Gå til innhold

Dugg i bil uten varmeapparat


Aircondition

Anbefalte innlegg

Varmeapparatet er gåent og vi får ikke fikset det før i slutten av uken. Været har vært fint til nå, kaldt og ingen nedbør, men nå snør det og det er plussgrader. Kulden går fint, men denne kondensen er det verre med..

Hva kan vi gjøre for å holde det unna? Vi pleier å ha vinduene litt oppe mens vi kjører men det tar lang tid før det forsvinner helt. Jeg har hørt at det funker å vaske vinduene med zalo, noen andre tips?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det hjelper om vinduene er helt rene, det stemmer. Men jeg ville bare ha brukt ordinær vindusvask. Er det kun varmeapparatet som er gåen, eller også viften? Det er lurt å ha tilgang på frisk luft umiddelbart når dere går inn i bilen. Kan du parkere ved huset er det mulig å sette en liten elvifte i bilen. Jeg har tidligere satt telys i bilen også, i steinholdere som jeg vurderte til 100% brannsikker. Men det kan du nesten ikke gjøre i byen eller i boligfelt, for da kommer det garantert noen som roper "ulv!".

Anonymkode: e8303...712

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 17.2.2018 den 8.19, Aircondition skrev:

Varmeapparatet er gåent og vi får ikke fikset det før i slutten av uken. Været har vært fint til nå, kaldt og ingen nedbør, men nå snør det og det er plussgrader. Kulden går fint, men denne kondensen er det verre med..

Hva kan vi gjøre for å holde det unna? Vi pleier å ha vinduene litt oppe mens vi kjører men det tar lang tid før det forsvinner helt. Jeg har hørt at det funker å vaske vinduene med zalo, noen andre tips?

 

Hei, Jeanett! Du kan legge kattesand i bilen. Det hjelper.

Anonymkode: ed1df...f1b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du ikke ei kjerring i passasjersetet som kan vispe duggen bort fra ruta med en fille kontinuerlig da? :ninuskapus:

Anonymkode: f7ce1...387

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...