AnonymBruker Skrevet 17. februar 2018 #1 Skrevet 17. februar 2018 Jeg elsker taco, men synes nå at jeg kanskje begynner å bli litt små lei av det samme tilbehøret feks. Kunne jo laget taco med en liten endring. Kanskje det er noe som er godt å ha til som jeg ikke tenker på. Det vi pleier å ha til er: Rømme, salsa, guacomole, ost, mais, tomat, agurk, paprika. Vi varierer på om vi har kjøttdeig, svinekjøtt eller kylling til. Så er det jo altså tortilla wrap og taco-Shell. Jeg liker best wrap og min samboer foretrekker Shell. Noen som pleier å ha noe annet tilbehør til sin taco? Eller noen annen vri? 😋 (Nachos i ovn hender det at vi lager i stedet.) Anonymkode: f7f5e...9e4
mintgrønn Skrevet 17. februar 2018 #2 Skrevet 17. februar 2018 Mangosalsa med mango, koriander, rødløk og chili?:) det er veldig godt å ha i taco. Ellers så vet jeg om noen som bruker små eplebiter i tacoen eller mangobiter, ananas. Tomatsalsa er også godt. Lages på samme måte som mangosalsa men du bytter ut mango med cherrytomater i biter. 2
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2018 #3 Skrevet 17. februar 2018 Det var jo noe vi kan prøve. Er ikke så glad i koriander, men det går bra å bruke en annen urt. Takk for tipset. 👍😊 Anonymkode: f7f5e...9e4
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2018 #4 Skrevet 17. februar 2018 54 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg elsker taco, men synes nå at jeg kanskje begynner å bli litt små lei av det samme tilbehøret feks. Kunne jo laget taco med en liten endring. Kanskje det er noe som er godt å ha til som jeg ikke tenker på. Det vi pleier å ha til er: Rømme, salsa, guacomole, ost, mais, tomat, agurk, paprika. Vi varierer på om vi har kjøttdeig, svinekjøtt eller kylling til. Så er det jo altså tortilla wrap og taco-Shell. Jeg liker best wrap og min samboer foretrekker Shell. Noen som pleier å ha noe annet tilbehør til sin taco? Eller noen annen vri? 😋 (Nachos i ovn hender det at vi lager i stedet.) Anonymkode: f7f5e...9e4 Prøv Esso eller Cirkle K? Anonymkode: 43abc...585 20
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2018 #6 Skrevet 17. februar 2018 Lag vegetar-taco! Det er knallgodt! Kjøttet kan byttes ut med søtpotet (del den opp i mindre biter, bland med litt olje og krydder, stek i ovnen til bitene er møre), vegetarboller (de fra liv laga Hoff er knallgode!) eller sånn «kjøtt»farse f.eks. Anonymkode: 93b7e...2a6 5
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2018 #7 Skrevet 17. februar 2018 Salat. Stangselleri. Rødløk. Jalapenos. Refried beans eller chilibønner. Diverse tacokrydrede stekte grønnsaker (squash, paprika, løk). Cheddardip. Tortillachips. Fish tacos. Anonymkode: ee28c...9a6 1
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2018 #8 Skrevet 17. februar 2018 Alltid salat! Og så er det godt å ha knuste chili-tortilla chips i lefsa Og så bruker jeg hakkede sukkererter, det er kjempegodt i tacoen Anonymkode: 88b87...f06 1
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2018 #9 Skrevet 17. februar 2018 Kidneybønner er nydelig i taco, enten som et tilbehør eller med krydder, som erstatning for kjøtt. Den kanskje beste varianten av taco jeg har spist er som en salat med krydrede bønner, hjertesalat, agurk, paprika, hjemmelaget guacamole og revet ost (Tine fire oster). Anonymkode: 71c69...67f 1
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2018 #10 Skrevet 17. februar 2018 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Prøv Esso eller Cirkle K? Anonymkode: 43abc...585 Det kan jeg gjøre, men akkurat nå tenkte jeg mer på mat å lage hjemme. Vi liker det best en lørdagskveld når vi skal kose oss foran TV med en god film eller noe. Men takk for tips! 😊👍 Anonymkode: f7f5e...9e4
Supernova17 Skrevet 17. februar 2018 #11 Skrevet 17. februar 2018 Jeg anbefaler deg å lage en god tacopai, de er veldig gode! :D Eventuelt tacosuppe, hvis du liker det. 2
Kinder Skrevet 17. februar 2018 #12 Skrevet 17. februar 2018 Når jeg er lei av taco så bruker jeg å lage meg Jamacian jerk chicken. https://www.lecremedelacrumb.com/jamaican-jerk-chicken-tacos/ 3
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2018 #13 Skrevet 17. februar 2018 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: Banan😋 Anonymkode: b71ad...7c9 Hehe! Banan? Er det godt altså? 🤔 Det var en spesiell vri, men det skal vi jaggu prøve. 😋 Anonymkode: f7f5e...9e4
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2018 #14 Skrevet 17. februar 2018 1 hour ago, AnonymBruker said: Vi varierer på om vi har kjøttdeig, svinekjøtt eller kylling til. Anonymkode: f7f5e...9e4 Prøv å bruk annet enn kjøttdeig som variasjon. Anonymkode: 4d2a7...b73 1
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2018 #15 Skrevet 17. februar 2018 Salsasaus, kylling og pitabrød. Og varierende salat. Anonymkode: 2fc34...d3e 1
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2018 #16 Skrevet 17. februar 2018 Synes det til variasjon kan være godt og bytte ut lefse med pitabrød. Og gjerne ha i en i rømmebasert dressing. Har også alltid rødløk, taco for min del blir ikke det samme. Har å prøvd med fetaost istedenfor vanlig ost, var nam det også Anonymkode: d8dcb...ce2 1
Nuttery Skrevet 17. februar 2018 #17 Skrevet 17. februar 2018 Syltet rødløk, mangosalsa, pico de gallo, kremet mais. 1
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2018 #18 Skrevet 17. februar 2018 Jeg liker best å bruke nachos og hjertesalat. Jeg pleier å blande Kidneybønner, mais, grønnpaprika, squash, erter, stangselleri, rød chili, løk og gulrøtter i en form med oliven olje. Og etter 10 min blander jeg inn hjemmelaget tacokrydder og hakket hvitløk. Som tilbehør pleier jeg å bruke mager Kesam, ananas, tomat salsa m/med tacokrydder, avocado eller guacamole. Ofte bruker jeg cottage cheese i stedet for gulost, Kesam eller rømme. Anonymkode: f9ab8...24d 1
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2018 #20 Skrevet 17. februar 2018 Tacosuppe 😋 Anonymkode: c98e0...49a 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå