Gå til innhold

Underlivet brenner :(

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg fikk en rift i underlivet for noen dager siden og det begynte å klø en del på labia, etter å ha googlet litt så prøvde jeg å bruke kokosolje der nede for å lindre. Det skulle jeg ikke gjort! Underlivet mitt fikk tydeligvis en form for allergisk reaksjon siden alt ble dobbelt så stort, utrolig ømt, og vondt. Det klør fremdeles og jeg klarte dessverre å klø meg en del i natt, så nå føles det ut som helle underlivet brenner :( Sitter på en pose med frosne erter og tenker å kjøpe yoghurt naturell i morgen. 

Bør jeg få en legetime også? I tilfelle jeg trenger antibiotika?

(ps jeg tror at kløingen kan komme fra av at jeg holder på å utvikle eksem på indre kjønnslepper.... heldige meg) 

Anonymkode: 45ab3...2e1

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Om du sitter på frosne erter kan du få frostskader. Man trenger ikke antibiotika mot allergisk reaksjon. 

Anonymkode: 46578...a1a

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg fikk en rift i underlivet for noen dager siden og det begynte å klø en del på labia, etter å ha googlet litt så prøvde jeg å bruke kokosolje der nede for å lindre. Det skulle jeg ikke gjort! Underlivet mitt fikk tydeligvis en form for allergisk reaksjon siden alt ble dobbelt så stort, utrolig ømt, og vondt. Det klør fremdeles og jeg klarte dessverre å klø meg en del i natt, så nå føles det ut som helle underlivet brenner :( Sitter på en pose med frosne erter og tenker å kjøpe yoghurt naturell i morgen. 

Bør jeg få en legetime også? I tilfelle jeg trenger antibiotika?

(ps jeg tror at kløingen kan komme fra av at jeg holder på å utvikle eksem på indre kjønnslepper.... heldige meg) 

Olje i underlivet er ikke noe særlig inteligent å påføre, særlig ikke når du har sår. 

Erter eller andre frosne ting gir deg frostskader på et særs sensitiv hudområde. Alt dette må du avslutte. Holder du ikke ut så får du dra på legevakten, eller vente til i morgen og oppsøke fastlegen. 

Anonymkode: 2dff2...5ad

• Liker 2
Skrevet

Lege i morgen om det ikke er bedring, eventuelt legevakt før dersom du har feber eller det kommer puss fra området (viktig at du undersøker). 

Ta gjerne en god dose paracett for å lindre, du kan legge til en maksdose ibux om det ikke hjelper. Kan være området bare trenger litt ro fra kløing og isposer. Har du zyrtec liggende, eller et apotek i nærheten, kan du også ta dette (allergipille, relativt ufarlig). 

Anonymkode: 6e01b...ea2

Skrevet
15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Om du sitter på frosne erter kan du få frostskader. Man trenger ikke antibiotika mot allergisk reaksjon. 

Anonymkode: 46578...a1a

Sitter ikke direkte på ertene. Har et linhåndkle som er pakket flere ganger godt rundt slik at det er kjølig, men ikke iskaldt 

TS 

Skrevet

Har du vasket bort fettet du påførte? Hvis ikke, vask det forsiktig vekk med f.eks. Lactacyd. Påfør gjerne en mild, parfymefri krem.

Anonymkode: 4e167...8c6

• Liker 1
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har du vasket bort fettet du påførte? Hvis ikke, vask det forsiktig vekk med f.eks. Lactacyd. Påfør gjerne en mild, parfymefri krem.

Anonymkode: 4e167...8c6

Ikke parfymeri krem, locobase må du smøre med. Da blir det straks bedre. Ikke bruke såpe, skyll med varmt vann. Kjøp vivag, og bruk det i noen dager. 

Anonymkode: f1636...23c

Skrevet

Apoteker har bedøvende krem  , å den fungerer ganske bra! Virker innen ca 5 min. 

Men ellers ta en tur til legen

Anonymkode: e2ae0...81a

Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Apoteker har bedøvende krem  , å den fungerer ganske bra! Virker innen ca 5 min. 

Den skal ikke påføres sår hud! Gud for noen råd enkelte kommer med på dette underforumet. 

• Liker 3
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Å her har man et flott eksempel på hvorfor det er dumt å ta råd fra fremmede uvitende mennesker på et forum. 

Anonymkode: 0282e...550

Skrevet
41 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Den skal ikke påføres sår hud! Gud for noen råd enkelte kommer med på dette underforumet. 

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Å her har man et flott eksempel på hvorfor det er dumt å ta råd fra fremmede uvitende mennesker på et forum. 

Anonymkode: 0282e...550

Sykt rart at legen så jeg skulle kjøpe det til underlivs herpes da. .. Det er nok dere som tar meget feil her .. Tydeligvis ikke deres råd man skal følge. 

Her er kremen TS https://www.vitusapotek.no/xylocain-salve-5-%-10-g/p/014387

Dere andre burde tie,  når dere ikke vet bedre

• Liker 1
Skrevet

Altså... hva er vitsen med å putte mat i underlivet? Kan du ikke heller dra på apoteket og kjøpe ting som er laget for underlivet? 
Enten så drar du til apoteket og ber om råd. Eller så får du dra til fastlegen. Slutt å behandle deg selv med matvarer. 

Anonymkode: bdc87...c7f

• Liker 1
Skrevet

Å nei og nei. Mat skal i munnen, og ikke i underlivet. Vil heller ikke anbefale å sitte på frosne ting da det fort kan bli en urinveisinfeksjon, noe som gjør alt tjue ganger verre.

Ta deg en tur til legen i morgen du, så får du tips fra fagpersonell:)

Skrevet

huff da. Kom deg til legen.  Hvis du føler du ikke kan vente, oppsøk legevakta!

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Altså... hva er vitsen med å putte mat i underlivet? Kan du ikke heller dra på apoteket og kjøpe ting som er laget for underlivet? 
Enten så drar du til apoteket og ber om råd. Eller så får du dra til fastlegen. Slutt å behandle deg selv med matvarer. 

Anonymkode: bdc87...c7f

Kokosolje er jo et "godkjent" glidemiddel :klo: Er student så velger nok litt vel lettvindte og billige løsninger hehe... 

Skrevet
18 minutter siden, Khloe skrev:

Å nei og nei. Mat skal i munnen, og ikke i underlivet. Vil heller ikke anbefale å sitte på frosne ting da det fort kan bli en urinveisinfeksjon, noe som gjør alt tjue ganger verre.

Ta deg en tur til legen i morgen du, så får du tips fra fagpersonell:)

Kokosolje kan jo brukes som glidemiddel og yoghurt naturell er jo også anbefalt å putte der nede for å oppnå ønsket pH balanse? :klo: Sitter ikke på frosne ting nå lengre, men det hjalp :) 

Nå jeg egentlig helt fin, får håpe at jeg ikke klør mer i løpet av natten!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...