Gjest Fjelldronning Skrevet 17. februar 2018 #1 Skrevet 17. februar 2018 Har dere noen Barcelona tips til meg og mannen? Vi reiser dit i mai en langhelg. Gleder oss veldig mye Vi tenkte at vi skulle dra å se, og klatre opp på Stairway to heaven bl.a. Har dere noen hotell dere kan anbefale til oss?
Duff Skrevet 19. februar 2018 #2 Skrevet 19. februar 2018 Jeg bodde på ett lite hotell i gata Hospital, veldig nærme la rambla. Senere leide vi leilighet via "apartments in barchelona" også da ganske nære la ramla. Veldig godt fornøyd med alt det. Vi hadde kjøkken og lagde frokost selv. Det var rent og fint og vakta ordnet opp i det aller meste.
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2018 #3 Skrevet 20. februar 2018 Hotellene der er dyre, men det er leieleilighetene også. For en kjæresteferie ville jeg uten tvil ha investert de ekstra tusenlappene i et fire eller fem stjerners hotell, og ikke gått for budget, for de er uansett dyrere enn billigbudget og da er det ikke verdt det, er så uromantisk og enkel standard som det kan få blitt. Har leid både budget hotell og air bnb , for bare noen tusenlapper mer totalt kunne jeg fått luksushotell, og kommer til å velge det neste gang som jeg drar med kjæresten og ikke venninder. Hvis dere for eksempel vil inn i katedralen så bestill billetter noen dager i forkant på internett, ellers kan dere risikere å stå utenfor i kø i timesvis og ikke få billetter. Gå på mat markedet, en opplevelse i seg selv! Mitt beste minne fra barcelona. Ha med noen tusenlapper til shopping om dere liker å gjøre det som en sightseeing aktivitet eller paraktivitet. Et par veldig store sentere der, med alt fra etasjer med merkeklær til billig-kjeder. Hold vesken din foran deg eller under armen i La rambla gaten, et mekka for lommetyver så ikke la vesken henge å dingle halveis bak på rumpa, og unngå å gå med sekk, mannen din får heller bruke rumpetaske og ha den foran, av sikkerhetsmessige grunner. Hvis du skal kjøpe noen fake vesker, som det er fullt av som gatehandel på la rambla, så pass på vesken din da også, de jobber i team, og en som "tilfeldig" kommer fra gaten for å se på vesker ved siden av deg, kan være partner til han som selger veskene, så begynner han som selger veskene å snakke og ta oppmerksomheten din etter du har tatt opp en hundrelapp fra vesken, mens partneren står å ser hvor i vesken du legger penger og telefon og forsyner seg av dette mens du holdes opptatt med oppmerksomheten mot han andre. Gi aldri store penger til disse gateselgerne, ha alltid småbeløp ferdig vekslet! De står der ulovlig, og nøler ikke med å bruke det som et påskudd om du for eksempel gir de en femhundre lapp og venter på veksel, kan de plutselig pakke sammen (tar to sekunder for de å pakke sammen teppet til å bli en sekk de bærer på ryggen) og si at de må løpe pga politi, og stikker av med vekslepengene dine. Ikke la deg skremme eller få dårlig inntrykk av barcelona fordet, det er en flott by og koselige folk, gateselgerne er også koselige, men visse forhåndsregler må man ta så man ikke blir utnyttet og lurt! Anonymkode: 21fa8...0a6
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå