AnonymBruker Skrevet 18. februar 2018 #1 Del Skrevet 18. februar 2018 Hvor lenge bør den stå i og hvor kaldt bør det være når man begynner å bruke den? Jeg er litt usikker. Anonymkode: 04d4e...633 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Commander Skrevet 18. februar 2018 #2 Del Skrevet 18. februar 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Hvor lenge bør den stå i og hvor kaldt bør det være når man begynner å bruke den? Jeg er litt usikker. Anonymkode: 04d4e...633 Enkelt fortalt saa har motoren det best mellom 80-90 grader. Da smorer olja best og motoren slites minst. Saa bruke motorvarmer er bra for motoren uansett utetemperatur. 20minutter er bedre enn 0 minutter. Hvis du har en defa varmer er den paa ca 600w. Etter ca.3 timer avgir motoren like mye varme som den blir tilfoert. Saa jeg vil si at mer enn 3 timer er bortkastet energi. Da vil motoren oppnaa rundt 50 grader og blir ikke varmere.. Oppsummert. Bruk varmer, men mer enn 3timer er unodvendig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Englejenta Skrevet 18. februar 2018 #3 Del Skrevet 18. februar 2018 Ok,takk for fin forklaring og takker så mye for svar :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tdm900 Skrevet 18. februar 2018 #4 Del Skrevet 18. februar 2018 5 timer siden, Englejenta skrev: Ok,takk for fin forklaring og takker så mye for svar :-) Bruker motorvarmer fra ca.-5 og kaldere hele vinteren. Da den står i garasjen er den på en time før jeg kjører, på jobb er den satt til 2 timer før jeg skal hjem. Du kan sette den til å gå på etter temperatur, eller timer før du skal kjøre. På min varmer som kalles Smartstart fra Defa kan du også ha to profiler etter hvem som skal ha varmet motor. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2018 #5 Del Skrevet 19. februar 2018 Vi som har kabel må evt bruke tidsur. På firmabilen er det dieselvarmer, den står på høst, vinter og vår. Den ordner seg selv, programmerer bare klokkeslettet jeg vil kjøre. Anonymkode: 981ce...dea Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Commander Skrevet 19. februar 2018 #6 Del Skrevet 19. februar 2018 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Vi som har kabel må evt bruke tidsur. På firmabilen er det dieselvarmer, den står på høst, vinter og vår. Den ordner seg selv, programmerer bare klokkeslettet jeg vil kjøre. Anonymkode: 981ce...dea Diesel varmere som Webasto er på minst 3000 watt. Da går det selvsagt raskere. De er ofte forhåndsprogrammert til å virke 30 eller 60 minutter ved oppstart. Defa er som regel 600w, kupevarmere gjerne 1400w. Totalt 2000w. Slik at det holder med 10A kurs. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå