Gå til innhold

Er Flixify lovlig?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei! Er kommet over strømmetjenesten Flixify. Den har det beste utvalget noen sinne som jeg har vært borti, helt fantastisk tjeneste. Jeg får tilgang fra norsk nettverk uten noe VPN-tull. Millionspørsmålet er da om den er lovlig? 

Noen som vet?

Anonymkode: f8419...ef0

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vet ikke, et raskt google søk viser ingen artikler som indikerer at det helt klart er ulovlig. Men er et tilbud for godt vil å være sant, så er det som regel det. At det ikke er noen geografiske sperrer i kombinasjon med et veldig stort utvalg kan tyde på at det ikke er helt legit, siden de fleste store filmselskaper opererer med regionsperrer. Det er kun strømmetjenester som lager eget innhold i tillegg, som f .eks. Netflix som også lager innhold uten regionsperrer (noe man selvfølgelig har lov til å gjøre når man selv lager innholdet), i tillegg til å tilby innhold kjøpt av andre (da med regionsperrer). Så dersom alt innholdet på flixify tilbys uten noen form for regionsperrer, så tviler jeg litt på at dette er helt lovlig, siden jeg tviler på at de lager alt innholdet selv. 

edit: leste akkurat en diskusjonstråd der noen mente at de også tilbød piratkopiert materiale. Ingen argumentasjon for øvrig, så fortsatt usikker. Men kombinasjonen av den lave prisen, dette og det faktum at de tilsynelatende ikke har regionsperrer gjør at jeg tror dette i beste fall er i gråsonen. Blir sannsynligvis en av de som blir stengt etter en stund. 

Anonymkode: 8107d...ca1

• Liker 1
Skrevet

Dette er garantert ikke lovlig. Fra linken over "I have been doing some research. The guy that owns the website and six similar movie-related domains, most just parked currently and hosted by NameCheap, is about 22 years old living in Roseville, California".

Vet ikke hva man må oppgi av personlige data for å kunne se på noe der, men alt har sin pris. 

• Liker 1
  • 1 år senere...
Skrevet (endret)

Det er nok ikke lovlig.

Endret av Simply
Skrevet (endret)

Sjekket videre på bl.a. reddit.com; de antyder dette er samme som sportsdonkey.com og lignende sider, et betal-pirat nettsted.  Teknisk sett er ikke dette helt lovlig, men om ditt moralske kompass devierer; du får bra tv-underholdning for en billig penge til FBI eller andre rettighetshavere stenger nettstedet.  Mye det samme som popcorntime, som vel er alminnelig kjent er i gråsonen på lovligheten å benytte..

https://www.nettavisen.no/na24/popcorn-time-forbud-betyr-ikke-at-streaming-av-film-er-ulovlig-i-norge/3423407891.html

Endret av Fantorang1
Skrevet

Sannsynligvis ikke. Urealistisk lave priser, veldig stort innhold og ingen regionsperrer tilsier at dette nok ikke er lovlig. Det dukker heller ikke opp ganske langt opp når man googler på det, noe som kan bety at Google har blokkert eller rangert søkeresultatet langt ned (kanskje fordi det ikke er lovlig). Blir du bedt om å oppgi personlig informasjon/kredittkortinfo eller noe slikt så ville jeg aldri ha gjort det. Du vet aldri hva disse opplysningene vil brukes til videre eller om de ligger trygt. Storbrukere av ulovlige strømmetjenester løper også en viss risiko for å bli etterforsket, noe som ikke er så vanskelig dersom man har lagt igjen personlig info samt ikke benyttet VPN. Det skjer riktignok ikke så ofte at rettighetsinnehavere gidder å gå på brukerne/kundene av et ulovlig produkt (Som regel er det bare tilbyder/den som har lagt det ut som kommer i søkelyset), men det har skjedd iblant, særlig der info om hvem kundene er ligger relativt lett tilgjengelig. 

Anonymkode: 8107d...ca1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...