Gjest NotNaomi Skrevet 17. februar 2018 #1 Skrevet 17. februar 2018 Det er mye snakk om at en må gjøre seg fortjent til respekt.Når mener du at andre fortjener det? Selv mener jeg at jeg gjør det i utgangspunktet,men finner meg selv i å respektere mest de som viser seg sårbare.Som er ærlige og viser annet enn bare "perfekte".Også de som begrunner meningene sine og de som har såpass innlevelse at de kan forstå andre som opplever ting annerledes enn seg selv.At de ihvertfall legger velvillighet i bunn. Dere?
AHO Skrevet 17. februar 2018 #2 Skrevet 17. februar 2018 Jeg føler og viser en grunnleggende respekt til alle jeg omgås med, helt til de gir meg en grunn til å ikke gjøre det. Men selvfølgelig kjenner jeg mer på det når jeg omgås mennesker som gjerne har oppnådd noe stort til tross for veldig dårlige odds, viser stor omsorg ovenfor andre, tørr å vise at de sårbare og kan være ærlig på at ting ikke er så perfekt som det gjerne kan fremstilles i dagens sosiale medier. Er mange andre grunner også, men det er iallefall noe jeg kom på nå :-)
Gjest NotNaomi Skrevet 17. februar 2018 #3 Skrevet 17. februar 2018 Fint svar :-) jeg tenkte at det er en av de frasene folk påstår uten å tenke etter hva de egentlig mener.Fint at du vet og tenker over det.Gjenstår å se om det er flere da.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå