AnonymBruker Skrevet 18. februar 2018 #1 Skrevet 18. februar 2018 Hvordan kan man bli mere selvsikker? Jeg sliter så veldig når jeg blir forelsket. Datet en fyr siden desember. Har selvsagt klart å falle skikkelig for han. Og har opparbeidet en avhengighet nærmest, av hans kontakt /bekreftelse. Og har store problemer med å stole på han. Eks i går kveld hørte jeg ikke noe fra han og fikk ingen nattamelding. Nå er jeg overbevist om at han var ute og traff noen andre og lå med dem. Blir også veldig stressa /urolig om jeg sender han melding om at jeg savner han eller andre slike ting og han ikke svarer det samme. Da føler jeg meg skikkelig underlegen og angrer på at jeg skrev det.. Ønsker ikke å la denne relasjonen påvirke meg så mye som den gjør, hvordan kan jeg bli bedre? Jeg kjenner på frykt for at han skal finne noen bedre, og jeg er redd for at han ljuger til meg og møter andre bak min rygg. Jeg stalker fb-siden hans og blir irritert når han har kommentert på andre jenters bilder, selv om dette kan være flere år siden. Vi har litt avstand mellom oss, og når vi ikke ses savner jeg han så mye at jeg nesten blir sur, særlig om jeg ikke føler at det er gjensidig. Er veldig var på ordlyden hans i sms osv, og merker fort om han er kort osv på mld. Vil egentlig bare at det skal være som helt i starten, da vi snappet og tekstet skikkelig skikkelig mye. Men det er kanskje ikke normalt å holde på sånn så lenge? Et problem er også at etter at vi har vært sammen så blir jeg veldig needy på kontakt og bekreftelse mens han er motsatt, han er mer slik når det er et par dager eller dagen før vi møtes. Er gutter og jenter veldig ulike når det gjelder behov for kontakt og hva vi legger i det? Hvor mye kontakt er det vanlig å ha i en slik fase? Anonymkode: 9d4cd...f95
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2018 #2 Skrevet 18. februar 2018 Jeg tror ikke jeg har noen råd, men er akkurat i samme situasjon. Vi har bare vært ute tre ganger, men jeg har aldri vært så tiltrukket av noen andre før. Og jeg tolker alt, og blir helt gal av å ikke få bekreftelse. Jeg føler meg også veldig needy og masete. Så har ingen råd, men vet hvordan du har det. Anonymkode: 51499...7fc
Gjest Era Vulgaris Skrevet 18. februar 2018 #3 Skrevet 18. februar 2018 Lettere sagt enn gjort, men prøv å tenke at det går som det går. Velger han å holde på med andre, er det ingenting du får gjort med det. Brutalt, men sant. Og ved å være sur, masete og needy, skremmer du han heller vekk enn å få bekreftelser, og da blir det motsatt effekt av hva du ønsker. Det mest positive du kan gjøre, er å prøve å være litt mer laid back. Jeg vet det er kjempevanskelig, men du vinner på det i lengden. Og hvis han ikke er interessert nok, er det vel ikke han du vil ha? Man vil jo ha noen som føler det samme som en selv.
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2018 #4 Skrevet 18. februar 2018 1 time siden, Era Vulgaris skrev: Lettere sagt enn gjort, men prøv å tenke at det går som det går. Velger han å holde på med andre, er det ingenting du får gjort med det. Brutalt, men sant. Og ved å være sur, masete og needy, skremmer du han heller vekk enn å få bekreftelser, og da blir det motsatt effekt av hva du ønsker. Det mest positive du kan gjøre, er å prøve å være litt mer laid back. Jeg vet det er kjempevanskelig, men du vinner på det i lengden. Og hvis han ikke er interessert nok, er det vel ikke han du vil ha? Man vil jo ha noen som føler det samme som en selv. Ja. Jeg prøver å unngå å mase på med meldinger og lignende. Men jeg blir så lei meg når han dropper å sende nattamelding.. Og når han da dropper å si noe dagen etterpå også blir jeg bare skikkelig lei meg. Ser han har vært aktiv men ikke gitt noen lyd fra seg. Vet ikke om jeg liksom kan kreve eller forvente dette så tidlig i relasjonen vår. Men det plager meg iallefall og jeg sitter kun og tenker at han har vært ute på fylla og hatt med seg jenter hjem o. l, og at greia vår bare går over nå. Skulle ønske jeg var den siste han tenkte på om kvelden og første om morgenen, slik det stort sett er for meg. Er damer og menn ulike på sånt eller har han mistet interessen? Anonymkode: 9d4cd...f95
Gjest Era Vulgaris Skrevet 18. februar 2018 #5 Skrevet 18. februar 2018 19 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja. Jeg prøver å unngå å mase på med meldinger og lignende. Men jeg blir så lei meg når han dropper å sende nattamelding.. Og når han da dropper å si noe dagen etterpå også blir jeg bare skikkelig lei meg. Ser han har vært aktiv men ikke gitt noen lyd fra seg. Vet ikke om jeg liksom kan kreve eller forvente dette så tidlig i relasjonen vår. Men det plager meg iallefall og jeg sitter kun og tenker at han har vært ute på fylla og hatt med seg jenter hjem o. l, og at greia vår bare går over nå. Skulle ønske jeg var den siste han tenkte på om kvelden og første om morgenen, slik det stort sett er for meg. Er damer og menn ulike på sånt eller har han mistet interessen? Anonymkode: 9d4cd...f95 Hvor lenge har dere holdt på? Hvor gamle er dere? Helt ærlig, så virker han jo ikke superivrig akkurat nå. Vet at det ikke er det du vil høre, men det kan virke sånn. Du må nesten bare prøve å tenke at hvis han ikke gir mer enn dette, bør han ikke være så viktig for deg heller. Jeg tror ikke damer og menn er så ulike, det hele koker ned til hvor interessert man er.
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2018 #6 Skrevet 18. februar 2018 5 minutter siden, Era Vulgaris skrev: Hvor lenge har dere holdt på? Hvor gamle er dere? Helt ærlig, så virker han jo ikke superivrig akkurat nå. Vet at det ikke er det du vil høre, men det kan virke sånn. Du må nesten bare prøve å tenke at hvis han ikke gir mer enn dette, bør han ikke være så viktig for deg heller. Jeg tror ikke damer og menn er så ulike, det hele koker ned til hvor interessert man er. Du har nok rett... Han er 29,jeg er 32. Vi har holdt på snart i tre mnd. Fy søren dette er bare forferdelig. Anonymkode: 9d4cd...f95
Gjest Era Vulgaris Skrevet 18. februar 2018 #7 Skrevet 18. februar 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du har nok rett... Han er 29,jeg er 32. Vi har holdt på snart i tre mnd. Fy søren dette er bare forferdelig. Anonymkode: 9d4cd...f95 Det skjønner jeg godt Må si jeg trodde dere var yngre, men dette "spillet" forekommer visst i alle aldre Tre måneder er ofte en "make or brake-fase", synes jeg. Det gjerne rundt den tiden en finner ut om det er noe en ønsker å satse videre på eller ikke. Hvis jeg var deg, ville jeg tatt kontakt og spurt han rett ut om han er seriøs med deg eller ikke. Vær litt tøff og fortell han at det eneste som teller er hva han gjør, ikke hva han sier.
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2018 #8 Skrevet 18. februar 2018 2 minutter siden, Era Vulgaris skrev: Det skjønner jeg godt Må si jeg trodde dere var yngre, men dette "spillet" forekommer visst i alle aldre Tre måneder er ofte en "make or brake-fase", synes jeg. Det gjerne rundt den tiden en finner ut om det er noe en ønsker å satse videre på eller ikke. Hvis jeg var deg, ville jeg tatt kontakt og spurt han rett ut om han er seriøs med deg eller ikke. Vær litt tøff og fortell han at det eneste som teller er hva han gjør, ikke hva han sier. Ja, kanskje bare gjøre det. Eller bare trekke meg stille og rolig tilbake slik som han gjør.. Det er igrunn på dette tidspunktet jeg pleier å backe ut for å forsvare meg selv. Dette "spillet" hadde jeg trodd jeg skulle sluppet unna. 😏😣 Anonymkode: 9d4cd...f95
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2018 #9 Skrevet 18. februar 2018 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvordan kan man bli mere selvsikker? Jeg sliter så veldig når jeg blir forelsket. Datet en fyr siden desember. Har selvsagt klart å falle skikkelig for han. Og har opparbeidet en avhengighet nærmest, av hans kontakt /bekreftelse. Og har store problemer med å stole på han. Eks i går kveld hørte jeg ikke noe fra han og fikk ingen nattamelding. Nå er jeg overbevist om at han var ute og traff noen andre og lå med dem. Blir også veldig stressa /urolig om jeg sender han melding om at jeg savner han eller andre slike ting og han ikke svarer det samme. Da føler jeg meg skikkelig underlegen og angrer på at jeg skrev det.. Ønsker ikke å la denne relasjonen påvirke meg så mye som den gjør, hvordan kan jeg bli bedre? Jeg kjenner på frykt for at han skal finne noen bedre, og jeg er redd for at han ljuger til meg og møter andre bak min rygg. Jeg stalker fb-siden hans og blir irritert når han har kommentert på andre jenters bilder, selv om dette kan være flere år siden. Vi har litt avstand mellom oss, og når vi ikke ses savner jeg han så mye at jeg nesten blir sur, særlig om jeg ikke føler at det er gjensidig. Er veldig var på ordlyden hans i sms osv, og merker fort om han er kort osv på mld. Vil egentlig bare at det skal være som helt i starten, da vi snappet og tekstet skikkelig skikkelig mye. Men det er kanskje ikke normalt å holde på sånn så lenge? Et problem er også at etter at vi har vært sammen så blir jeg veldig needy på kontakt og bekreftelse mens han er motsatt, han er mer slik når det er et par dager eller dagen før vi møtes. Er gutter og jenter veldig ulike når det gjelder behov for kontakt og hva vi legger i det? Hvor mye kontakt er det vanlig å ha i en slik fase? Anonymkode: 9d4cd...f95 Dette kunne jeg nesten skrevet om meg selv. Det er et sant H****** i datingfasen. Mye usikkerhet, sjalusi, stress og tanker. Men skal prøve å gi deg noen råd. Ikke sjekk facebooken hans, hold deg helt unna den. De tankene du har om at han er med andre osv. - prøv å spørre deg selv om du har bevis for dette. Så vet du at alt blir lettere når dere møtes fysisk, det er verst når dere ikke er med hverandre. Prøv å holde ut usikkerheten de dagene dere ikke er med hverandre. Jeg lover deg at denne usikkerheten roer seg etter noen måneder, det er i starten det er verst. Hold ut og ikke ta det utover han! Anonymkode: cc53e...78e
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2018 #10 Skrevet 18. februar 2018 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dette kunne jeg nesten skrevet om meg selv. Det er et sant H****** i datingfasen. Mye usikkerhet, sjalusi, stress og tanker. Men skal prøve å gi deg noen råd. Ikke sjekk facebooken hans, hold deg helt unna den. De tankene du har om at han er med andre osv. - prøv å spørre deg selv om du har bevis for dette. Så vet du at alt blir lettere når dere møtes fysisk, det er verst når dere ikke er med hverandre. Prøv å holde ut usikkerheten de dagene dere ikke er med hverandre. Jeg lover deg at denne usikkerheten roer seg etter noen måneder, det er i starten det er verst. Hold ut og ikke ta det utover han! Anonymkode: cc53e...78e Ja det beskriver på en god måte hvordan jeg har det nå!! Et helvete. Og hvorfor er det ikke slik for guttene? Dette tar så mye plass hos meg, og jeg ønsker virkelig ikke å ha det slik.. Nå kommer jeg uansett ikke til å ta noe mer kontakt eller initiativ til og møtes. Trekker meg rett og slett unna uten å bli sur såklart. Dette helvetet er jo nesten grunn nok til å bare kutte ut hele datingen. Anonymkode: 9d4cd...f95
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2018 #11 Skrevet 18. februar 2018 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja det beskriver på en god måte hvordan jeg har det nå!! Et helvete. Og hvorfor er det ikke slik for guttene? Dette tar så mye plass hos meg, og jeg ønsker virkelig ikke å ha det slik.. Nå kommer jeg uansett ikke til å ta noe mer kontakt eller initiativ til og møtes. Trekker meg rett og slett unna uten å bli sur såklart. Dette helvetet er jo nesten grunn nok til å bare kutte ut hele datingen. Anonymkode: 9d4cd...f95 Ja, og det er nok derfor mange blir i dårlige forhold fordi de ikke orker å gå gjennom den fasen en gang til. Anonymkode: cc53e...78e
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2018 #12 Skrevet 18. februar 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja, og det er nok derfor mange blir i dårlige forhold fordi de ikke orker å gå gjennom den fasen en gang til. Anonymkode: cc53e...78e Ja, kanskje... Det er et lite mareritt igrunn Anonymkode: 9d4cd...f95
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2018 #13 Skrevet 18. februar 2018 Men er det slik for alle? Trodde jeg skulle unngå å bli slik denne gangen.. Men nei. Anonymkode: 9d4cd...f95
Gjest Era Vulgaris Skrevet 18. februar 2018 #14 Skrevet 18. februar 2018 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Men er det slik for alle? Trodde jeg skulle unngå å bli slik denne gangen.. Men nei. Anonymkode: 9d4cd...f95 Ikke for alle, og ikke hver gang, men de fleste av oss har vel opplevd dette. Sånn i etterpåklokskapens tegn skulle jeg ønske jeg hadde klart å være så tøff i mellomfasen ved tidligere anledninger, så hadde jeg nok spart meg for mange påkjenninger. Det er først nå, hvor jeg faktisk innser at jeg er verdt mer enn slik tull, at jeg klarer å gi blaffen hvis interessen ikke er gjensidig.
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2018 #15 Skrevet 18. februar 2018 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Men er det slik for alle? Trodde jeg skulle unngå å bli slik denne gangen.. Men nei. Anonymkode: 9d4cd...f95 Alle opplever usikkerhet i starten, men for noen er det mye verre enn andre. Jeg har en venninne som er ganske rolig og lite følelsesstyrt, men hun blir også stresset i datingfasen. Anonymkode: cc53e...78e
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2018 #16 Skrevet 18. februar 2018 Tror dette er mer personavhengig enn at det går på kjønn. Jeg ville ikke tolket færre sms etc. enn i starten som manglende interesse. Helt normalt at det blir mindre intens kontakt etter hvert som man har truffet hverandre regelmessig, man kan jo ikke tekste dagen lang akkurat. De fleste har jobb/skole/fritidsgreier som tar en del tid, og som ikke kan avbrytes hele tiden. I starten er man kanskje på 24/7, men så ser man hvilken vei det går (man dater kanskje fast nå...?), og at man ikke trenger å ha kontakt hele tiden for at interessen skal være der fra begge sin side. SLAPP AV, tenker jeg. Anonymkode: 69284...ae7 1
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2018 #17 Skrevet 18. februar 2018 42 minutter siden, Era Vulgaris skrev: Ikke for alle, og ikke hver gang, men de fleste av oss har vel opplevd dette. Sånn i etterpåklokskapens tegn skulle jeg ønske jeg hadde klart å være så tøff i mellomfasen ved tidligere anledninger, så hadde jeg nok spart meg for mange påkjenninger. Det er først nå, hvor jeg faktisk innser at jeg er verdt mer enn slik tull, at jeg klarer å gi blaffen hvis interessen ikke er gjensidig. Ja, det er en kunst.. Hvorfor klarer du dette?? Jeg vet jo med meg selv at jeg ikke ville hatt en som viser mindre interesse og ikke tar kontakt, men jeg klarer bare ikke tenke slik når jeg er forelsket vedkommende.. Anonymkode: 9d4cd...f95
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2018 #18 Skrevet 18. februar 2018 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Tror dette er mer personavhengig enn at det går på kjønn. Jeg ville ikke tolket færre sms etc. enn i starten som manglende interesse. Helt normalt at det blir mindre intens kontakt etter hvert som man har truffet hverandre regelmessig, man kan jo ikke tekste dagen lang akkurat. De fleste har jobb/skole/fritidsgreier som tar en del tid, og som ikke kan avbrytes hele tiden. I starten er man kanskje på 24/7, men så ser man hvilken vei det går (man dater kanskje fast nå...?), og at man ikke trenger å ha kontakt hele tiden for at interessen skal være der fra begge sin side. SLAPP AV, tenker jeg. Anonymkode: 69284...ae7 Ja, det er jo ofte ganske intenst i starten sånn.. Og jeg har jo heller ikke tid til det. Er bare redd for at kontakten vår skal bli for hverdagslig på et for tidlig tidspunkt. Jeg tar manglende melding på sengekanten kveld eller morgen som et tegn på at vedkommende ikke gidder å ta seg tid eller ikke er så interessert. Også prøver jeg å tenke at vi nok har ulikt kontaktbehov, men jeg blir egentlig skikkelig skuffa og rett og slett lei meg.. Vet at dette går på hva jeg selv har behov for og at måten jeg tolker på ikke nødvendigvis er det som er realiteten, men det setter i gang et veldig tankekjør og masse engstelse. Typ at jeg gråter. 😂 Anonymkode: 9d4cd...f95
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2018 #19 Skrevet 18. februar 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Ja, det er jo ofte ganske intenst i starten sånn.. Og jeg har jo heller ikke tid til det. Er bare redd for at kontakten vår skal bli for hverdagslig på et for tidlig tidspunkt. Jeg tar manglende melding på sengekanten kveld eller morgen som et tegn på at vedkommende ikke gidder å ta seg tid eller ikke er så interessert. Også prøver jeg å tenke at vi nok har ulikt kontaktbehov, men jeg blir egentlig skikkelig skuffa og rett og slett lei meg.. Vet at dette går på hva jeg selv har behov for og at måten jeg tolker på ikke nødvendigvis er det som er realiteten, men det setter i gang et veldig tankekjør og masse engstelse. Typ at jeg gråter. 😂 Anonymkode: 9d4cd...f95 Jeg tenker også at det er normalt at antall meldinger dabber av etterhvert, men overgangen til færre meldinger er vanskelig. Husk at han kan ikke lese tankene dine så om du har forventninger om at han skal sende meldinger rett før han legger seg så kan ikke han lukte det. Jeg må huske disse rådene jeg gir deg når jeg begynner å date en igjen Vet jo så inderlig godt hvordan det er. Anonymkode: cc53e...78e
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2018 #20 Skrevet 18. februar 2018 Dette gjelder forresten også om jeg ikke får det svaret jeg ønsker om jeg skriver at jeg savner vedkommende, eller gir komplimenter som jeg håper er gjensidig, men som ikke blir besvart på samme måte. Anonymkode: 9d4cd...f95
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå