Salamanderr Skrevet 18. februar 2018 #1 Skrevet 18. februar 2018 Jeg har en BMI på litt over 18 nå, altså er jeg undervektig. Hele livet har jeg vært tynn og har ønsket om å legge på meg, men sliter med det. Jeg trener ca 1-3 ganger uka, men lite utholdenhetstrening. Jeg prøver å bygge muskler, bruker derfor også gainer som jeg blander med helmelk. Problemet mitt er at jeg lurer på om jeg er for usunn. Jeg lar meg selv spise det jeg har lyst på, altså ofte usunne ting. Ikke alltid da, men spiser en del usunne snacks. Jeg har for første gang utviklet litt større mage mens resten av kroppen er tynn. Jeg har ikke veldig stor appetitt som gjør at jeg spiser spesielt lite middag og sliter med det. Er det dumt av meg å spise slik som jeg gjør?
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2018 #2 Skrevet 18. februar 2018 Vil du bygge kropp må du gi den det den trenger i form av ordentlige måltider, med sunn mat. Anonymkode: 18aa5...75b
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2018 #3 Skrevet 18. februar 2018 Jeg var syk en lengre periode som gjorde at jeg måtte opp i vekt. Det er bare en løsning og det er å presse i seg mat. Jeg spiste ca hver time og hadde en porsjon middag som MÅTTE ned, så om jeg ikke greide å spise den opp med en gang ventet jeg en liten stund før jeg spiste opp resten. Brakk meg masse i begynnelsen før matlysten økte. Anonymkode: b178c...999
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2018 #4 Skrevet 18. februar 2018 Det er i hvert fall veldig mye sunnere å være for tynn enn for tjukk Anonymkode: 819bd...e4d
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2018 #5 Skrevet 18. februar 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Det er i hvert fall veldig mye sunnere å være for tynn enn for tjukk Anonymkode: 819bd...e4d Det kan diskuteres. Hjerteproblemer og beinskjørhet er to ting som kan være alvorlig. Man trenger ikke være veldig tynn før man får hjerteproblem. Det er svært individuelt. Jeg mister mens ved BMI på under 20 imens andre kan ha mens når de har BMI på 18. Anonymkode: b178c...999 1
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2018 #6 Skrevet 19. februar 2018 16 hours ago, Salamanderr said: Jeg har en BMI på litt over 18 nå, altså er jeg undervektig. Hele livet har jeg vært tynn og har ønsket om å legge på meg, men sliter med det. Jeg trener ca 1-3 ganger uka, men lite utholdenhetstrening. Jeg prøver å bygge muskler, bruker derfor også gainer som jeg blander med helmelk. Problemet mitt er at jeg lurer på om jeg er for usunn. Jeg lar meg selv spise det jeg har lyst på, altså ofte usunne ting. Ikke alltid da, men spiser en del usunne snacks. Jeg har for første gang utviklet litt større mage mens resten av kroppen er tynn. Jeg har ikke veldig stor appetitt som gjør at jeg spiser spesielt lite middag og sliter med det. Er det dumt av meg å spise slik som jeg gjør? Selvsagt. Hvorfor tror du det ikke er det? Anonymkode: 1542a...d57
Salamanderr Skrevet 19. februar 2018 Forfatter #7 Skrevet 19. februar 2018 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Selvsagt. Hvorfor tror du det ikke er det? Anonymkode: 1542a...d57 Jeg skjønner at man bør spise så sunt som mulig, men da jeg sliter med å få i meg nok mat så tenker jeg at det er lurt å spise hva enn jeg får i meg isteden for å spise altfor lite. Det var kanskje et dumt spørsmål :-) Er bare redd for å bli enda tynnere.
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2018 #8 Skrevet 19. februar 2018 Du får ingen kroppsfett i andre steder enn magen fordi du gir ikke ordentlig næring til kroppen. Spis kjøtt eller annen hoved protein, spis sunn fett slik som nøtter, grønnsaker, frukt osv. Usunne mat bidrar ikke til muskeløkning fordi det stoffet fra usunne mat er meste av usunne fett og vil ligge igjen i magen istedenfor. Skal du bygge muskler må du også spise mye proteiner, men jeg ville heller å ha fokusert på øke vekten før du bygger muskler- samme gjelder de som må ned i vekt, de fokuserer som regel på nedgang av vekt og så bygge muskler. Man kan ikke gjøre begge samtidig. Anonymkode: 9f629...d0d
Salamanderr Skrevet 19. februar 2018 Forfatter #9 Skrevet 19. februar 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Du får ingen kroppsfett i andre steder enn magen fordi du gir ikke ordentlig næring til kroppen. Spis kjøtt eller annen hoved protein, spis sunn fett slik som nøtter, grønnsaker, frukt osv. Usunne mat bidrar ikke til muskeløkning fordi det stoffet fra usunne mat er meste av usunne fett og vil ligge igjen i magen istedenfor. Skal du bygge muskler må du også spise mye proteiner, men jeg ville heller å ha fokusert på øke vekten før du bygger muskler- samme gjelder de som må ned i vekt, de fokuserer som regel på nedgang av vekt og så bygge muskler. Man kan ikke gjøre begge samtidig. Anonymkode: 9f629...d0d Ok jeg skjønner. Takk for tips! Er det greit å drikke gainer etter trening? Jeg er allergisk mot mye mat, slik som all frukt, nøtter, bønner, rå grønnsaker.
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2018 #10 Skrevet 19. februar 2018 5 minutter siden, Salamanderr said: Ok jeg skjønner. Takk for tips! Er det greit å drikke gainer etter trening? Jeg er allergisk mot mye mat, slik som all frukt, nøtter, bønner, rå grønnsaker. Jeg tror det er greit men ville sikkert ikke ha hjulpet mye. Jeg anbefaler deg å gå til legen/erneæingsfysiolog som kan gi deg en skreddsydd kosthold plan avhengig av din vekt, allergi og treningsforhold Da blir det sikkert mye enklere for deg å forholde deg til spisingen og hva du kan spise. Lykke til! Anonymkode: 9f629...d0d
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2018 #11 Skrevet 19. februar 2018 12 minutter siden, Salamanderr said: Jeg skjønner at man bør spise så sunt som mulig, men da jeg sliter med å få i meg nok mat så tenker jeg at det er lurt å spise hva enn jeg får i meg isteden for å spise altfor lite. Det var kanskje et dumt spørsmål :-) Er bare redd for å bli enda tynnere. Å ikke dø litt, er bedre enn å ikke dø mye. Men det betyr ikke at det er bra at du fortsetter som du gjør og ikke tar tak. En alkoholiker som drikker 4 av 7 dager er bedre enn en som drikker 7 av 7, men ingen av de er bra eller sunne Når du fortsetter å velge snacks istedetfor å lete etter mat du klarer spise, så er det like dumt som å drikke alkohol istedetfor å spise middag. Bare at det er godt mulig du ville dødd raskere enn en alkoholiker da du ikke får den næringen du trenger og har for lav vekt, noe som kan føre til en rekke alvorlige sykdommer og også hjertestans som kan føre til døden Anonymkode: 1542a...d57
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2018 #12 Skrevet 19. februar 2018 Nå sier du ikke så mye om hva du spiser, bare at du spiser "usunn snacks". Jeg tenker at gainer med helmelk ikke er noe usunt for deg, men kanskje du skal bytte ut den "usunne snacksen" med noe annet. Spis vanlig mat. Et par brødskiver til frokost, et par brødskiver til lunsj, en god middag og en yoghurt og frukt til kveldsmat. Du kan fint spise mer enn det også, men jeg tenker det bør være overkommelig for deg. Jeg er også tynn og spiser til tider usunne snacks, men jeg tenker det går greit så lenge den usunne snacksen ikke erstatter de vanlige måltidene Anonymkode: 35ba5...e31
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå