men fremfor å kalle en spade en spade og si "jeg mener" så kommer du med påstander. Og de som ikke er enige kjenner ikke til sosiale klasser i Stockholm og har også misforstått hva en stockholmare er. Modent. Vil derfor igjen understreke at egoisme er et karaktertrekk, ikke en sosial klasse, og så melder jeg meg ut av denne diskusjonen, for dette begynner å bli virkelig dumt. Håper du treffer noen hyggeligere stockholmare i fremtiden - og så er du selvfølgelig fri til å mene hva du vil, men det er også jeg 🙂 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2019 #54 Del Skrevet 17. juni 2019 Jeg begynte å se første sesong da den gikk på tv for en tid tilbake, men greide ikke å se videre etter de fikk den ormen som kjæledyr, noen som kan fortelle meg om den er med i mange episoder?😅 Har alltid hatt lyst til å se videre men har skikkelig slagefobi🙈🙈 Anonymkode: 67257...38c 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2019 #55 Del Skrevet 17. juni 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Jeg begynte å se første sesong da den gikk på tv for en tid tilbake, men greide ikke å se videre etter de fikk den ormen som kjæledyr, noen som kan fortelle meg om den er med i mange episoder?😅 Har alltid hatt lyst til å se videre men har skikkelig slagefobi🙈🙈 Anonymkode: 67257...38c Den var jo bare med i den ene episoden, såvidt jeg kan huske. Jeg har sett alle episodene på det tidspunktet de gikk på TV, så det er jo en stund siden det med slangen. Husker dermed ikke helt om den kanskje kan ha vært med litt også i episoden etter. Men den forsvant vel inni veggen der mener jeg å huske, og etter det tror jeg ikke det var noe mer snakk om den. Anonymkode: 38524...2b6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest hind Skrevet 17. juni 2019 #56 Del Skrevet 17. juni 2019 1 hour ago, Estera said: Jeg forstår at dette gikk litt for høyt for intellektet ditt, og det må jeg dessverre beklage. Vil virkelig anbefale deg å lese litt av og til, så slipper du å bli så immari trigget over de som er smartere enn deg ☺️ Og så vet jeg ikke "ting om alt og alle", men jeg er utdannet psykolog, og kjenner i hvert fall faget mitt. Vil likevel minne deg på at et forum er et sted man deler meningene sine - siden du tydeligvis ikke forstår det - og at det var jeg som startet temaet om hva jeg synes om Lisa, og da naturlig nok svarer på det andre kommenterer på det. Det heter en diskusjon, det vil si to (eller flere) mennesker som ikke er enige, og forteller hverandre hva de mener. Slå det opp - kanskje du lærer et nytt ord? Doktorgrad her også, så det er neppe intelligensen det skorter på Jeg oppfattet deg som noe av en bedreviter og gjør det fortsatt når jeg leser gjennom den siste kommentaren. Meninger er bra, men det er ikke nødvendig å oppføre seg som en småskolelærer som snakker til tredjeklassinger når man snakker med voksne om et såpass lett tema som TV-underholdning. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2019 #57 Del Skrevet 17. juni 2019 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Den var jo bare med i den ene episoden, såvidt jeg kan huske. Jeg har sett alle episodene på det tidspunktet de gikk på TV, så det er jo en stund siden det med slangen. Husker dermed ikke helt om den kanskje kan ha vært med litt også i episoden etter. Men den forsvant vel inni veggen der mener jeg å huske, og etter det tror jeg ikke det var noe mer snakk om den. Anonymkode: 38524...2b6 Okei, takk!😀 Kanskje jeg prøver meg igjen da😊 Anonymkode: 67257...38c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2019 #58 Del Skrevet 17. juni 2019 Jeg er dekoratør, slik som Lisa. Jeg kan kjenne meg igjen i henne når det kommer til det meste bortsett fra dette med arven, jeg kunne aldri forlangt noe slikt. Elsker serien og har nettopp sett de to siste episodene. Håper det kommer mer! Anonymkode: fe62c...d89 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2019 #59 Del Skrevet 17. juni 2019 Liker serien. Synes Patrik virker som en utrolig sur og kjedelig type. Hadde aldri orket å leve med en sånn type. Synes Martin virker mye varmere, selv om han også har sitt 😅 Anonymkode: ea9cb...030 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2019 #60 Del Skrevet 17. juni 2019 Kommer sesong 4? Anonymkode: fc350...d82 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå