Gå til innhold

Influensa. Hvor mye presser du deg?

Fremhevede innlegg

Skrevet
2 minutter siden, KvinneguidenBruker skrev:

Det endte med kollaps på badet, og vært sengeliggende resten av dagen. 

TS

Uff..det er dessverre det som pleier skje nå man prøver gjøre dagligdagse ting med influensa. Masse god bedring. La familien ta vare på DEG nå. 

Anonymkode: 7653a...b41

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Influensa er en sykdom med en viss dødelighet, så ja - folk blir ofte VELDIG syke når de har influensa og kan ikke presse seg til noe som helst. 

Selv har jeg hatt litt virus nå de siste dagene med noen influensaSYMPTOMER. Det er ikke det samme som å ha influensaSYKDOM. Så jeg har kunnet presse meg helt som vanlig, men har vært litt mer sliten enn normalt. 

Veldig mange blander litt harde forkjølelser med influensa.... rart å høre folk hoste og snørre mens de samtidig insisterer på at de har influensa. 

Anonymkode: 9bd76...f02

Skrevet
2 minutter siden, Silfen skrev:

Jeg har influensa nå med dertilfølgende lungebetennelse og ligger på tredje døgnet på Haukeland. Og de to dagene før jeg dro til lege så døde jeg stille på sofaen. Hadde faen ikke hatt sjans til å redde meg selv om så huset brant ned, langt mindre presse meg til å gjøre en dritt. 

God bedring!

Anonymkode: 4d8cc...2dd

Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

God bedring!

Takker. Blir godt tatt vare på her og det har snudd, så håper ut om en dag eller to. Men jeg ler litt når folk står og lager middag og tar oppvasken og jadda, har flunsa jeg. 

Jeg har type b, de har visstnok bommet med vaksinen i år, så folk renner jo inn her med influensa om dagen. 

• Liker 2
Skrevet
Akkurat nå, Silfen skrev:

Takker. Blir godt tatt vare på her og det har snudd, så håper ut om en dag eller to. Men jeg ler litt når folk står og lager middag og tar oppvasken og jadda, har flunsa jeg. 

Jeg har type b, de har visstnok bommet med vaksinen i år, så folk renner jo inn her med influensa om dagen. 

Hvilke symptomer?

Skrevet
8 timer siden, KvinneguidenBruker skrev:

Hvor mye presser du deg når du er uvel og har feber for å delta i familien, gjøre husarbeid mv?

Jeg hadde influensa for litt over en måned siden. Og jeg blir veldig dårlig når jeg først blir syk, spesielt ved influensa. Jeg skjønner ikke i ettertid hvordan jeg klarte å holde liv i meg selv engang! Det siste jeg tenkte på var husarbeid og delta i familien. Jeg hadde nok med meg selv. Jeg bor alene med barnet mitt. Jeg måtte sende jenta mi til besteforeldrene et par dager til jeg kunne fungere litt igjen! Men ærlig talt, om familien (om man har samboer og store/større barn) ikke selv klarer å ta hånd om husarbeid og felles måltider under sykdom, så kan de heller gå i rotet og sulte. Litt får de da klare...eller...det forventes at man hjelper til og at de selv klarer å finne seg mat og hjelpe til med husarbeid.  Ikke bare under sykdom, men ellers og. 

Influensa kan være dødelig, så viktig og lytte til kroppen og fokusere på å bli bra igjen. Husarbeid kan vente..

• Liker 1
Skrevet
58 minutter siden, KvinneguidenBruker skrev:

TS

Ta det med ro, og god bedring😊 ett lite tips, ikke press deg for hardt når du føler deg bedre. Da kan du bli dårligere igjen, sa legen til meg. Ellers er det bare å lindre med ibux og paracet om feberen gir utholdlige smerter. Jeg tok endel bare for å få minsket smertene så jeg fikk sovet

Skrevet
46 minutter siden, Silfen skrev:

God bedring😊

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hvilke symptomer?

Hoste og vond hals begynte det med. Forsåvidt oppegående da. Deretter bare stupte den generelle formfølelsen og jeg fikk ikke i meg noe og feberen steg. Men ikke typiske influensasymptomer som man hører om som verkende ledd, hodepine etc.

Skrevet
46 minutter siden, Silfen skrev:

Hoste og vond hals begynte det med. Forsåvidt oppegående da. Deretter bare stupte den generelle formfølelsen og jeg fikk ikke i meg noe og feberen steg. Men ikke typiske influensasymptomer som man hører om som verkende ledd, hodepine etc.

God bedring!

Anonymkode: 7653a...b41

Skrevet

Jeg har hatt influensa to ganger i mitt liv og da var jeg ikke særlig oppegående, hadde ikke klart å presse meg selv til noenting for å si det sånn :P Hvis jeg får influensa igjen må nok mannen ta seg av alt med barn og hus mens det står på :) må bare håpe vi ikke får influensa på likt, da sliter vi litt 😬

Anonymkode: 12992...64b

Skrevet
7 hours ago, KvinneguidenBruker said:

TS

Uffda, ikke gjør dette til en vane. God bedring!

Jeg presser meg overhodet ikke når jeg er syk da jeg opplever at da er jeg bare syk lenger.

Anonymkode: b47b3...e63

Skrevet

Har du influensa så er det ikke snakk om å presse seg selv til noe som helst. Er du i stand til det så våger jeg å påstå at det ikke er influensa men en kraftig forkjølelse!

Skrevet
16 timer siden, visp skrev:

Jeg har hatt influensa 1 gang. Da var jeg så dårlig at jeg hallusinerte. Du mener ikke forkjøla da?

Skulle skrive det samme.

Hører om flere som har "influensa" som går på jobb, og fungerer som normalt. Sikkert de samme menneskene som går på jobb, når de påstår at de har kraftig migrene. ;)

Skrevet
5 timer siden, sirenas skrev:

Har du influensa så er det ikke snakk om å presse seg selv til noe som helst. Er du i stand til det så våger jeg å påstå at det ikke er influensa men en kraftig forkjølelse!

Det kan du våge å påstå alt du vil, men det er ikke nødvendigvis sant.

Jeg hadde influensa type A, påvist ved neseprøve, for et par år siden. Jada, jeg sov hele dagen og gjorde ikke mer enn det aller mest nødvendige, men jeg greide da å levere jentungen i barnehagen, hente henne og servere noen pølser på ettermiddagen. Med god hjelp av ibux og paracet. 

Er man alene med barn, må man bare greie seg som best en kan så lenge det går. Dog skulle jeg ikke vært mye dårligere før jeg måtte tilkalt forsterkninger. 

Influensa, som de fleste andre sykdommer, rammer individuelt. Ikke alle blir døden nær hver eneste gang. Jeg hadde flaks. Men jeg blir litt oppgitt over alle som kategorisk avviser at det kan være influensa dersom man er i stand til å sette på en vaskemaskin og smøre en brødskive. For det kan man faktisk være. 

Anonymkode: 32dfb...7e1

• Liker 1
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det kan du våge å påstå alt du vil, men det er ikke nødvendigvis sant.

Jeg hadde influensa type A, påvist ved neseprøve, for et par år siden. Jada, jeg sov hele dagen og gjorde ikke mer enn det aller mest nødvendige, men jeg greide da å levere jentungen i barnehagen, hente henne og servere noen pølser på ettermiddagen. Med god hjelp av ibux og paracet. 

Er man alene med barn, må man bare greie seg som best en kan så lenge det går. Dog skulle jeg ikke vært mye dårligere før jeg måtte tilkalt forsterkninger. 

Influensa, som de fleste andre sykdommer, rammer individuelt. Ikke alle blir døden nær hver eneste gang. Jeg hadde flaks. Men jeg blir litt oppgitt over alle som kategorisk avviser at det kan være influensa dersom man er i stand til å sette på en vaskemaskin og smøre en brødskive. For det kan man faktisk være. 

Anonymkode: 32dfb...7e1

Takk for at du skrev det jeg ikke gadd. Du har helt rett. 

Anonymkode: 25dbe...6fe

• Liker 1
Skrevet

Jeg hadde influensa for noen uker siden. Klarte å presse meg til å gjøre det mest nødvendige. Lage brødmat til ungene og skifte bleie, Men da var jeg sengeliggende etterpå. Ble en kjedelig helg med masse tv. Måtte bestille middag/pizza. Det var grusomt.  Dårlig samvittighet for ungene. Null husarbeid eller aktivitet. Har ingen som kan passe dem, og mannen langt vekk på jobb. Så klarte det mest nødvendige, og resten fikk ungene ordne selv. 

Anonymkode: ca67e...daa

Skrevet

Pleier å presse meg ganske hardt. Men har man influensa, bør man ta det med ro for å komme seg fortest mulig på beina igjen.

Jeg er alenemor, og har ligget rett ut med influensa én gang uten hjelp. Hadde ikke matlyst, ingen energi, fulgte barnet i barnehagen og lå i senga hele dagen. Etter noen dager ble det for mye, så etter å ha hentet i barnehagen og står å venter på bussen, besvimte jeg på holdeplassen, to ganger.

Etter det lærte jeg: Har man influensa, tar man det med ro. Eller ber om hjelp.

Anonymkode: 58a4b...1a5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...