KvinneguidenBruker Skrevet 17. februar 2018 #1 Skrevet 17. februar 2018 Hvor mye presser du deg når du er uvel og har feber for å delta i familien, gjøre husarbeid mv?
visp Skrevet 17. februar 2018 #2 Skrevet 17. februar 2018 Jeg har hatt influensa 1 gang. Da var jeg så dårlig at jeg hallusinerte. Du mener ikke forkjøla da? 2
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2018 #3 Skrevet 17. februar 2018 3 minutter siden, visp skrev: Jeg har hatt influensa 1 gang. Da var jeg så dårlig at jeg hallusinerte. Du mener ikke forkjøla da? Så siden du fikk hallusinasjoner så kan ikke Ts ha influensa? Anonymkode: b8730...6c3 5
visp Skrevet 17. februar 2018 #4 Skrevet 17. februar 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Så siden du fikk hallusinasjoner så kan ikke Ts ha influensa? Anonymkode: b8730...6c3 Syns bare det var relevant om det var influensa eller en forkjølelse på om man presser seg. Tror de fleste presser seg ganske mye om det er en forkjølelse. Influensa derimot: da blir man veldig dårlig og har ikke noen mulighet til å presse seg om man vil. 1
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2018 #5 Skrevet 17. februar 2018 Press deg minst mulig, så kommer du deg fortest. Bare tenk på hvor døden nær menn er når de får influensa og må ha hjelp og trøst for den minste ting. Anonymkode: 25dbe...6fe 2
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2018 #6 Skrevet 17. februar 2018 Om jegdu har influensa ligger jeg rett ut og tenker ikke engang tanken på å presse meg til noe som helst fordi jeg har mer enn nok med å lide med meg selv Anonymkode: c7ca6...b9b 4
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2018 #7 Skrevet 17. februar 2018 20 minutter siden, KvinneguidenBruker skrev: Hvor mye presser du deg når du er uvel og har feber for å delta i familien, gjøre husarbeid mv? Med astma så blir det veldig farlig å presse meg med all sykdom. Alltid redd for at det skal sette seg i lungene. Så når jeg er syk så slipper jeg alt. Anonymkode: 516ae...95b
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2018 #8 Skrevet 17. februar 2018 15 minutter siden, AnonymBruker skrev: Så siden du fikk hallusinasjoner så kan ikke Ts ha influensa? Anonymkode: b8730...6c3 Det er mange som sier at de har influensa, når det kun er vanlig forkjølelse de har. Influensa er et virus og du er gjerne sengeliggende med høy feber og er bra dårlig med verk i ledd osv. Da klarer du ikke å gjøre husarbeid. Har du en forkjølelse med feber, så klarer du kanskje bidra litt med husarbeidet. Men den beste medisinen i slike tilfeller er uansett å holde seg i ro, pass på at du holder varmen og får i deg rikelig med væske. Anonymkode: 3559a...7b3 13
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2018 #9 Skrevet 17. februar 2018 Når jeg har influensa har jeg så vondt at jeg ikke klarer å forlate senga, så da gjør jeg ingenting. Tror det har skjedd 2-3 ganger i mitt liv. Ved forkjølelse lever jeg som normalt bortsett fra at jeg legger meg tidligere. Anonymkode: 39f35...bc7 2
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2018 #10 Skrevet 17. februar 2018 Hvis du har feber bør du ikke presse deg, men hvis du ikke har feber og føler deg brukbar, så ville jeg gjort noen småting. Influensa eller forkjølelse er ikke det avgjørende, det er feberen og allmenntilstanden Anonymkode: f272d...ae9 2
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2018 #11 Skrevet 17. februar 2018 20 minutter siden, AnonymBruker skrev: Med astma så blir det veldig farlig å presse meg med all sykdom. Alltid redd for at det skal sette seg i lungene. Så når jeg er syk så slipper jeg alt. Anonymkode: 516ae...95b Samme her. En gang jeg hadde influensa ble det til lungebetennelse fordi da feberen slapp kroppen begynte jeg å vaske klær igjen, hentet posten og slappet lite av. Husker jeg angret bittert, det tok et par måneder før jeg kom meg til hektene. Anonymkode: 2f4bd...0de
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2018 #12 Skrevet 17. februar 2018 Med influensa tvilerjeg på at man har noe annet valg enn å ligge på sofaen. Med annen sykdom vil det variere med omsyendigheter som hva man må gjøre og hvor dårlig man er. Anonymkode: b0dbc...2d2 1
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2018 #13 Skrevet 17. februar 2018 Har jeg feber over 38.5 så legger jeg meg ned. Alt under så drar jeg på jobb. Skulle det skje jeg legger meg ned pga sykdom, så gjør jeg ingenting i huset. Går helt greit å ikke rydde eller vaske en dag eller to. Anonymkode: fb004...dfb
GulSitron Skrevet 17. februar 2018 #14 Skrevet 17. februar 2018 Prøver å rydde det verste når jeg har overskudd, men selv om feberen "bare" er på 38,5 føler jeg meg helt utslitt av å bare komme meg opp av sengen. Har heldigvis ikke hatt influensa siden jeg gikk på ungdomsskolen. 1
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2018 #15 Skrevet 17. februar 2018 Jeg er alene med barn, så det er jo klart jeg må gjøre det mest nødvendige. Som å handle, lage mat, ha en viss standard i hjemmet, vaske klær, sørge for at de kommer seg på skole/barnehage osv. Men jeg lar vær å gjøre ting som ikke er prekert. Jeg vasker ikke så mye f.eks. Så jeg presser meg til å gjøre det jeg må, det som ikke er nødvendig lar jeg vær å gjøre. Anonymkode: 8117c...38b 3
SesameStreet Skrevet 17. februar 2018 #16 Skrevet 17. februar 2018 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg er alene med barn, så det er jo klart jeg må gjøre det mest nødvendige. Som å handle, lage mat, ha en viss standard i hjemmet, vaske klær, sørge for at de kommer seg på skole/barnehage osv. Men jeg lar vær å gjøre ting som ikke er prekert. Jeg vasker ikke så mye f.eks. Så jeg presser meg til å gjøre det jeg må, det som ikke er nødvendig lar jeg vær å gjøre. Anonymkode: 8117c...38b Samme her Må man så må man 1
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2018 #17 Skrevet 17. februar 2018 Jeg hadde influensa nylig og klarte omtrent ingenting. Den ene dagen dro mannen på jobbreise, så jeg var nødt til å presse meg til å stå opp og få sønnen vår på skolen. Trodde på forhånd at det skulle gå greit, for jeg følte meg ok kvelden før, men da var jeg helt i ro. Det var vanvittig tungt å gå de 300 meterne til skolen, og jeg kollapset i senga da jeg kom hjem, så ringte jeg mamma og ba henne hente ham etter skolen. Han var der til jeg ble frisk, og jeg gjorde ingenting annet enn å ligge i senga og synes synd på meg selv. Alt annet fikk vente. Anonymkode: acd9e...fe7
Minlillelykke Skrevet 17. februar 2018 #18 Skrevet 17. februar 2018 Jeg har hatt influensa en gang. Klarte knapt å komme meg på do. Så dårlig har jeg aldri vært! Klarte ikke å bidra med noe som helst. Heller ikke felles måltider
KvinneguidenBruker Skrevet 17. februar 2018 Forfatter #19 Skrevet 17. februar 2018 4 timer siden, Minlillelykke skrev: Jeg har hatt influensa en gang. Klarte knapt å komme meg på do. Så dårlig har jeg aldri vært! Klarte ikke å bidra med noe som helst. Heller ikke felles måltider Det endte med kollaps på badet, og vært sengeliggende resten av dagen. TS
Silfen Skrevet 17. februar 2018 #20 Skrevet 17. februar 2018 Jeg har influensa nå med dertilfølgende lungebetennelse og ligger på tredje døgnet på Haukeland. Og de to dagene før jeg dro til lege så døde jeg stille på sofaen. Hadde faen ikke hatt sjans til å redde meg selv om så huset brant ned, langt mindre presse meg til å gjøre en dritt. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå