AnonymBruker Skrevet 17. februar 2018 #1 Skrevet 17. februar 2018 Hei! Katten min har nylig blitt friskmeldt etter behandling for overflatesår på venstre øye. Han gikk på øyedråper i 3 uker, og har vært helt fin i 2 uker. Nå i dag begynte han å knipe igjen det samme øyet. Hva gjør jeg? Dette er vel ikke noe jeg ringer mjøsvakta for? Den er vel forbeholdt krise-situasjoner? Da må jeg vente til mandag Jeg har fortsatt alle medisinene fra forrige runde. Da fikk han 12 dråper hver dag. Burde jeg bare peise på? Det er snakk om ganske sterke greier, og generelt skal man jo ikke selvmedisinere. Men det er "lenge" til mandag, og det er ikke engang sikkert at jeg får time som passer den dagen. Skulle ønske vanlige dyreleger var åpne i helga. Anonymkode: fc53f...637
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2018 #2 Skrevet 17. februar 2018 Nei du skal ikke starte med medisinering igjen. Du skal ringe vetrinærvakta først å snakke med dem. Anonymkode: 7485d...e5f
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2018 #3 Skrevet 17. februar 2018 Prøv å se nøye etter om det bare kan være et hår eller noe rusk? Ville ringt vakttelefon og forhørt meg om det ikke blir bedre. Anonymkode: 29eb8...a31
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2018 #4 Skrevet 17. februar 2018 Kom akkurat hjem fra jobb nå. Har ikke kommet gjennom telefonen enda (fikk prøvd 3 ganger). Han er litt bedre nå da. Vet ikke om jeg rekker siste bussen hjem hvis jeg må helt til Gjøvik med han, så jeg tror jeg ringer igjen i morgen om han ikke er bedre. Merkelig at det skal være på samme øye. Han går og gnikker seg inn i alt mulig for tiden, og så krangler han mye med den andre katten nå som hun er såpass rastløs. Håper ikke dette er noe han skal slite mye med fremover. Anonymkode: fc53f...637
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2018 #5 Skrevet 17. februar 2018 Jeg ville absolutt ikke medisinert med det du fikk sist. Det kan hende det er noe annet nå, da kan du gjøre vondt verre. Feks. at man får sopp etter at man har blitt kvitt bakterieinfeksjon. Det er bare ett eksempel, men det finnes også andre grunner. Jeg ville heller ikke ventet til mandag med noe som har med øyne å gjøre, for når ting skjer på øyet kan det skje fort. Bra at du prøver å ringe veterinærvakta for råd! Anonymkode: 16fef...74a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå