Gå til innhold

FORVIRRING! Akutt.. og veldig rart!

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg lider av akutt forvirring. Er det noe i det hele tatt? Hatt feber i 3 dager. Enten forkjølelse eller influensa, hvem vet. Men hodet mitt fungerer ikke, har ikke feber idag, men føler meg bare... hallusinerende? Plutselig føler jeg at jeg er oppe i en sky, forsvinner fra dataen. Har papir ved siden av meg pga rennende nese, og ser på papiret, og plutselig blir papiret til noe helt annet. HJELP? :(

Det startet med at jeg trodde det var en helt annen dag enn det var, og bare surra som smått. Så begynte jeg å glemme ting, som f.eks hvilken størrelse barna bruker i klær. Bare sånt småtteri. Så plutselig er hodet mitt heeelt.. borte? Føler meg bare helt rar og veldig ør. Kan man bli sånn av forkjølelse? Det er så ekkelt og jeg holder på å få panikkangst av det. Ser rundt meg i rommet og føler jeg er utenfor meg selv, på en måte. Hadde jeg hatt 41 i feber, hadde jeg skjønt det, men jeg har ikke det! :( Føler meg bare akutt forvirret!? Men jeg er tross alt våken nok til å legge merke til det selv. 

Anonymkode: 9bd16...b89

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Be noe passe barna og ta deg en tur på legevakten for sikkerhetsskyld. 

Anonymkode: c9cfe...8f2

• Liker 5
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Be noe passe barna og ta deg en tur på legevakten for sikkerhetsskyld. 

Anonymkode: c9cfe...8f2

Men det er ikke bare-bare, har ingen til å passe og den som ev. kunne kjørt meg har drukket alkohol.

Skrevet

Derealisering, som er et angstsymptom. Og, som du sier, kan lede til ytterligere panikkangst. Helt ufarlig, men fryktelig ubehagelig! Det går over :)

Anonymkode: 74efc...c99

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Derealisering, som er et angstsymptom. Og, som du sier, kan lede til ytterligere panikkangst. Helt ufarlig, men fryktelig ubehagelig! Det går over :)

Anonymkode: 74efc...c99

Javel, så sier vi at det er angst ;) enkel løsning! Takk 

Skrevet

Kan du være dehydrert? Har du drukket noe i dag?

Jeg ville ringt legevakten og spurt hva de synes.

Anonymkode: 0eb35...f3e

• Liker 5
Skrevet
38 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men det er ikke bare-bare, har ingen til å passe og den som ev. kunne kjørt meg har drukket alkohol.

Bestill legevaktbesøk hjemme, eller ta en drosje til legevakten. Ring i hvertfall legevakten og fortell om det du opplever, og spør om du skal komme eller om de kan sende en lege hjem til deg.

Anonymkode: bd883...9ff

• Liker 5
Skrevet

Det kan være feberfantasier du opplever. MEN snakk med legevakta uansett.

Anonymkode: bd883...9ff

• Liker 1
Skrevet

Jeg synes du skal logge av data, skru av tv. Puste med magen og vurdere på en voksen måte hvordan du skal løse dette. Diskusjonsforum er ikke en måte å få svar på. Jeg vil råde deg til å ringe noen du stoler på, som kan passe barna dine. Evt noen du kan snakke med. Klem fra meg , det går bra :klem:

Anonymkode: 9833d...713

Skrevet
55 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg lider av akutt forvirring. Er det noe i det hele tatt? Hatt feber i 3 dager. Enten forkjølelse eller influensa, hvem vet. Men hodet mitt fungerer ikke, har ikke feber idag, men føler meg bare... hallusinerende? Plutselig føler jeg at jeg er oppe i en sky, forsvinner fra dataen. Har papir ved siden av meg pga rennende nese, og ser på papiret, og plutselig blir papiret til noe helt annet. HJELP? :(

Det startet med at jeg trodde det var en helt annen dag enn det var, og bare surra som smått. Så begynte jeg å glemme ting, som f.eks hvilken størrelse barna bruker i klær. Bare sånt småtteri. Så plutselig er hodet mitt heeelt.. borte? Føler meg bare helt rar og veldig ør. Kan man bli sånn av forkjølelse? Det er så ekkelt og jeg holder på å få panikkangst av det. Ser rundt meg i rommet og føler jeg er utenfor meg selv, på en måte. Hadde jeg hatt 41 i feber, hadde jeg skjønt det, men jeg har ikke det! :( Føler meg bare akutt forvirret!? Men jeg er tross alt våken nok til å legge merke til det selv. 

Er du så dårlig som du hevder, så er du utroligflinkmtil å skrive på nettet. 

Folk flest kontakter lege når de er dårlige og usikker på sin egen tilstand. De skriver ikke en avhandling på nette. Så ring 116 117 -  nasjonalt legevaktnummer i Norge. 

Anonymkode: 068a2...d8f

• Liker 3
Skrevet
47 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ring 116 117, forklar situasjonen så avgjør de om du får drosje eller ambulanse. Og slutt å overdrive, problematisere og hevde du er dårlig når du fint klarer å skrive her inne. 

Anonymkode: 068a2...d8f

• Liker 4
Skrevet

Hvis du har søvnmangel kan det i seg selv gi hallusinasjoner, som igjen kan bli forverret av angst. Kan være "så enkelt", men det kan også være andre årsaker så kom deg til legen. Håper det ordner seg fort. Oppdater gjerne =) 

Skrevet

Synes absolutt du bør kontakte legevakt.

• Liker 1
Skrevet

Det kan være alt fra noe cerebralt til infeksjon. Ta deg en tur til legevakten for å få tatt ytterligere prøver :-)

Anonymkode: ba0c2...612

• Liker 1
Skrevet

Legen er det eneste riktige svaret her. Få noen du stoler på til å passe barnet/barna... 

• Liker 1
Skrevet

Kan du ha fått et delir som ettervirkning av sykdommen? Du må ringe legenvakts og forklare dem symptomene dine! Kanskje er det noe nevrologisk og bør du komme inn. Forklar dem symptomene og kanskje sender de en ambulanse for å hente deg siden du ikke kommer deg dit selv. Dette er jo noe som har blitt tiltagende verre. Ikke vent til mandag og fastlege. Ring 113.

• Liker 1
Skrevet

Ring legevakta! Fortell dem at ting endret seg foran øynene på deg og alt det. IKKE la de avskrive deg med det er bare angst. Det kan være psykisk, delirium, begynnende psykose.. men det kan være nevrologisk og. Du trenger en lege. Er du utslitt er du mer disponert for feks psykose. Infeksjoner kan og gi delir. Viktig å følge opp her nå. 

• Liker 1
Gjest NotNaomi
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Javel, så sier vi at det er angst ;) enkel løsning! Takk 

Såkalt febefantasi? Om du har feber da.Hadde det en gang og "opplevde" rare ting.Nå var det nok litt dumt å drikke alkohol,men ville ihvertfall ringt legevakten for å rådføre meg.

Gjest supernova_87
Skrevet

Var det sånn at papiret faktisk så ut som noe helt annet, altså en synshallusinasjon? Eller var det mer det at du ikke forstod hva papiret var, og det kjentes fremmed? Det høres ut som dissosiasjon, eller derealisasjon. Det er psykisk. Jeg opplever å bli forvirret og fjern fra verden når jeg er fysisk dårlig, og med høy feber i noen dager ville ikke dette vært fremmed for meg. Jeg ville lagt meg, og så er det alltids bedre igjen neste dag eller dagen etterpå igjen. Men hvis dette er helt fremmed for deg høres det lurt ut å oppsøke legen! 

Men hvis det er psykiske symptomer som følge av den fysiske påkjennelsen du har vært/er gjennom så vil jeg bare si at det går over! Jeg husker første gang så tenkte jeg at "nå blir jeg jo helt gal jo!", tenkte bare hva faen, nå er det snart innesperring hele livet. Men korte perioder med hallusinasjoner eller sånn type forvirring er altså ikke så uvanlig, det har i alle fall fastlegen min fortalt meg. Så om du får bekreftet at dette er psykiske reaksjoner så skal du være helt trygg på at det er en forbigående greie, og ikke noe som kommer til å spinne deg ut av kontroll! :) 

God bedring! 

Skrevet

Håper du føler deg bedre i dag TS?

Anonymkode: 0eb35...f3e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...