Gå til innhold

Hva spiser dere, omgangsyke

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hva spiser dere når dere har dette? Kastet opp i går, men ikke i dag. Er småkvalm, oppblåst mage (for å si det mildt!), men er sulten. Har drukket mye pepsimax, vet kullsyre ikke er bra, nen det er det jeg har hatt lyst på. 

Hva bør man spise? 

Anonymkode: 3aeba...1ed

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du bør drikke sukker-cola når du har omgangssyke.

Anonymkode: 77029...5bc

Skrevet

Ristet brød med smør, salt potetgull, grønne epler og pærer. Jeg drikker en blanding av farris og eplejuice. Synes ikke cola hjelper stort.

Skrevet

Du bør holde deg unna sukkerfri brus, det er mye bedre for magen med vanlig cola feks (eller Pepsi). 

I tilleg ymse utgaver av kjeks. 

Loff med hvitost når formen smått begynner å komme seg. 

Småååå slurker med væske, gjerne 50/50 eplemost og farris, da får du i deg gode salter. 

Anonymkode: 538c6...399

Skrevet
Akkurat nå, toothfairy skrev:

Ristet brød med smør, salt potetgull, grønne epler og pærer. Jeg drikker en blanding av farris og eplejuice. Synes ikke cola hjelper stort.

Eneste grunnen til at jeg drikker cola er fordi det er mye bedre å kaste opp enn bare magesyre 😅

Skrevet

Har bestilt farris fra butikken :D hmm.. Loff og salt kjeks kanskje

Skrevet

De 2-3 første dagene spiser jeg ingenting, drikker blanding av Farris og eplejuice i små slurker. Fra dag 4 klarer jeg som regel et par salte kjeks eller First Price baguetter uten pålegg. Etter litt over ei uke spiser jeg forholdsvis normalt, men unngår melkeprodukter i 2-3 uker.

Anonymkode: d436a...fc7

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

De 2-3 første dagene spiser jeg ingenting, drikker blanding av Farris og eplejuice i små slurker. Fra dag 4 klarer jeg som regel et par salte kjeks eller First Price baguetter uten pålegg. Etter litt over ei uke spiser jeg forholdsvis normalt, men unngår melkeprodukter i 2-3 uker.

Anonymkode: d436a...fc7

Oj! De fleste omgangssyke virus varer i Max 48 timer. 

Anonymkode: f6eea...cfb

• Liker 2
Skrevet

TS her

Jeg begynner å føle meg ganske "bra". Magen er vrang og jeg er småkvalm, men sulten. Og jeg er på dag 2. Ikke kastet opp i dag, men i går. 

Skrevet

Drikke: Vanlig Cola eller blanding av Farris og Eplejuice. 

Mat: Ristet loff uten noe på i starten, for deretter å prøve noe pålegg (ost for eks.) :) Marie kjeks og Ritz.

Anonymkode: 2b619...c3b

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

TS her

Jeg begynner å føle meg ganske "bra". Magen er vrang og jeg er småkvalm, men sulten. Og jeg er på dag 2. Ikke kastet opp i dag, men i går. 

Spis litt men hyppigere enn du ville gjort til vanlig sånn at det ikke blir for mye for magen :) 

Skrevet

Tynn havresuppe, byggavkok og loff, sper iblant på med potetskruer ol. Har gjerne litt salt og sukker i suppene.

Skrevet

Druer😀 Kalde og gode😀

Og salte skruer 😀 

Anonymkode: 52902...e85

Skrevet

Jeg kan ikke drikke brus med sukker, så jeg nipper kald Pepsi Max og prøver meg på Kornmokjeks av den grove typen uten sukker.

Har også hatt den forbaskede novo’en i dag. 

Veldig sliten nå, men ikke kastet opp på et par timer, så jeg håper på bedring nå.

Anonymkode: b062e...5f8

Skrevet

Appelsin og cola 😍 nå er det også gode nashi pærer i butikkene ♡ 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...